نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
در خواست اسرائیل برای لغو مسابقه کاریکاتور هولوکاست
کد مطلب: 1001527 تعداد بازدید: 1910 تاریخ انتشار: 1394/10/28 03:50
چاپ خبر
ارسال
اسرائیل از سازمان ملل خواست مسابقه کاریکاتور هولوکاست در ایران را محکوم کند.

اسرائیل از سازمان ملل خواست مسابقه کاریکاتور هولوکاست در ایران را محکوم کند.

 

رژیم صهیونیستی از دبیرکل سازمان ملل متحد خواست اقدام ایران برای برگزاری مسابقه کاریکاتور هولوکاست را محکوم کند.

به گزارش تبریز تونز به نقل از سایت هنر مقاومت به نقل از پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» در روز گذشته، ایران قصد دارد یک مسابقه کاریکاتور دیگر با موضوع «هولوکاست» برگزار کند و مقامات اسرائیلی از سازمان ملل درخواست کرده‌اند این اقدام را محکوم کند.

 

به گزارش این پایگاه خبرپراکنی، «یولی ادلشتین» رئیس کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از «بان کی‌ مون» دبیرکل سازمان ملل درخواست کرد تا یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دوسالانه کاریکاتور با موضوع «هولوکاست» در ایران را محکوم کند.

 

او در نامه به بان‌کی‌مون نوشت: «کلمات نمی‌تواند تنفر و اعتراض اسرائیل و بسیاری از کشورهای جهان را درباره سیاست ایران در تکذیب هولوکاست بیان کند».

 

بر اساس این گزارش، برندگان مسابقه کاریکاتور هولوکاست، معادل ۵۰ هزار دلار جایزه دریافت خواهد کرد. قرار است این رقابت، ژوئن ۲۰۱۶ با حضور هنرمندانی از ۵۰ کشور جهان، در تهران برگزار شود.

 

هفته گذشته نیز «دانی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از بان‌کی‌مون خواست برگزاری این رقابت را محکوم کند. وی همچنین مدعی شد، این اقدام «یهودی‌ستیزانه»‌ نشانگر شر مطلق بودن ایران است.

 

او در نامه به دبیرکل سازمان ملل مدعی شد: «تکذیب هولوکاست یکی از شدیدترین نمودهای یهودی‌ستیزی است که به مرگ میلیون‌ها یهودی مشروعیت می‌بخشد. سازمان ملل باید در مقابل این تنفر بایستند و این اقدام فجیع را محکوم کند».

 

سایت هنر مقاومت چند نکته پیرامون این مطلب را روشن می سازد:

۱- اساسا این مسابقه در رد یا قبول هولوکاست نیست، بلکه پاسخ به چند سوال مهم دراینباره است :

الف - اگر غرب برای آزادی بیان حد و مرزی قایل نیست چرا اجازه نمی دهند محققان وتاریخ نویسان راجع به هولوکاست تردید کنند.

ب- چرا باید تاوان هولوکاست را مردم مظلوم فلسطین بپردازند. مردمی که در جنگ جهانی دوم نقشی نداشتند.

ج - ما نگران هولوکاست های دیگر هم هستیم. مثل هولوکاست اتمیک، هولوکاست در عراق، غزه، افغانستان، سوریه و ...

 

۲-این مسابقه هیچ ارتباطی با یازدهمین نمایشگاه دوسالانه کاریکاتور که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار می شود ندارد، نکته حائز اهمیت اینکه هنوز این دوسالانه فراخوان خود را اعلام نکرده است!

 

۳-بحث یهودستیزی، عنوانی است که صهیونیست ها با مظلوم نمایی در جهان همیشه به دنبال آن هستند، در مسابقه اول هولوکاست نیز وقتی نماینده کلیمیان ایران در مجلس این مسابقه را نوعی یهودستیزی اعلام کرد، از او خواسته شد که به نمایشگاه بیاید و تنها اگر یک طرح با این موضوع پیدا کند، سخنش مصداق پیدا می کند، این اتفاق افتاد واین نماینده وقتی در عمل دید تمامی طرح ها متوجه رژیم صهیونیستی اسراییل است، حرفش را پس گرفت. بنابراین بستن عناوینی چون یهودستیزی یا نئونازیسم یک ترفند نخ نما شده از سوی این رژیم به شمار می رود.

 

۴- صهیونیست ها در دروغ نمایی وجعل ید طولانی دارند و این برای اولین بار نیست که به این واسطه از ایران به عنوان "شر مطلق" یاد می کنند، آنها به خوبی می دانند که با افشای جنایاتشان در فلسطین و غزه توسط هنرمندان ۵۰ کشور جهان ،آنها هستند که به عنوان شر مطلق در جهان معرفی می شوند.

 

۵- در مسابقه قبلی هولوکاست ، رژیم صهیونیستی تمام توانش را به کار برد، با لابی گری در سازمان ملل، دبیر این مسابقه مسعود شجاعی طباطبایی را به ۲۲ کشور غربی و آمریکایی ممنوع الورود کرد، اما این اتفاق مانع از این نشد که این نمایشگاه برگزار نشود، چندی پیش هم منشه امیر سخنگوی رادیو اسراییل دست اندرکاران این مسابقه را آدمخوار قلمداد کرد، ظاهرا این رژیم از هر نوع افشاگری درباره ماهیت پلیدش بسیار عصبانی می شود.

 

۶-در پایان از انتخاب یکی ازکاریکاتورهای مسابقه قبلی هولوکاست درتیتر این بنگاه خبرپراکنی اسراییلی تشکر می کنیم، چون دقیقا طرحی را انتخاب کرده اند که ماهیت اصلی اسراییل که برگرفته از رژیم فاشیستی هیتلراست را نشان می دهد.

تبریز تونز

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط