نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
مدیر خانه کاریکاتور ایران عیدی خود را قورت داد!
کد مطلب: 1001703 تعداد بازدید: 2082 تاریخ انتشار: 1395/01/04 23:10
چاپ خبر
ارسال
عیدی دادن در ایام نوروز چه به صورت نقدی و یا هدیه دادن، همیشه در ذهن بچه‌ها می‌ماند.

مدیر خانه کاریکاتور ایران عیدی خود را قورت داد!

 

عیدی دادن در ایام نوروز چه به صورت نقدی و یا هدیه دادن، همیشه در ذهن بچه‌ها می‌ماند.

به گزارش تبریز تونز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود شجاعی گفت: برای تصویر کردن بهار به اعتقاد من باید سراغ سوژه‌هایی چون عشق و محبت و دوست داشتن رفت. اتفاق مثبتی که همه ساله در کشور می‌افتد و مردم برای دید و بازدیدهای عید دور هم جمع می‌شوند و فضایی پرنشاط را ایجاد می‌کنند، یکی از بهترین المان‌ها برای نوروز و بهار است. خانه‌ها در این ایام سرشار از مهربانی و دوستی می‌شود که این اتفاق ویژه نوروز ماست.

 

وی افزود: سال ۹۴ به لحاظ هنری اتفاق بدی نداشت و همه اتفاقات به لطف خدا خوب و مثبت بود. اگر بخواهم به چند مورد اشاره کنم؛ از مسابقه بین‌المللی «کارتون داعش» یاد می‌کنم که ۴۳ کشور در آن شرکت کردند و انعکاس خبری آن در سطح جهان بود. خاطرم هست یکی از خبرگزاری‌های ایتالیایی عنوان کرده بود که ایرانی‌ها با سلاح کاریکاتور با داعش مبارزه می‌کنند. ما در عرصه جنگ نرم، با کاریکاتور به جنگ گروهک داعش رفته‌ایم که البته بسیار هم مورد توجه است. خوف و وحشتی که با استفاده از شبکه‌ها و امکانات مجازی ایجاد می‌‌شود، نشان می‌دهد که این عرصه قابل توجه است و وقتی ما در این فضا کار می‌کنیم بسیار مورد استقبال واقع می‌شود. خوشبختانه در گذشته نیز کشور ما سابقه خوبی در فعالیت در حوزه کاریکاتور و نشان دادن منفور بودن ظلم و خشونت دارد.

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ما در سال ۹۴، مسابقه بین‌المللی کارتون یمن بود که آن هم مورد اقبال واقع شد و اتفاق مثبتی بود.

 

شجاعی طباطبایی تصریح کرد: در سال جدید هم چند برنامه مهم را پیگیری می‌کنیم که یکی از آنها نشریه تخصصی «ایران کارتون» است که به صورت حرفه‌ای و فوق تخصصی منتشر می‌شود و برگزاری پنجمین مسابقات معضلات شهری مثل آلودگی هوا، ترافیک و مباحث شهرنشینی مدنظر آن است و نیز مسابقه «هولوکاست» برنامه دیگری است که به یاری خدا در سال جدید انجام خواهد شد.

 

وی یادآور شد: در ایام نوروز معمولا خانواده‌ها سفر چند روزه‌ای را تدارک می‌بینند که ما هم قصد داریم به شهر همدان که از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای کشورمان است سفر کنیم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: در خصوص عیدی‌ها باید بگویم بهترین عیدی من سال‌ها پیش یک سکه «پنج زاری» از مادربزرگم گرفتم که از شدت ذوق و خوشحالی آن را به هوا انداختم و بعد تصمیم داشتم با دهان آن را بگیرم، که ناباورانه سکه را قورت دادم. ماجراهای بعد از قورت دادن سکه هم که دیگر بماند؛ اما همین اتفاق باعث شد که تا همیشه این خاطره در ذهنم بماند. عیدی دادن به بچه‌ها چه به صورت نقدی و چه به صورت هدیه همیشه در ذهن بچه‌ها می‌ماند و نباید هیچ گاه از آن غافل شد.

تبریز تونز

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط