نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
با کارتونیست های جهان تورسیوس
کد مطلب: 1001551 تعداد بازدید: 4378 تاریخ انتشار: 1394/11/03 11:49
چاپ خبر
ارسال
تورسیوس در مسابقات مختلفی شرکت جسته و حدود 70 جایزه بین المللی را کسب کرده است

با کارتونیست های جهان اومر آلبرتو فیگوئرا تورسیوس

اومر آلبرتو فیگوئرا تورسیوس تصویر ساز و کاریکاتوریست در 1968 در کوروسال کلمبیا متولد شد. در سال 1978 خانواده او به شهر بارانکوییلا نقل مکان کرد و در آن جا هم تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رساند. برای اولین بار کارتون هایش در روزنامه ال هرالدو منتشر شد. در سال 1990 تورسیوس به بوگوتا نقل مکان کرد و کارتونهای خود در بسیاری از نشریات دیگر نیز  منتشر کرد. در سال 1990 او اولین جایزه خود را در مسابقه بین المللی Cafam در بوگوتا کسب کرد و از آن زمان تورسیوس در مسابقات مختلفی شرکت جسته و حدود 70 جایزه بین المللی را در بسیاری از کشورها من جمله اسپانیا، کوبا، ایالات متحده آمریکا، برزیل،ایران ، پرتغال، ایتالیا، مکزیک، چین، یونان، و غیره کسب کرده است که برخی از آنها عبارتند از: مدال طلا - آنکونا، ایتالیا1995 / جایزه تهران، ایران 2003 / جایزه سانتا کروز سال 2006 /جایزه پاسیوبرزیل 2009 / جایزه بوستون ایالات متحده 2010 /طلای چین 2012.تورسیوس همچنین عنوان معروف "پسر مشهور" را از زادگاه خود دریافت نموده است و آهنگ L Caricaturista  از یکی معروفترین خوانندگان کلمبیا برای او خوانده شده است.در سال 1998، تورسیوس به اسپانیا سفر نمودو به عنوان "استاد افتخاری طنز" را از  دانشگاه الکالا د هنارس دریافت نمود.کتابی از او نیز در ۱۱۰ صفحه به تازگی که شامل تصویر سازیها و کاریکاتورهایش میباشد منتشر شده است و همچنین آثار هنری مختلفی از اومر تورسیوس در نمایشگاه های متعدد فردی و جمعی در بسیاری از کشورهای جهان به نمایش گذاشته شده است.

بسیاری تورسیوس را صاحب سبک خاصی در کاریکاتور چهره می دانند که به اغراق به چشم خاص و ویژه ای نگاه میکند و نیز با توجه به این امر مهم تاثیرات خاصی را نیز سبب شده است ، تورسیوس به فرم ها نگاه متفاوتی دارد و اساسا از تلفیق حجم های نا منظم و منظم اشکال مختلف به ترکیب واحدی دست می یابد که توانسته است در عین شباهت و اغراق ساختار واحد خود را حفظ کند و این موجب تمایز آثارش میشود.

تهیه و تنظیم : امیر سهیلی



برای مشاهده عکس ها در اندازه اصلی و نمایش اسلاید، روی تصاویر کلیک کنید.
TabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تونTabrizToon.com - تبریز تون
انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط