نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
اولین انیمیشن راه‌یافته ایران به اسکار معرفی شد
کد مطلب: 1001330 تعداد بازدید: 1705 تاریخ انتشار: 1394/08/17 02:14
چاپ خبر
ارسال
انیمیشن ایرانی «استریپی» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی برای رقابت در اسکار 2016 پذیرفته شد.

اولین انیمیشن راه‌یافته ایران به اسکار معرفی شد

انیمیشن ایرانی «استریپی» به کارگردانی بابک و بهنود نکویی برای رقابت در اسکار 2016 پذیرفته شد. این اولین بار است که یک انیمیشن ایرانی در فهرست انیمیشن‌های شرکت کننده در رقابت برای انتخاب نامزدهای اسکار قرار گرفته است.

«استریپی» (راه راه) براساس موسیقی کلاسیک «رقص‌ مجار شماره ۵» اثر یوهانس برامس (۱۸۹۷- ۱۸۳۳) ساخته شده و درباره کارگر یک کارخانه بزرگ است که تصمیم می‌گیرد در کار ملال آور راه راه کردن بسته‌های کارخانه خلاقیتی ایجاد کند. فیلم فضای تک رنگی دارد و از رنگ قرمز استفاده خلاقانه‌ای شده است.

تبریز تونز

 

بابک نکویی درباره چگونگی حضور این انیمیشن در اسکار گفت: یکی از شرایطی که یک فیلم کوتاه می‌تواند در اسکار ثبت نام کند، نمایش آن به مدت حداقل هفت روز پیاپی در سالن های سینمای شهر لس آنجلس است. فیلم‌های کوتاهی که در فاصله زمانی اول اکتبر ۲۰۱۴ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ به مدت حداقل هفت روز پیاپی در سینماهای منطقه لس‌آنجلس اکران عمومی و تجاری همراه با بلیت فروشی داشته‌اند مجوز حضور در بخش بهترین فیلم کوتاه جوایز اسکار2016 را به دست آورده‌اند، مشروط بر این ‌که در سالن‌های سینمای تایید شده آکادمی در بازه زمانی و مدت زمان مشخص‌ شده روی پرده رفته باشند. «استریپی» به واسطه یک پخش کننده بین‌المللی از روز ۲۴ سپتامبر تا پایان ۳۰ سپتامبر به مدت یک هفته در قالب برنامه‌ای به نام «نمایش نمایش‌ها» در سینما «آرک‌لایت» هالیوود به نمایش درآمد و مجوز حضور در بخش فیلم کوتاه انیمیشن جوایز اسکار را به دست آورد.

 

«استریپی» در کنار 10 انیمیشن‌ دیگر از کشورهای استرالیا، فرانسه، ایرلند، آمریکا، روسیه، سوییس در برنامه «نمایش نمایش‌ها» در تعدادی از سینماهای آمریکا اکران شده و جز 60 انیمیشنی است که برای رقابت و ورود به short list اسکار 2016 پذیرفته شده است. این فیلم بزودی راهی سینماهای سایر کشورها نیز خواهد شد.

 

این انیمیشن که در استودیو گنبد کبود، با تکنیک دو بعدی در 3 دقیقه و 35 ثانیه ساخته شده، تاکنون در بیش از 30 جشنواره معتبر چون انیماموندی برزیل، ایماجیناریا ایتالیا، اکسپوتونز آرژانتین، کلیک هلند و انیمست رومانی شرکت کرده و موفقیت‌هایی به دست آورده که از آن جمله می‌توان به عنوان بهترین متحرک‌سازی در جشن خانه سینمای ایران، منتخبCITIA در جشنواره انسی فرانسه به عنوان یک نمونه آموزشی برای کودکان فرانسوی و حضور در بخش پلی‌آف جشنواره انیموکته لهستان اشاره کرد.

 

همچنین این انیمیشن دیپلم افتخار نهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران را نیز به دست آورده و به عنوان منتخب بخش خاورمیانه در جشنواره «راه سبز» لندن به نمایش درآمده است.

 

مجلات و منتقدان بین‌المللی نیز انیمیشن «استریپی» را معرفی و تحلیل کرده‌اند که از آن جمله می‌توان مجله لس‌آنجلس تایمز ، لس آنجلس مگزین، سیاتل مگزین، ایت اند درینک فیلم و ورایتی را نام برد.

 

جان لاستر مدیر ارشد خلاقیت استودیو پیکسار و دیزنی این انیمیشن و سایر انیمیشنهای «نمایش نمایش‌ها» را جزو بهترین آثار کوتاه به نمایش درآمده امسال دانسته است، اندرو استنتون کارگردان انیمیشن‌های وال ای و در جستجوی نمو این انیمیشن را مملو از خلاقیت و طنز بیان کرده است، مت گرونینگ خالق سریال معروف سیمپسونها از این مجموعه تقدیر کرده و رالف اگلستون کارگردان هنری استودیو پیکسار نیز انیمیشن «استریپی» را فیلمی با طراحی فوق العاده توصیف کرده ‌است.

 

تا کمتر از یک ماه دیگر اسامی انیمیشن‌های منتخب اسکار 2016 برای حضور در مرحله نهایی اعلام می‌شود.

منبع: خبر آنلاین

 

تبریز تونز

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط