نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
شجاعی : کاریکاتور سریع با مخاطب داخلی و خارجی ارتباط برقرار می کند
کد مطلب: 1001745 تعداد بازدید: 1576 تاریخ انتشار: 1395/01/23 02:14
چاپ خبر
ارسال
شجاعی : لازم است به مضامینی چون دفاع در برابر ظالم در هر کجای جهان که باشد بپردازیم

شجاعی : کاریکاتور سریع با مخاطب داخلی و خارجی ارتباط برقرار می کند

 

هنرمند کاریکاتوریستی که نمایشگاهی از آثارش در حوزه هنری برپاست، گفت: لازم است به مضامینی چون دفاع در برابر ظالم در هر کجای جهان که باشد بپردازیم.

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مسعود شجاعی طباطبایی، هنرمند شناخته شده کشورمان در عرصه کاریکاتور، که این روزها نمایشگاهی از آثارش در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپاست، بیان کرد: بیشتر کارهای این نمایشگاه موضوع استکبارستیزی و تبعات حضور نظامی آمریکا در منطقه و درواقع میلیتاریسم آمریکایی را در بر دارد.

 

وی با بیان اینکه ذات کاریکاتور افشاگرانه است، افزود: من هم در هر کدام از طرح ها به دنبال این بودم که با خطوطی ساده، مفهومی عمیق از آنچه در جهان اطرافمان می گذرد را افشا کنم و به مخاطب نشان دهم.

 

مدیر خانه کاریکاتور انقلاب، تاکید کرد: از شروع کارم در سال ۱۳۶۰ به مباحثی همچون انقلاب، جنگ تحمیلی و … پرداخته ام و هنوز فکر می کنم در شکل های مختلفی لازم است به مضامینی چون دفاع در برابر ظالم در هر کجای جهان که باشد بپردازیم.

 

وی با اشاره به اینکه کاریکاتور یک بیان تصویری قابل فهم برای همگان است، گفت: دومین ویژگی که این هنر دارد این است که از زبان طنز استفاده می کند و می تواند بدون خشونت و لحن جدی که ممکن است افراد را از آن دور کند، بر مسائل و مشکلات مختلف دست بگذارد.

 

شجاعی طباطبایی ادامه داد: یک ویژگی مهم دیگر کاریکاتور این است که بسیار سریع با مخاطب داخلی و خارجی ارتباط برقرار می کند، زبان بین المللی دارد که احتیاج به صرف زمان برای ترجمه ندارد و در مواقع ضروری می تواند به سرعت به موضوع های مختلف واکنش نشان دهد.

 

این کاریکاتوریست و گرافیست، همچنین درباره اینکه این نمایشگاه در هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری گشایش یافته، گفت: در تمام فراز و فرودهایی که انقلاب اسلامی داشته است، کاریکاتور یکی از هنرهای پیشرو بوده که با حضور در بین اقشار مردم و با تکثیر در ابعاد گسترده، به گسترش مضامین انقلابی کمک کرده و می توان آن را یکی از هنرهای مهم انقلاب دانست. با این حساب، تصمیم گرفته شد در کنار اقدامات دیگری که برای هفته هنر انقلاب در حوزه هنری تدارک دیده شده است، این نمایشگاه نیز برگزار شود و امیدواریم مورد پسند مخاطبان قرار بگیرد.

 

گفتنی است، به مناسبت هفته هنر انقلاب، نمایشگاه منتخب آثار کاریکاتور سید مسعود شجاعی طباطبایی با موضوع آمریکا و استکبارستیزی روز ۲۱ فروردین در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری افتتاح شده و این نمایشگاه تا بیست و هفتم فروردین ماه همه روزه پذیرای علاقه‌مندان به هنر انقلاب است.

تبریز تونز

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط