نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
نمایشگاه کاریکاتور غلبه بر دیابت در کردستان برگزار شد
کد مطلب: 1001804 تعداد بازدید: 1672 تاریخ انتشار: 1395/02/13 21:57
چاپ خبر
ارسال
نمایشگاه کاریکاتور غلبه بر دیابت در کردستان برگزار شد

تبریز تونز

نمایشگاه کاریکاتور غلبه بر دیابت در کردستان برگزار شد

 

نمایشگاه آثار ارسالی اولین جشنواره کارتون استانی ‘غلبه بر دیابت’ به مناسبت هفته سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد.

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از شیرین طنز، به نقل از خبرنگار ایرنا رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این آیین با اشاره به شیوع بیماری دیابت در استان و هزینه های هنگفت درمانی آن گفت:

از سوی سازمان بهداشت جهانی شعار امسال غلبه بر دیابت نامگذاری شده است. سید محی الدین سجادی معرفی خطرات این بیماری به مردم و ارتقاء آگاهی های مردم در عرصه سلامت با تاکید بر خود مراقبتی را از اهداف اصلی این نمایشگاه عنوان کرد.

وی زبان هنر را بهترین ابزار برای انتقال پیام دانست و گفت: در این نمایشگاه آثار هنری با پیام غلبه بر دیابت به نمایش گذاشته شده است. وی تغذیه نامناسب، عدم تحرک فیزیکی، چاقی و اضافه وزن، مصرف دخانیات و الکل و سابقه فامیلی دیابت را از محورهای اصلی این مسابقه عنوان کرد.

وی افزود: از مجموع ۳۰ آثار ارسال شده به نمایشگاه تعداد ۲۳ اثر انتخاب شده است که از این تعداد ۱۷ اثر مربوط به هنرمندان کردستانی و ۱۳ اثر از سوی هنرمندان استان های کشور است.

وی اظهارکرد: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان کردستانی، استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، قم و آذربایجان شرقی بعنوان مهمان شرکت کرده اند.

به گفته وی؛ آثار ارسالی توسط هیات پنج نفره معاون بهداشتی، مسئول دبیرخانه هیات امناء، مدیر روابط عمومی دانشگاه و دو نفر از اعضای هیات مدیره خانه کاریکاتور استان مورد داوری قرار گرفته است.

وی یادآورشد: از بین شرکت کنندگان استان سامان صولی، فهیمه ذبیحی و امیر سهیلی به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم و در بخش نوجوانان صدف گلشنی بعنوان برگزیده انتخاب شدند و یلدا هاشمی نژاد از تهران، آیت نادری از اصفهان و میرک رسول نیا از آذربایجان شرقی نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

سالانه چهار و نیم میلیون نفر در کشور به دیابت مبتلا می شوند.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط