نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
دیدار کاریکاتوریستها با رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
کد مطلب: 1001630 تعداد بازدید: 1676 تاریخ انتشار: 1394/12/03 14:34
چاپ خبر
ارسال
اولین دیدار این هفته با کامبیز درم‌بخش پیشکسوت عرصه طراحی و کاریکاتور بود

دیدار کاریکاتوریستها با رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

 

در بیست و دومین نشست «چهارشنبه هنر» سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کامبیز درم بخش و مسعود شجاعی طباطبایی و حسین نیرومند سه هنرمند برجسته عرصه کاریکاتور همراه با اسماعیل خلج نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر با محمود صلاحی دیدار کردند.

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از شیرین طنز، به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نشست «چهارشنبه‌های هنر» که به‌منظور دیدار هنرمندان کشور با رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود، در بیست و دومین هفته به دیدار چند تن از هنرمندان برجسته کشور با محمود صلاحی اختصاص داشت.

 

اولین دیدار این هفته با کامبیز درم‌بخش پیشکسوت عرصه طراحی و کاریکاتور بود. در این دیدار در خصوص برنامه‌های نمایشگاهی و آموزشی این هنرمند گفت‌وگو شد. درم بخش تاکنون در برنامه‌های متعدد معاونت هنری به عنوان داور حضور داشته و سال گذشته نمایشگاهی از آثار او در خانه کاریکاتور با عنوان «مروری بر ۴۰ سال فعالیت کاریکاتور کامبیز درم بخش» برپا شد. از آنجایی که اغلب آثار برگزیده درم بخش در موزه‌ها و نگارخانه‌های مطرح نگهداری می‌شد و یا به فروش رسیده‌اند؛ پرینتی از ۴۰ اثر منتخب درم بخش در سایز اصلی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد و در پایان این نمایشگاه نیز درم بخش این آثار را امضا و به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اهدا کرد.

 

میهمان دیگر نشست این هفته حسین نیرومند دیگر هنرمند عرصه کارتون و کاریکاتور بود. وی سردبیر سابق کیهان کاریکاتور، عضو سابق هیئت مدیره سازمان فرهنگی هنری، مشاور سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس کمیته هنر شورای انقلاب فرهنگی است. در این جلسه درباره کلیت هنر، برنامه‌ریزی و ساماندهی هنر بحث شد.

 

سید مسعود شجاعی طباطبایی نیز دیگر میهمان کاریکاتوریست بیست و دومین چهارشنبه هنر بود. گفت‌وگوی محمود صلاحی با رییس خانه کاریکاتور در خصوص برخی از کارهای مهم سازمان فرهنگی هنری در عرصه کاریکاتور بود که از جمله آن می‌توان به نشریه ایران کارتون که چاپ آن مدتی متوقف شد و به اهتمام معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری بار دیگر به چرخه تولید بازگشت و جشنواره بین‌المللی معضلات شهری که جزو برندهای سازمان فرهنگی هنری است و چند دوره متوقف مانده بود، اشاره کرد. در این دیدار بنا شد تا نشریه ایران کارتون به صورت فصلنامه منتشر شود و جشنواره بین‌المللی معضلات شهری در سال آینده به قوت قبل ادامه پیدا کند.

 

آخرین دیدار این هفته نیز مربوط به دیدار با اسماعیل خلج نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر بود. در این دیدار مقرر شد تا بر اساس مضامین و اولویت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نمایشنامه‌ای به قلم اسماعیل خلج معرفی شود که پس از بررسی تخصصی توسط مدیریت امور نمایشی سازمان فرهنگی هنری شرایط اجرای عمومی آن در مراکز سازمان مهیا شود.

 

محمود صلاحی در این دیدارها بر ضرورت رفت و آمد و حضور هنرمندان صاحب نام در سازمان فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: رفت و آمد و حضور هنرمندان در سازمان مایه برکت امور هنری سازمان است.

 

وی همچنین چهارشنبه‌های هنر را فرصت مغتنمی دانست تا رو در رو با هنرمندان و چهره‌های مطرح هنری از مسائل هنری جامعه آگاه شود و در مشورت با سرآمدان هنر، ساماندهی برنامه‌های هنری را در دستور کار قرار دهد.

تبریز تونز

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط