نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
جایزه بزرگ ۵۰ هزار دلاری برای مسابقه کاریکاتور هولوکاست
کد مطلب: 1001437 تعداد بازدید: 2319 تاریخ انتشار: 1394/09/27 02:38
چاپ خبر
ارسال
سید مسعود شجاعی طباطبایی از برگزاری یازدهمین دو سالانه بین المللی کاریکاتور تهران در مشهد و جایزه بزرگ ۵۰ هزار دلاری برای مسابقه کاریکاتور هولوکاست خبر داد.

جایزه بزرگ ۵۰ هزار دلاری برای مسابقه کاریکاتور هولوکاست

 

سید مسعود شجاعی طباطبایی از برگزاری یازدهمین دو سالانه بین المللی کاریکاتور تهران در مشهد و جایزه بزرگ ۵۰ هزار دلاری برای مسابقه کاریکاتور هولوکاست خبر داد.

به گزارش تبریز تونز به نقل از شیرین طنز، سید مسعود شجاعی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برگزاری یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران گفت: حکم دبیری این دوره از دوسالانه برای من صادر شده است و برنامه ریزی های آن به زودی با انتخاب شورای سیاست گذاری آغاز خواهد شد.

 

دبیر یازدهمین دوسالانه کاریکاتور تهران از برگزاری این رویداد در مشهد خبر داد و افزود: با توجه به سیاست تمرکززدایی دولت، این دوسالانه سال آینده در مشهد برگزار می شود اما به دلیل آنکه نام دوسالانه تهران است به طور همزمان در تهران نیز شاهد برگزاری نمایشگاه آثار این دوره خواهیم بود.

 

شجاعی زمان برگزاری این رویداد را آبان ماه سال ۹۵ ذکر کرد و یادآور شد: جزئیات برگزاری این دوسالانه پس از تشکیل شورای سیاست گذاری مشخص خواهد شد.

 

این هنرمند کاریکاتوریست درباره سرنوشت برگزاری دومین مسابقه بین المللی کاریکاتور هولوکاست بیان کرد: این مسابقه خرداد ماه سال آینده با آثاری از کاریکاتوریست های ۵۰ کشور دنیا برگزار می شود.

 

وی افزود: برپایی نمایشگاه این رویداد به دلیل پاره ای از مشکلات مالی تاکنون به تعویق افتاده بود و اکنون با رفع این موانع سال آینده شاهد ارائه این آثار در قالب یک نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر فلسطین خواهیم بود.

 

شجاعی طباطبایی برگزاری مسابقه کاریکاتور هولوکاست را واکنشی به انتشار طرح توهین آمیز از پیامبر گرامی اسلام (ص) در نشریه شارلی ابدو ذکر کرد و یادآور شد: بحث ما در این مسابقه نفی یا اثبات هولوکاست نیست بلکه مساله ما این است که چرا با وجود اعتقاد کشورهای مدعی نسبت به آزادی بی حد و مرز بیان، درباره موضوع هولوکاست اجازه سخن گفتن و ابراز عقیده داده نمی شود و در عمل صاحب نظرانی که منتقد این اتفاق بوده اند همچون دیوید اوین را زندانی و مجازات می کنند.

 

وی ادامه داد: در قالب این مسابقه چند مساله طراحی شده است، اول اینکه چرا اجازه داده نمی شود درباره هولوکاست حرفی زده شود، دوم اینکه چرا تاوان هولوکاست را مردم مظلوم فلسطین باید بدهند، سوم اینکه ما امروز هم شاهد کشتار دسته جمعی بسیاری از زنان و کودکان در فاجعه غزه، سوریه، یمن و عراق هستیم و ما نگران هولوکاست های معاصریم.

 

رئیس خانه کاریکاتور ایران با اشاره به افزایش دو برابری سقف جوایز این مسابقه بیان کرد: به نفرات اول تا سوم این رویداد به ترتیب ۱۲ هزار دلار، ۸ هزار دلار و ۵ هزار دلار اهدا می شود و جایزه بزرگ آن نیز ۵۰ هزار دلار تایید شده است.

 

این هنرمند کاریکاتوریست درباره بخش فرعی مسابقه هولوکاست که به طراحی چهره نتانیاهو اختصاص دارد توضیح داد: در بخش فرعی کاریکاتور چهره نتانیاهو به مسابقه گذاشته شده است چراکه این شخصیت بیشترین کنش و عصبانیت را درباره موضوع هولوکاست نشان داده و به این بهانه سرزمین های فلسطین را اشغال کرده است.

 

مدیر خانه کاریکاتور ایران در پایان از انتشار فصلنامه «ایران کارتون» خبر داد و گفت: انتشار این نشریه پس از ۴۱ شماره حدود ۸ سال به تعویق افتاده بود و اکنون به صورت فصلنامه با مقالاتی از استادان هنر کاریکاتور زیر چاپ است و به زودی منتشر می شود.

تبریز تونز

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط