نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
بخش ها و موضوعات یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران
کد مطلب: 1002236 تعداد بازدید: 1511 تاریخ انتشار: 1395/08/23 08:07
چاپ خبر
ارسال
بخش ها و موضوعات یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران اعلام شد

تبریز تونز

بخش ها و موضوعات یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران اعلام شد

 

به گزارش سایت هنر مقاومت به نقل از روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی" سید مسعود شجاعی طباطبایی" دبیر این دوسالانه گفت:دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران یکی از معتبرترین مسابقات کاریکاتور در دنیا است و تا کنون موفق به اخذ۵ ستاره از مراکز تخصصی کاریکاتورمهم در دنیا از جمله فدراسیون کارتونیستها FECO شده است. خوشبختانه کاریکاتور ایران درحال حاضر جایگاه مهمی در عرصه بین الملل به دست آورده است و این هنر همچنان مسیر رشد و اعتدال و ارتقاء را طی می کند.

وی افزود:این دوسالانه هم اکنون دربین سه مسابقه کاریکاتور بزرگ دنیا همچون پورتو کارتون در پرتغال و آیدین دوغان در ترکیه قرار دارد.وی همچنین تاکید کرد،این دوسالانه تنها مسابقه ای است که بخش طراحی کارکتردر آن در نظرگرفته شده است.

شجاعی طباطبایی در ادامه گفت:دوسالانه امسال شامل سه بخش است.بخش کارتون ، بخش کاریکاتور چهره و بخش طراحی کاراکتر که بخش کارتون به صورت آزاد و موضوعی خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت ،در شورای سیاست گذاری دوسالانه موضوعات بسیاری بررسی شد که در نهایت موضوعات ایمنی و امنیت در بخش کارتون به تصویب شورا رسید.

دبیر دوسالانه بین المللی کاریکاتور ایران همچنین گفت :در دوسالانه گذشته شاهد حضور هنرمندان ۸۹ کشور جهان با ۳۲۰۰ اثر بودیم که سهم هنرمندان ایرانی در این بین ۱۷۲۶ اثر از ۴۸۴ نفر بود.

همچنین داوران ایرانی و خارجی آثار را داوری و انتخاب می کنند. در واقع در دو بخش کارها مورد قضاوت قرار می گیرد، بخش انتخاب که توسط پنج هنرمند ایرانی داوری خواهد شد و در مرحله بعد هفت هنرمند ایرانی و خارجی آثار برتر را اعلام خواهند کرد.

وی همچنین درباره جوایز این رخداد هنری گفت:جایزه ویژه ۸۰۰۰ دلاری همچون گذشته در بخش کارتون تعیین گردیده که اتفاق مهمی در بین مسابقات بین المللی کاریکاتور در دنیا است.

گفتنی است، فراخوان یازدهمین دوسالانه کاریکاتور ایران به زودی اعلام می شود.پوستر این مسابقه توسط سید حسن موسی زاده طراحی و اجرا شده است .

 

پوسترهای بالا همگی مربوط به سید حسن موسی زاده می باشند.

منبع : هنر مقاومت

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط