نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
مجوز انتشارات مخصوص کاریکاتور صادر شد
کد مطلب: 1000113 تعداد بازدید: 2535 تاریخ انتشار: 1393/08/07 11:03
چاپ خبر
ارسال
، جواز فعالیت این نشر صادر شده و اکنون در مرحله تایید نام قرار دارد، نام پیشنهادی این انتشارات «کاما» است.

تبریز تونز

تبریز تونز به نقل از ایسکانیوز:

ابوالفضل محترمی و محسن ایزدی برای اخذ مجوز انتشاراتی در حوزه کاریکاتور اقدام کردند، جواز فعالیت این نشر صادر شده و اکنون در مرحله تایید نام قرار دارد، نام پیشنهادی این انتشارات «کاما» است.

محسن ایزدی، کاریکاتوریست پرکاری که کمیک های شلوغ او در همشهری جوان طرفداران بسیاری دارد، در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: از اوایل سال گذشته، برای اخذ مجوز انتشاراتی به مدیریت ابوالفضل محترمی اقدام کرده ایم که قرار است به طور خاص بر هنر کاریکاتور متمرکز باشد.
این کارتونیست با اشاره به این که جواز فعالیت این انتشارات صادر شده و در مرحله تایید نام است، ادامه داد: نام پیشنهادی این انتشارات «کاما» ست، در واقع نیاز به وجود چنین نشری در بازار کتاب بسیار احساس می شد و همین موضوع هم دلیل اقدام ما بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ کتاب تالیفی مناسب و کاملی برای آموزش کاریکاتور وجود ندارد و مباحث تئوریک کاریکاتور مثل کاریکاتور مطبوعاتی و .. در یک کتاب منسجم آورده نشده است.

ایزدی با بیان اینکه بسیاری از کارتونیست ها و کاریکاتوریست های مطرح از دیگر شاخه های تحصیلی به این هنر روی آورده اند، گفت: حتی رشته دانشگاهی نیز برای هنر کاریکاتور ایجاد نشده است و بسیاری از کاریکاتوریست ها به صورت تجربی این هنر را آموخته اند.

وی افزود: به احتمال فراوان اولین کتاب هایی که از سوی این انتشارات به چاپ خواهد رسید، مجموعه آثاری از من و ابوالفضل محترمی است.

کمیک و کاریکاتورهای محسن ایزدی که به صورت منظم در نشریاتی چون همشهری بچه ها، ایران جوان و ... منتشر می شوند، این روزها از مرزهای ایران نیز فراتر رفته و باسری به سایت هلندی http://www.cartoonmovement.com/ و وبلاگ سوئیسی http://offiziere.ch/ می توان کارهای تازه این هنرمند در سطح بین المللی را از نظر گذراند، ایزدی همچنین با نشریه المهدی در لبنان نیز همکاری می کند، این نشریه مخصوص کودکان و نوجوانان است.

 

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط