نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
دورهمی غیر رسمی بیش از ۴۰ نفر از طنزنویسان و کاریکاتوریست ها
کد مطلب: 1001253 تعداد بازدید: 1690 تاریخ انتشار: 1394/07/14 23:45
چاپ خبر
ارسال
دورهمی غیر رسمی بیش از ۴۰ نفر از طنزنویسان و کاریکاتوریست ها

دورهمی غیر رسمی بیش از ۴۰ نفر از طنزنویسان و کاریکاتوریست ها

تبریز تونز به نقل از  شیرین طنز:

برخی از طنزنویسان و کاریکاتوریست‌های رسانه‌ها در یک دورهمی بزرگ جمع شدند و درباره طنز و کاریکاتور تبادل نظر کردند.

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از  شیرین طنز، به نقل از ایسنا، این نشست که به دعوت برخی از چهره‌های طنزنویس برگزار شده بود با استقبال طنزنویسان مواجه شد و بیش از ۴۰ نفر از طنزنویسان از سلیقه‌های گوناگون دور هم جمع شدند. اعضای تحریریه روزنامه طنز بی‌قانون، تحریریه مجله خط‌خطی، تحریریه چلچراغ، تحریریه مجله سه نقطه، تحریریه روزنامه طنز وقایع‌تهرانیه،‌ تحریریه مجله بچه‌مشد، اعضای خانه کاریکاتور، تحریریه مجله آینده‌سازان، مجله بزنگاه و هفته‌نامه طنزوکاریکاتور و طنزنویسانی از رسانه‌های شرق، سایت بانک ورزش، شهروند، مردم‌سالاری، ایسنا، اعتماد، دفتر طنز حوزه‌ هنری، رادیو جوان، تلویزیون و… در این جلسه حضور داشتند.

 

این جلسه به مدت دو ساعت برگزار شد و شرکت‌کنندگان درباره مسائل مربوط به طنز و کاریکاتور حرف زدند و فضای امروز طنز کشور را بررسی کردند و در ادامه در گروه‌های کوچک‌تر با هم به گفت‌وگو پرداختند. سردبیران روزنامه‌ها و دبیران صفحات در جلسه ضمن احترام بر استقلال هر تحریریه تاکید کردند که بیش از پیش از سلیقه‌های گوناگون طنز در رسانه‌شان استفاده کنند.

 

اسماعیل امینی در ابتدای این نشست گفت: این جلسه وابسته به هیچ نهاد و تشکیلاتی نیست و حاصل تلاش و ابتکار طنزنویسان است و بنای آن بر دیدار و گفت‌وگوست چون طنزنویسان اغلب تمایل دارند از شهرت‌شان بهره‌برداری سیاسی نشود این نکته را عرض کردم. چیزی که دوستان را در جلسه دور هم جمع کرده است این است که دوستان با هر طیف فکری از طنز برای ارتقای سطح فرهنگ کشور استفاده می‌کنند و این چیزی است که آنها را به هم پیوند می‌دهد.

 

همچنین جواد علیزاده با اشاره به برخی مشکلات صنفی جامعه کاریکاتوریست‌ها و طنزپردازان از چنین جمعی استقبال و به کارتونیست‌های جوان توصیه‌هایی کرد.

 

بزرگمهر حسین‌پور هم با بیان این که دوست دارد این جلسه مثل مهمانی و خودمانی باشد گفت: دوست دارم این جلسه را همین طور صمیمی و غیررسمی برگزار کنیم، میوه بخوریم و درباره طنز گپ بزنیم. هر چه از جلسه رسمی دوری کنیم بهتر است. خیلی خوشحالم که در این جمع هستم.

 

هادی حیدری درباره لزوم استفاده از طیف‌های مختلف در طنز مطبوعاتی گفت و از همه خواست که دوستی‌ها را حفظ کنند. همچنین بهمن عبدی، مسعود مرعشی، امین مویدی، امید مهدی‌نژاد، رضا ساکی و شهرام شهیدی بر مشترکات طنزنویسان تاکید کردند و خط طنز را پررنگ‌تر از هر خط مشی دیگری دانستند.

 

در این جلسه جواد علیزاده، اسماعیل امینی، بزرگمهر حسین‌پور، هادی حیدری، مسعود مرعشی، امید مهدی‌نژاد، حامد مهربانی، رضا ساکی، حسام‌الدین مقامی‌کیا، پوریا عالمی، مهدی استاداحمد، حسین کلهر، محمدرضا ستوده، سعید طلایی، پریسا شمس، شهرام شهیدی، محمدعلی مومنی، حامد اسحاقی، روح‌الله احمدی، امین مویدی، همایون حسینیان، فریور خراباتی، ایمان خاکسار، محمد طحانی، بهمن عبدی، امین منتظری، آزاده محمدیه، علی رضا‌زاده، نسیم عرب‌امیری، مهدی فرج‌اللهی، حسن شاه‌رجب، ناهید نوری، سعیده موسوی‌زاده، امیر سادات‌موسوی، پویان فراستی، علی دریا‌کناری، مهرداد نعیمی، مهرشاد مرتضوی، احمدرضا کاظمی، احسان ابراهیمی، صابر قدیمی، احسان پیربرناش، وهب رامزی، محمدرضا جعفری، علی مرادی، بهناز سعیدی و محمد صفاجویی حضور داشتند.

تبریز تونز

عکس تزئینی است

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط