نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
برگزیدگان اولین جشنواره ملی کاریکاتور-شهر+من-
کد مطلب: 1001272 تعداد بازدید: 1867 تاریخ انتشار: 1394/07/21 23:19
چاپ خبر
ارسال
برگزیدگان اولین جشنواره ملی کاریکاتور-شهر+من-

برگزیدگان اولین جشنواره ملی کاریکاتور “شهر+من” را بشناسید

تبریز تونز به نقل از شیرین طنز :

نخستین جشنواره ملی کاریکاتور با عنوان« شهر به علاوه من» روز دوشنبه با معرفی هنرمندان منتخب به کار خود پایان داد.

به گزارش تبریز تونز به نقل از  شیرین طنز، به نقل از ایرنا، در این جشنواره احسان گنجی رتبه اول، سهیل محمدی و مهدی عزیزی به ترتیب عنوان های دوم و سوم را کسب کردند.

دبیر جشنواره ملی کاریکاتور در این آئین گفت: ۱۲۸ هنرمند از ۲۳ استان کشور، ۴۰۰ اثر را به دبیرخانه جشنواره شهر + من ارسال کردند که از این تعداد ۵۵ اثر توسط هیات داروان انتخاب شد.

علی شعبانی افزود: علی جهان شاهی، علی درخشی و یاشار قهرمانی داوران جشنواره ملی کاریکاتور بودند که قضاوت این بخش را برعهده داشتند.

وی توضیح داد: این جشنواره در محورهای شامل ایمنی و آتش نشانی، حمل و نقل و ترافیک، مدیریت پسماند، حفظ و نگهداری فضای سبز، منظر شهری و شهرنشینی و بخش ویژه با عنوان پرداخت عوارض سالیانه شهرداری برگزار شد.

دبیر جشنواره عکس نیز گفت: همزمان با جشنواره ملی کاریکاتور، جشنواره عکس من و شهر، زشت و زیبا با موضوع های منظر شهری برگزارشد.

سعید عبدالحمیدی افزود: ۴۴۱ اثر از ۵۵ عکاس اراکی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که آثار برتر فرصت نمایش عمومی یافتند و ۲۱ اثر در قضاوت داوران منتخب شناخته شدند و در نهایت سه عکاس برگزیده شد.

وی اظهار کرد: آرش صحرانورد رتبه اول، جعفر مجیدی رتبه دوم و ایرج کیانیان رتبه سوم جشنواره عکس من و شهر، زشت وزیبا را به خود اختصاص دادند.

عبدالحمیدی گفت: آثار ارائه شده در این جشنواره ها با محوریت آموزش شهروندان در حوزه ترافیک، مدیریت پسماند، تفکیک زباله، حفظ و نگهداری از فضای سبز، آتش نشانی و ایمنی در منزل و شهر و زیبا سازی منظر شهری و ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی است.

وی افزود: نقد سیستم مدیریت شهری و فعالیت های شهرداری اراک از دید هنرمندان از اهداف برگزاری این دو جشنواره بود.

فرماندار اراک نیز در این آئین گفت: موضوع فرهنگ و امور مرتبط با این بخش مقوله ای پیچیده است و افرادی توانایی انجام کار فرهنگی را دارند که از استعداد و ذوق هنری برخوردار باشند.

حسین بختیاری افزود: وارد شدن به مقوله فرهنگ در ابعاد مختلف علاوه بر روحیه لطیف، عزم جدی و مقاومت در برابر سختی ها و تنگناها را می طلبد.

وی برگزاری جشنوراه های فرهنگی و هنری را از مطالبات جامعه هنری دانست و گفت: برگزاری این دسته از جشنواره ها موجب توسعه و اعتلای فرهنگی هر منطقه می شود.

بختیاری در بخش دیگری از سخنانش افزود: اراک به دلیل ساختار سخت آن به عنوان کلانشهر معرفی شده، درغیر این صورت در تعریف کلانشهر، داشتن بیش از یک میلیون نفر جمعیت گنجانده شده و هدف هیات دولت از تصویب این امر، استفاده مسئولان از امتیازاتی است که به کلانشهرها اختصاص داده شده است.

وی توضیح داد: در واقع اراک در نوشتار کلانشهر است اما در عمل تا کلانشهر شدن راه طولانی را باید طی کند و بتواند از این فرصت برای بهره برداری امتیازات تلاش کند.

فرماندار اراک گفت: اراک تنها کلانشهری است که از قطار شهری محروم است که امید می رود با پیگیری استاندار مرکزی به نتیجه برسد.

وی، اراک را پردانشجوترین شهر کشور عنوان کردو گفت: سرانه حضور دانشجودر این شهر ۷/۱۰ درصد است .

وی افزود:اراک ۲۵ درصد از کل مشاهیر ایران را دارد و بسیاری از پدران علوم مختلف اراکی هستند.

در این جشنواره به هنرمندان و عکاسان آثار برتر، تندیس، لوح و جوایزی اهدا شد.

این جشنواره با همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک برگزار شد.

تبریز تونز

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط