نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
«کارتون و کاریکاتور غزه» در کشور های دیگر
کد مطلب: 1000198 تعداد بازدید: 2396 تاریخ انتشار: 1393/08/25 09:08
چاپ خبر
ارسال
نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور غزه» به کشورهای دیگر می‌رود.

تبریز تونز

نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور غزه» به کشورهای دیگر می‌رود.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر جشنواره «کارتون و کاریکاتور غزه» در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در موزه هنرهای معاصر فلسطین در گفتگو با خبرنگار مهر اتفاق ویژه این نمایشگاه را همدلی و همراهی هنرمندان سراسر دنیا ذکر کرد و گفت: در این نمایشگاه شاهد همدلی و همدردی کاریکاتوریست های دنیا با مردم مظلوم غزه هستیم که سعی دارند به نوعی با آثارشان روشنگری کنند و با به تصویر کشیدن مصائب تلخی که از سوی رژیم غاصب اسرائیل بر مردم غزه رفته است، این جنایات را نشان دهند.

وی افزود: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان آسیا و خاور دور تا آمریکای لاتین را شاهدیم و این مهمترین نکته در این نمایشگاه است.

شجاعی گفت: برپایی این نمایشگاه های هنری و انعکاس رسانه ای آن در دنیا می تواند کمک کند تا اتفاقات ناخوشایندی را که در غزه هر از چند گاهی شاهدیم در سطح بین المللی مطرح کند و در نشان دادن چهره واقعی صهیونیست ها تأثیرگذار است.

او در پاسخ به این که چگونه کاریکاتوریست هایی از کشورهای مختلف جهان با موضوع غزه همراهی کرده اند در حالی که به نظر نمی رسد این موضوع دغدغه مردم کشورشان باشد؟ توضیح داد: ما قبل از آن که این نمایشگاه را به شکل مسابقه اعلام کنیم، گالری مجازی در سایت ایران کارتون راه اندازی کردیم و از همه علاقه مندان به موضوع غزه در سراسر دنیا خواستیم که آثارشان را با این موضوع برای ما ارسال کنند و این با استقبال بسیاری مواجه شد و حدود 113 اثر به دست ما رسید و همین باعث شد که ما به برگزاری این رویداد در قالب مسابقه فکر کنیم اما تصور می کنم که کاریکاتوریست های شرکت کننده در نمایشگاه غزه هدف و انگیزه آنها برنده شدن در یک مسابقه و با انگیزه مادی نیست.

شجاعی با اشاره به انتشار کاتالوگ آثار این مسابقه اظهار کرد: کاتالوگ آثار این مسابقه که تا یکم آذرماه در مراسم اختتامیه توزیع می شود، نشان می دهد که چه تعداد شرکت کننده آثارشان را از سراسر دنیا برای این مسابقه ارسال کرده اند و هر کسی با دیدن این حجم از آثار که نشان دهنده همدلی آنها با مظلومیت مردم فلسطین است، به شوق می آید.

او در پایان درباره برپایی نمایشگاهی از آثار این مسابقه بین المللی در دیگر کشورهای دنیا توضیح داد: به این موضوع هم فکر کرده ایم و قرار است با همکاری موسسه «روایت فتح» بتوانیم این نمایشگاه را دردیگر کشورها از جمله کشورهای عربی برپا کنیم.

نمایشگاه آثار مسابقه بین المللی «کارتون و کاریکاتور غزه» از روز دوشنبه 19 آبان ماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین و فرهنگسراس بهمن برپا شده و تا ششم آذرماه پذیرای علاقه مندان است.

منبع خبر : http://resistart.ir

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط