نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
زمان افتتاحیه و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز مسابقه بین المللی غزه
کد مطلب: 1000148 تعداد بازدید: 2095 تاریخ انتشار: 1393/08/15 04:57
چاپ خبر
ارسال
نامگذاری جوایز کاریکاتور غزه به نام دو شهید فلسطینی

تبریز تونز

تبریز تونز به نقل از کاریکاتور آنلاین :

 سایت جهانی هنر مقاومت :شجاعی طباطبایی  دبیر جشنواره بین المللی کارتون و کاریکاتور با موضوع غزه درباره برنامه های ویژه این مسابقه گفت: از هنرمند کاریکاتوریست برزیلی کارلوس لتوف که از شهرت بین المللی در زمینه کاریکاتور برخوردار است و در موضوع حمایت از فلسطین و غزه نیز حضور فعالی داشته و چهره شناخته شده ای در این عرصه محسوب می شود، دعوت کرده ایم تا میهمان ما در این مسابقه باشد و به همین منظور در بخش جنبی این مسابقه نمایشگاهی از آثار این کاریکاتوریست برزیلی را برپا خواهیم کرد.

شجاعی با اشاره به همزمان شدن روز ۱۳ آبان ماه با ایام محرم یادآور شد: با توجه به این که روز ۱۳ آبان ماه روز عاشوراست، تعدادی از آثار برگزیده این مسابقه در مقابل لانه جاسوسی آمریکا در قالب بنرهای بزرگی به نمایش گذاشته می شود که این کاریکاتورها در واقع نه تنها خنده دار نیستند بلکه حاوی طنز تلخی است.

او از برپایی نمایشگاه آثار این مسابقه به صورت همزمان در مراکز فرهنگی مختلف تهران خبر داد و گفت: این آثار به طور همزمان در فرهنگسرای اندیشه، موزه هنرهای معاصر فلسطین، فرهنگسرای بهمن و تمامی مراکز حوزه هنری در شهرستان ها به نمایش گذاشته می شود.

نامگذاری جوایز کاریکاتور غزه به نام دو شهید فلسطینی

او همچنین از نامگذاری جوایز اول این مسابقه به نام دو شهید فلسطینی خبر داد و گفت: جوایز اول این مسابقه به نام دو شهید فلسطینی متبرک شده است، شهید محمد الدوره نوجوان فلسطینی که جلو چشمان پدرش هدف اصابت گلوله صهیونیست ها قرار گرفت و شهید ناجی العلی که قصد داریم به همین مناسبت از پدر شهید محمد الدوره و پسر شهید ناجی العلی دعوت کنیم تا میهمان ما در ایران باشند.

شجاعی اضافه کرد: پسر ناجی العلی در زمینه نمایش آثار پدرش بسیار فعال است و پدر شهید محمد الدوره نیز پیش از این به ایران سفر کرده است و امیدواریم که مقدمات لازم برای حضور این دو عزیز در ایران فراهم شود.

به گفته شجاعی طباطبایی دبیر این مسابقه کاریکاتور بین المللی، این مسابقه سه برگزیده اول تا سوم دارد که برگزیده اول آن برنده جایزه ۱۵۰۰ دلاری خواهد شد، برگزیده دوم هزار دلار دریافت خواهد کرد و به برگزیده سوم نیز ۷۰۰ دلار اهدا می شود، همچنین در هر بخش به ۳ نفر جایزه ۵۰۰ دلاری تعلق خواهد گرفت.

شجاعی طباطبایی زمان گشایش این نمایشگاه را ۱۹ آبان ماه ساعت ۱۵ در فرهنگسرای اندیشه اعلام کرد و گفت: مراسم اهدای جوایز و اختتامیه نمایشگاه نیز روز شنبه یکم آذرماه ساعت ۱۵ در همین فرهنگسرا برگزار خواهد شد.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط