نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
جایزه انیمیشن مستقل امریکا در دستان دخترک آت آشغالی
کد مطلب: 1001127 تعداد بازدید: 2141 تاریخ انتشار: 1394/06/04 15:31
چاپ خبر
ارسال
جایزه بهترین انیمیشن جشنواره مستقل آمریکا به انیمیشن دخترک آت آشغالی رسید

تبریز تونز

جایزه بهترین انیمیشن جشنواره مستقل آمریکا به انیمیشن دخترک آت آشغالی رسید

محمد زارع یکی از کارگردانان این فیلم دراینباره می گوید:خیلی خوشحالم که اولین فیلمم تا الان موفقیت زیادی کسب کرده و اینو مدیون همکاری و حمایت همه جانبه دوستان عزیزی مثل شلاله خیری،روزبه شمشیری،زهرا رضوی،سارا صیدافکن،حسام ارمغانی،علیرضا صفری،سامان پورمحمد،آیدین پورعلی و دوستان دیگه هستم.حضور و حمایت استاد عزیزم سید وحید فاطمی بزرگترین دلگرمی برای همه ماها در طول پروژه بود.امیدوارم این مسیر به خوبی ادامه پیدا کنه.

«روزبه شمشيري» تصويربردار و نورپرداز انيميشن «دختر آت آشغالي» ساخته محمد زارع و شلاله خيري از 20سالگي به صورت حرفه‌اي فعاليت در حوزه‌ جلوه‌هاي ويژه‌ سينما را آغاز كرده است. كيفيت نورپردازي آن كه با روش استاپ موشن ساخته شده يكي از نقاط قوت اين اثر محسوب مي‌شود. «دختر آت آشغالي» با اقتباس از شعر كوتاهي سروده‌ «تيم برتون» مراحل توليد را در شهر تبريز به پايان رسانده است.

«شمشيري» در مورد جذابيت‌ها و ويژگي نورپردازي و تصويربرداري يك انيميشن استاپ موشن به ايلنا، گفت: از نظر من جالب‌ترين و مهمترين ويژگي‌ «دختر آت آشغالي» اين است كه گروه و به ويژه تصويربردار، قصه را فريم به فريم جلو مي‌بردند و تا جايي كه امكان داشت وسط يك پلان ، كار تعطيل و ادامه همان پلان با همان راكورد روز بعد عكسبرداري مي شد؛ اين كار باعث مي‌شود عوامل، مراحل توليد را با جزئيات كامل حس كنند. درواقع تجربه كار استاپ‌موشن يعني ديدن توليد فيلم زير ذره بين.

انيميشن «دختر آت آشغالي» اقتباس آزادي از يكي از شعرهاي تيم برتون است و فضاي خود فيلم هم تا حد زيادي به فضاي فيلم هاي برتون نزديك است.

وي درباره برقراري ارتباط با فضاي فيلم‌هاي «تيم برتون» در انيميشن دختر آت آشغالي و كيفيت نهايي اثر، توضيح داد: از آنجايي كه عاشق سينماي فانتزي هستم، ارتباط برقرار كردن با فضاي فيلم‌هاي تيم برتون سخت نبود. باقي مراحل كار هم بيشتر با آزمون و خطا در مرحله پيش توليد و باكمك اتالوناژ به اين كيفيت نورپردازي رسيد.

نورپرداز و تصويربردار انيميشن «دختر آت آشغالي» در مورد محدوديت‌هايي كه گروه براي توليد اين انيميشن داشته اند و راهكارهايي كه براي پشت سر گذاشتن اين موانع ارائه داده، افزود: جواب اين سوال يعني مقايسه پشت صحنه ابتدايي انيميشن ما، با يكي از استوديوهاي حرفه‌اي، اما شخص محمد زارع با ابتكار و خلاقيت خود پروژه را جلو برد، تا جايي كه مثلا تجهيزات حركتي دوربين را خودمان مي‌ساختيم.

شمشيري در پاسخ اين پرسش كه مرحله ساخت فيلم در كدام شهر انجام شده واينكه آيا در شهر تبريز امكانات و بستر لازم براي توليد چنين انيميشن‌هايي وجود دارد؟، بيان كرد: اين كار در تبريز ساخته شد، محمد زارع به عنوان تهيه‌كننده و انجمن فيلم تبريز به عنوان حامي، اين اتفاق را رقم زدند. تمام موانع و كمبودها در نهايت با پشتكار و ابتكار گروه پشت سر گذاشته شدند. اما اين پايان كار نيست، محمد زارع با اين انيميشن موجي از علاقه به توليد انيميشن استاپ موشن را در ميان فيلمسازان تبريز راه انداخته تا جايي كه چند پروژه‌ استاپ موشن ديگر در حال شكل گرفتن است.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط