نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
فروش ۲۵ تابلو از ۳۱ اثر کامبیز درم بخش
کد مطلب: 1000234 تعداد بازدید: 1789 تاریخ انتشار: 1393/09/02 09:05
چاپ خبر
ارسال
فروش ۲۵ تابلو از ۳۱ اثر کامبیز درم بخش

تبریز تونز

تبریز تونز به نقل از شیرین طنز :

فروش ۲۵ تابلو از ۳۱ اثر کامبیز درم بخش در شب اول نمایشگاه هنر و هنرمند

 

شب افتتاحیه تازه‌ترین نمایشگاه کاریکاتورهای «کامبیز درم‌بخش» با استقبال مخاطبان آثار این هنرمند روبه‌رو شد و ۲۵ تابلو از ۳۱ اثر این هنرمند در همان شب اول به فروش رسید.

به گزارش تبریز تونز به نقل از  شیرین طنز، درم‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، درباره‌ی افتتاح تازه‌ترین نمایشگاه خود (هنر و هنرمند) گفت: در این نمایشگاه آثاری از من روی دیوار رفت که جزو تازه‌ترین کارهایی است که انجام داده‌ام. به‌جز یکی دو کار که با تم اصلی نمایشگاه هماهنگ بودند، همه‌ی کارها را در دوماه گذشته برای نمایش در این نمایشگاه آماده کرده‌ام. خیلی کار سختی بود، اما از این‌که این‌گونه مورد توجه قرار گرفت خوشحالم.

او ادامه داد: از ۳۱ تابلویی که به‌نمایش گذاشته شده، فقط شش کار مانده است و تقریبا همه آثار در همان شب افتتاحیه به فروش رفتند. البته در درجه اول برای من انجام یک کار خوب، اهمیت دارد و مسأله‌ی مالی مهم نیست. من همیشه قیمت‌ها را طوری قرار می‌دهم که مردم بتوانند کارهایم را بخرند. درم‌بخش درباره‌ی تم اصلی نمایشگاه «هنر و هنرمند» نیز اظهار کرد: در این نمایشگاه هنرهای تجسمی و ارتباط هنرمندان و مسائل مربوط به آن‌ها به نمایش گذاشته شده است. در این تابلوها هنرهای تجسمی به هنرهای تبسمی تبدیل شده‌اند و لبخندی را روی لب مخاطب می‌نشانند. جنبه‌های مختلف هنری مانند گالری‌گردی، گالری‌داری، مردم و هنر، اقتصاد هنر و شوخی با آثار هنرمندان دنیا، در این آثار دیده می‌شود.

این کاریکاتوریست به استقبال بی‌سابقه از این نمایشگاه اشاره و بیان کرد: از چند ساعت پیش از افتتاح نمایشگاه و باز شدن گالری، مخاطبان در بیرون منتظر افتتاح نمایشگاه بودند. این نمایشگاه یکی از پربیننده‌ترین نمایشگاه‌های من در سال‌های اخیر بوده است، اما به نظرم آن‌هایی که باید حتما به این نمایشگاه‌ها سر بزنند، دانشجوها و گرافیست‌ها هستند. نمایشگاه یک هفته ادامه دارد و آن‌ها هم می‌توانند برای بازدید بیایند. در افتتاحیه‌ی این نمایشگاه مجید ملانوروزی – مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی و رییس موزه هنرهای معاصر – حضور داشت. او در صحبت‌هایش با درم‌بخش به علاقه‌اش به کارهای این هنرمند اشاره کرد و گفت: قول می‌دهم به هنر توجه بیشتری شود و هنرمندان و بخصوص شما، اگر هر مشکل و حرفی داشته باشید، ما آماده‌ی شنیدن آن هستیم.

درم‌بخش با اشاره به صحبت‌های ملانوروزی، اظهار کرد: معتقدم که باید به هنر این کشور کمک شود و مسوولان هم در صحبت‌های مختلف این موضوع را مطرح کرده‌اند. باید منتظر ماند و دید که چه پیش می‌آید. کامبیز درم‌بخش متولد سال ۱۳۲۱ در شیراز و فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای زیبای تهران است. ۵۵ سال همکاری مستمر با مطبوعات صاحب‌نام ایران و جهان و برگزاری ۵۰ نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور و ده‌ها نمایشگاه گروهی از فعالیت‌های این هنرمند به‌شمار می‌رود.

درم‌بخش برنده‌ی جایزه‌ی اول بزرگ‌ترین و معتبرترین مسابقات بین‌المللی کاریکاتور ایران، ژاپن، آلمان، سوئیس، بلژیک، ترکیه، برزیل، یوگسلاوی و نشان شوالیه هنر و ادب دولت فرانسه و چند جایزه‌ی بین‌المللی دیگر شده است. نمایشگاه «هنر و هنرمند» از ۳۰ آبان به مدت دو هفته در گالری سیحون به نشانی خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره ۱۱ میزبان علاقه‌مندان است.

تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط