نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
اختتامیه سومین جایزه بزرگ مرگ بر امریکا
کد مطلب: 1002358 تعداد بازدید: 1875 تاریخ انتشار: 1395/10/11 08:30
چاپ خبر
ارسال
اختتامیه سومین جایزه بزرگ مرگ بر امریکا

تبریز تونز

اختتامیه سومین جایزه بزرگ مرگ بر امریکا

به گزارش تبریز تونز به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» اختتامیه سومین جایزه بزرگ مرگ بر امریکا شب 9 دی ماه در سالن اصلی حوزه هنری برگزار شد. در این مراسم «رسول سنائی» معاون سیاسی سپاه پاسداران، «حسین نیرومند» پیشکسوت گرافیک، «نادر طالب زاده» مستندساز فرهیخته و جمعی از هنرمندان و هنردوستان حضور داشتند.

 

سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر هنری این جشنواره در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به کلام امام خامنه‌ای مبنی بر جهانی بودن شعار مرگ بر امریکا گفت:  این اتفاق در سومین دوره مرگ بر آمریکا به وضوح مشاهده شد و حضور 36کشور جهان گواه این موضوع بود.

 

 وی در مورد علت شعار مرگ بر امریکا تصریح کرد: مراد از این شعار ملت آمریکا نیست بلکه دولت و سیاست های خصمانه آمریکا است. شعار مرگ بر آمریکا فریاد دادخواهی مردم جهان نسبت به ظلم آمریکا است.

وی برخی علت‌های این شعار در ایران را چنین خواند:

1_کودتای 28مرداد 1332

2_تحمیل کاپیتولاسیون

3_تاسیس ساواک با خوی وحشی

4_حمله نظامی طبس

5_کودتای نوژه

6_حمایت از صدام

7_لو دادن عملیات کربلای 4 و شهادت 175غواص

8_حمایت از منافقین

9_سقوط هواپیمای مسافربری ایران که تاکنون برای این اتفاق عذرخواهی نشده است.

10_اقدامات خرابکارانه در سطح هسته ای ایران

 شجاعی اعلام کرد: در سومین دوره این جشنواره برای اولین بار در بخش کاریکاتور از تیم داوری بین المللی متشکل از «ویلیام رایزینگ»، «جیتت کاستانا»،‌«هیجابی دمیرچی» و «محمود نظری» استفاده کردیم.

 

وی افزود: در این جشنواره 4200اثر به دبیرخانه ارسال شد. در بخش کاریکاتور و عکس شاهد حضور هنرمندان برجسته ایران بودیم.اساتیدی نظیر مسعود شجاعی طباطبایی، محمدرضا دوست محمدی و عباس میر هاشمی.

 

در بخش ویژه این اختتامیه از «نادر طالب زاده» به عنوان چهره استکبار ستیز سال تقدیر شد.

 

«نادر طالب زاده» گفت: 25ساله بودم که به ایران امدم. آنقدر غرب دیده بودم که فکر میکردم چیزی در دنیا نیست و دوران از انقلاب اسلامی شروع شد و تحولات عظیم با انقلاب اسلامی ایران شروع شد.

وی ادامه داد: انقلاب وارد فاز جدید شده است.دشمن به خودش مشغول شده است و تحولاتی را در اینده در آمریکا خواهیم دید. اما نباید فراموش کرد تحولات از انقلاب اسلامی ایران شروع شد.

سردار «رسول سنایی راد» معوان سیاسی سپاه با بازگویی خاطره‌ای از مواجهه‌ خود با سگهای ولگرد در دروران کودکی تصریح کرد:اگر از سگ بترسید و فرار کنید محکوم به فنا هستید.

 

وی افزود: قذافی برای اعتمادسازی توان موشکی و نظامی را تقلیل داد و تاسیسات هسته ای‌اش را متوقف کرد. بعدتر به لیبی حمله شد و قذافی در لوله فاضلاب گیر افتاد. این باید برای ما درس باشد. مرگ بر آمریکا درس است که ما باید از تاریخ بگیریم.

 

سنائی بحث اعتراف هیلاری کلینتون را مطرح کرد و گفت: صحبت با نمایندگان 12کشور در پذیرش داعش نشان می‌دهد حقوق بشر امریکا یک وقاحت به تمام معناست. درجنگ ما شاهد همراهی آمریکا با صدام بودیم که بعدا به او حمله کردند.اما در جنگ همه گونه از او حمایت کردند. وقتی استفاده ابزاری برایشان تمام شد به عراق حمله کردند و منابع انها را استفاده کرده و صدام را از بین بردند. این اتفاق برای بن‌لادن نیز افتاد.

 

«حسن قائدی» عکاس جنگ‌ عراق پس از دریافت جایزه خود از معضلات عکاسی در سوریه گلایه کرد و گفت: تمام مردم ایران می‌دانند که ما در سوریه حضور داریم. اکنون سوریه شلمچه است و تمام رسانه های دنیا نیز این را می‌دانند اما نکته ی عجیب اینجاست که به ما برای حضور در سوریه و ثبت رشادت های رزمندگان مجوز نمی‌دهند.چگونه واشنگتن پست، فکس نیوز و...  می‌توانند در خندق های حزب الله عکاسی کنند ولی ما نمی‌توانیم.

 

وی افزود: تاریخی که امروز در خاورمیانه توسط رسانه های غربی ثبت شده است ما بچه شیعه ها نتوانسته ایم به آن دست یابیم. متاسفانه اتحادیه رادیو تلویزیون جهان اسلام مانع حضور ما در سوریه بود.

 

در پایان مراسم برگزیدگان جشنواره مشخص شدند که به شرح زیر هستند:

 

عکس

اهدای تندیس به تقدیرشدگان:

 

علی ابک

حسین حیدرپور

امیرحسین کمالی

 

برگزیدگان:

نفر سوم:آیدین تبریزی دخت فر

20میلیون ریال و تندیس

دوم:حسن قایدی

50میلیون ریال و تندیس

اول: امیرمهدی نجفلو

100میلیون ریال و تندیس

 

پوستر

 

هیئت داوران در این بخش کسی را شایسته برگزیده بودن نشناختند بنا براین به هر نفر برتر تندیس و 24 میلیون ریال جایزه تعلق گرفت.

 

لیلانیرومند

محمدرضا غفاری

وحیدخاتمی

عباس محمدجو

نوشین افتخاری

یوکسل جنگیز ترکیه

محمدصابرشیخ رضایی

 

کاریکاتور

اهدای تندیس به تقدیرشدگان:

 

سجاد رافعی

لوک دشمایکر بلژیک

گوران دیواک صربستان

حسین باوی

موریسیومحمدنصیر اندونزی

 

برگزیده:

نفراول

سجاد رافعی 100میلیون ریال

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط