نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
4مین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» برگزار می شود
کد مطلب: 1001446 تعداد بازدید: 2156 تاریخ انتشار: 1394/09/29 11:58
چاپ خبر
ارسال
در این دوره از جشنواره چهار رشته نقاشی، پوستر، کارتون و کاریکاتور و آثار حجمی به رقابت و نمایش گذاشته می‌شوند

4مین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» برگزار می شود

 

محمد حبیبی مدیر اجرایی چهارمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» درباره جزئیات برگزاری این رویداد جهانی گفت: در این دوره از جشنواره چهار رشته نقاشی، پوستر، کارتون و کاریکاتور و آثار حجمی به رقابت و نمایش گذاشته می‌شوند که نسبت به دوره‌های گذشته از تعداد رشته‌های بخش مسابقه کاسته شده است.

او درباره دلیل این کاهش توضیح داد: به دلیل محدودیت‌های مالی و کمبود اعتبارات ریالی از تعداد این رشته‌ها کاسته شده است.

حبیبی برگزاری این دوره را همچون روال سال‌های گذشته ذکر کرد و گفت: این جشنواره به صورت دوسالانه است و چهارمین دوره آن آذرماه سال ۹۵ در مرکز فرهنگی هنری صبا برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره برگزاری نشست‌های تخصصی بیشتری را نسبت به قبل در نظر گرفته‌ایم.

حبیبی درباره چگونگی ارائه آثار هنرمندان خارجی در این جشنواره بیان کرد: در دو بخش کارتون و کاریکاتور و پوستر آثار به صورت چاپ دیجیتال به نمایش در می‌آی.

وی درباره چاپ دیجیتال آثار حجمی توضیح داد: هنرمندان خارجی آثار حجمی خود را از سه زاویه عکاسی می‌کنند و پس از تایید هیات داوران در نمایشگاه روی دیوار می‌رود.

حبیبی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: ما در حال رایزنی با شهرداری اصفهان هستیم و اگر تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه به امضا برسد، شاهد برپایی این دوره از جشنواره در اصفهان و اضافه شدن چهار رشته تصویرسازی، طراحی، عکس و هنرهای مفهومی نیز خواهیم بود و چنانچه بودجه لازم تامین شود، می‌توانیم اصل آثار هنرمندان خارجی را در دو بخش نقاشی و آثار حجمی نیز داشته باشیم.

مدیر اجرایی چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت تصریح کرد: این دوره از جشنواره در حال حاضر در ۴ رشته به صورت قطعی برنامه‌ریزی شده است که دبیرکل آن حبیب‌الله صادقی است و غلامعلی طاهری، مصطفی گودرزی، طاهر شیخ‌الحکمایی و سیدمسعود شجاعی طباطبایی به ترتیب دبیری بخش‌های نقاشی، پوستر، هنرهای حجمی و کارتون و کاریکاتور را برعهده دارند.

به گفته مدیر اجرایی جشنواره، فراخوان این رویداد پس از مشخص شدن نتیجه رایزنی‌ها با شهرداری اصفهان تا پایان هفته جاری منتشر می‌شود.

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت آذرماه سال ۹۲ در ۱۲ بخش نقاشی، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط -نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای مفهومی و بخش پژوهش در تهران برگزار شد.

تبریز تونز

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط