نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
اسامی داوران سومین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب
کد مطلب: 1002473 تعداد بازدید: 1493 تاریخ انتشار: 1395/11/20 13:20
چاپ خبر
ارسال
اسامی داوران سومین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب

تبریز تونز

اسامی داوران سومین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب

 

سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی از ارسال ۲۱۳۰ اثر با مشارکت ۷۴ کشور جهان در سومین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با پایان مهلت ارسال آثار به سومین دوسالانه کارتون کتاب، ‌سیدمسعود شجاعی‌طباطبایی، دبیر این جشنواره به ارائه آخرین آمار و اطلاعات مربوط به آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره پرداخت.

 

شجاعی‌طباطبایی در گفتگو با روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: مهلت ارسال آثار به سومین دوسالانه کارتون کتاب با مشارکت ۷۴ کشور جهان در دی ماه امسال به پایان رسید که در آن ۲۱۳۰ اثر از ۷۶۸ هنرمند جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 

وی افزود: بیشترین تعداد آثار، متعلق به هنرمندان ایرانی بود و پس از ایران، کشورهای ترکیه، اندونزی و چین بیشترین مشارکت را داشتند.

 

دبیر سومین دوسالانه کارتون کتاب با بیان اینکه بین کشورهای جهان به لحاظ شهرت در زمینه کاریکاتور تفاوت چندانی نمی‌توان قائل شد، تأکید کرد: هنرمندان برجسته و مطرحی در سطح جهان وجود دارد؛ اما ترکیه، برزیل، اندونزی و اوکراین به‌ واسطه برگزاری حضور هنرمندان مطرح، ‌در این زمینه از سطح کیفی بالاتری برخوردارند. آمارها نیز حاکی از آنست که ۶۱ هنرمند از کشور ترکیه، ‌ ۳۳ نفر از برزیل، ۴۸ نفر از اندونزی و ۲۲ کارتونیست اوکراینی آثار خود را به دبیرخانه سومین دوسالانه کارتون کتاب ارسال کرده‌اند.

شجاعی‌طباطبایی استقبال کشورهای جهان را از این جشنواره در قیاس با دوره‌های گذشته، به لحاظ کمی و کیفی قابل‌ ملاحظه دانست.

دبیر سومین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب در خصوص نحوه داوری آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره، ‌اظهار داشت: فرایند داوری طی دو مرحله انجام می‌شود؛ اعضای هیئت انتخاب آثار آقایان ناصر مقدم، مجتبی حیدرپناه و علی پاک‌نهاد می باشند و اعضای ایرانی داوری نهایی نیز آقایان بهرام ارجمندنیا، محمدرضا دوست محمدی و مجید امینی هستند و اسامی داوران خارجی نیز هنوز قطعی نشده است.

گفتنی است، ‌دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب با هدف استفاده از ظرفیت کارتون و کاریکاتور برای ترویج فرهنگ مطالعه از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور پاگرفت. نخستین دوره این دوسالانه سال ۱۳۸۹، ‌ با حضور کارتونیست‌هایی از ۵۳ کشور جهان و دوره دوم در سال ۱۳۹۳، ‌ با مشارکت هنرمندانی از ۶۴ کشور برگزار شد. اختتامیه سومین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب نیز طی مراسمی در اسفندماه سال جاری برگزار و نفرات برگزیده معرفی خواهند شد.

منبع : ایران کارتون

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط