نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
معرفی “کتاب کمیک”
کد مطلب: 1000208 تعداد بازدید: 2815 تاریخ انتشار: 1393/08/26 22:15
چاپ خبر
ارسال
معرفی “کتاب کمیک”

تبریز تونز

معرفی “کتاب کمیک”

تبریز تونز به نقل از شیرین طنز  :

نشر نظر به تازگی کتابی با عنوان «کتاب کمیک» به تالیف و ترجمه مرجان نعمتی را روانه بازار نشر کرده است که در آن به تاریخچه کتاب کمیک یا comic books در جهان پرداخته می شود، مقدمه این کتاب به قلم فرشید مثقالی نوشته شده است.

به گزارش تبریز تونز به نقل از شیرین طنز، محمود رضا بهمن پور، مدیر مسئول نشر نظر در گفت و گو با خبرنگار تجسمی ایسکانیوز گفت: کتاب ۳۲۰ صفحه ای کمیک، زیر نظر فرشید مثقالی و با گردآوری و ترجمه مرجان نعمتی تالیف شده است که تاریخچه کمیک در جهان را مورد بررسی قرار می دهد.

بهمن پور ادامه داد: در این کتاب کوشیده شده است ژانر کمیک در انواع مختلف آن تجزیه و تحلیل شود. در واقع در ایران ماجرای کمیک به درستی تعریف و تشریح نشده و کمیک استریپ به معنی کمیک گرفته شده است اما کمیک استریپ یکی از انواع گسترده کمیک است، مرجان نعمتی تعریف جامعی از این ژانر را ارائه می دهد. این کتاب مباحثی پایه ای درباره ژانر کمیک را ارائه می دهد که در آن می توان چنین سرفصل هایی را مشاهده کرد: تعریف کمیک، ساختار، عصر طلایی هنر کمیک، عصر نقره ای هنر کمیک، عصر برنز هنر کمیک و عصر مدرن هنر کمیک.

فرشید مثقالی در بخشی از مقدمه این کتاب می نویسد: کتاب حاضر اولین کتابی است که به زبان فارسی درباره یکی از پرطرفدارترین نوع کتاب های تصویری در دنیا، چاپ می شود. از این لحاظ کتاب مهمی است و اطلاعات مفیدی درباره این نوع کتاب و تاریخچه آن در اختیار خوانندگان ایرانی قرار می دهد و مدخلی برای ورود به موضوع کمیک محسوب می شود.

لازم می دانم درباره باب شدن عنوان «کمیک استریپ» که به جای «کتاب کمیک» استفاده می شود، توضیحی بدهم. کمیک استریپ فقط به نوعی از کمیک گفته می شود که به صورت یک نوار چند فریمی معمولا در روزنامه های غربی چاپ می شود. در واقع کتاب کمیک ترجمه comic books است که به انواع کتاب های کمیک از هر نوع و رده ای می گویند. کمیک استریپ ترجمه comic strip است که فقط به کمیک های چند فریمی در روزنامه ها، مثل چارلی براون، گارفیلد و دیگر انواع آن گفته می شود.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط