نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
برگزاری دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها در کردستان
کد مطلب: 1001397 تعداد بازدید: 1569 تاریخ انتشار: 1394/09/10 23:46
چاپ خبر
ارسال
کارشناس مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی استان همزمان با بهمن جاری در سنندج خبر داد.

برگزاری دومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها در کردستان

 

کارشناس مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی استان همزمان با بهمن جاری در سنندج خبر داد.

به گزارش تبریز تونز به نقل از شیرین طنز، ماجد رموزی، کارشناس مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج اظهار کرد: خانه مطبوعات استان کردستان با همکاری معاونت امورمطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی استان کردستان را با هدف کمک به افزایش کیفی آثار منتشر شده در رسانه‌های محلی، ایجاد فضای رقابتی در میان فعالان رسانه‌ای و تقدیر از روزنامه نگاران بر‌تر استان برگزار می‌کند.

 

وی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره از تمامی روزنامه نگاران، خبرنگاران، نویسندگان، عکاسان، کاریکاتوریست‌ها و گرافیست‌های شاغل در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی دارای مجوز از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دعوت می‌کند تا آثار بر‌تر خود را که در فاصله اول مهر ۱۳۹۳ تا پایان آذرماه ۱۳۹۴ در یکی از رسانه‌های استان کردستان منتشر شده است؛ به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

 

کارشناس مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این جشنواره در دو زبان کُردی و فارسی برگزار می شود، اظهار داشت: هر زبان نیز در رشته های تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه و میزگرد، سرمقاله و یاداشت برگزار می شود.

 

رموزی، بخش عمومی جشنواره را در رشته های عکس خبری، طنز و کاریکاتور و گرافیک تصویری و صفحه آرایی (ویژه نشریات مکتوب) اعلام کرد و افزود: بخش ویژه جشنواره نیز با شعار سال «دولت و ملت همدلی هم زبانی» و آسیب های اجتماعی(اعتیاد- طلاق- قاچاق کالا و ارز) برگزار می شود.

 

وی به ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: تمام روزنامه‌نگاران شاغل و آزاد استان کردستان که در مطبوعات محلی، نمایندگی خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های اطلاع رسانی محلی و نمایندگی نشریات سراسری در کردستان فعالیت می‌کنند، می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

 

رموزی با بیان اینکه فقط رسانه های دارای پروانه فعالیت از هیات نظارت بر مطبوعات کشور اجازه شرکت در جشنواره را دارند، بیان کرد: متقاضیان می‌توانند، حداکثر در دو بخش و در هر بخش الزاما با سه اثر در جشنواره شرکت کنند.

 

وی آخرین فرصت ارسال آثار را تا ۲۰ دی ماه جاری اعلام و خاطر نشان کرد: ارسال اثر به جشنواره صرفا از طریق سامانه متمرکز جشنواره های رسانه های سراسر کشور بهkordestan.pressfestival.ir امکان پذیر است.

 

کارشناس مسئول مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در هر یک از رشته‌های بخش اصلی جشنواره سه نفر به عنوان نفرات اول تا سوم برگزیده می‌شوند، عنوان کرد: داوری جشنواره به صورت دو مرحله‌ای انجام می‌شود و آثار انتخاب شده (۱۰ تا ۱۵ اثر) از سوی کمیته انتخاب اولیه برای داوری نهایی در اختیار کمیته داوران قرار می‌گیرند.

 

رموزی همچنین گفت: آثاری که در ویژه نامه های استانی نشریات سراسری منتشر شده‌اند، اجازه شرکت در جشنواره را دارند و آثار منتشر شده در خبرگزاری‌ها باید مرتبط با مسایل و رویدادهای استان باشند.

تبریز تونز

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط