نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
عبدی : کاریکاتور با مشکلاتی در زمینه صنفی مواجه است
کد مطلب: 1001576 تعداد بازدید: 1529 تاریخ انتشار: 1394/11/11 04:24
چاپ خبر
ارسال
عبدی : کاریکاتور به‌خاطر داشتن رویکرد انتقادی‌اش معمولا با مشکلاتی در زمینه صنفی مواجه است

عبدی : کاریکاتور به‌خاطر داشتن رویکرد انتقادی‌اش معمولا با مشکلاتی در زمینه صنفی مواجه است

 

یک کاریکاتوریست معتقد است، اگر انجمن صنفی برای کاریکاتوریست‌ها تشکیل شود باید آن‌قدر استقلال داشته باشد که بتواند از اعضایش حمایت کند.

به گزارش تبریز تونز به نقل از خبرنگار سرویس هنرهای تجسمی ایسنا، درباره‌ی دلایل تشکیل نشدن انجمن صنفی کاریکاتور در طول سال‌های گذشته، اظهار کرد: بحث تشکیل انجمن، بحث تازه‌ای نیست و از قدیم مطرح بوده است. چند جوان فعال می‌خواهیم که با همراهی چند کاریکاتوریست پیشکسوت این موضوع را پیگیری و دوندگی‌های آن را برعهده بگیرند. تازه بعد از این دوندگی‌ها و امضا گرفتن‌ها و تشکیل انجمن، مشکلات شروع می‌شود.

 

او تأکید کرد:‌ انجمن صنفی کاریکاتوریست‌ها باید انجمنی باشد که همه‌ی هنرمندان را دربر بگیرد و بتواند نیازها و مشکلات را رفع کند.

 

وی ادامه داد: یکی از مشکلات تشکیل انجمن، داشتن یک مکان است که آن هم یک اجاره‌بهایی دارد. کاریکاتوریست‌ها مانند نقاشان و گرافیست‌ها نیستند و با مشکلات مالی در حوزه‌شان مواجه هستند و بحث حق عضویت انجمن صنفی هم وجود دارد. اگر هم قرار باشد این هزینه‌ها از جای دیگری تأمین شود باید منتظر اعمال‌ نظرها و انتظارهای آن مجموعه باشیم.

 

این هنرمند همچنین بیان کرد: با وجود این مشکلات قطعا وجود این انجمن، از نبودنش بهتر است. نمی‌دانم اگر انجمن تشکیل شود سرنوشت آن چه خواهد شد و هر کس به راه خودش می‌رود یا انجمن می‌تواند همه را دربر بگیرد و مشکلات این صنف را حل کند.

 

عبدی ادامه داد: ما در استان‌ها دیگر، انجمن‌هایی داریم که زیر نظر شهرداری، اداره ارشاد یا حوزه هنری فعالیت می‌کنند و چون معمولا چراغ خاموش حرکت می‌کنند، مشکلی هم برای‌شان به‌وجود نمی‌آید. در تهران اگر بخواهیم انجمن مستقلی داشته باشیم، باید فکر این مسائل را هم بکنیم. یعنی جایی برای استقرار داشته باشیم و استقلال خودمان را هم حفظ کنیم.

 

این کاریکاتوریست همچنین گفت: کاریکاتور به‌خاطر داشتن رویکرد انتقادی‌اش معمولا با مشکلاتی در زمینه صنفی مواجه است. معمولا پیش می‌آید که کاریکاتوریست‌ها از طرف جایی تحت فشار قرار می‌گیرند و انجمن باید آن‌قدر استقلال داشته باشد که بتواند از اعضایش حمایت کند.

تبریز تونز

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط