نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
کاريکاتوريست‌هاي ايراني جواب ترامپ را با نمایشگاهی دادند
کد مطلب: 1002521 تعداد بازدید: 1334 تاریخ انتشار: 1395/12/08 23:06
چاپ خبر
ارسال
کاريکاتوريست‌هاي ايراني جواب ترامپ را با نمایشگاهی دادند

تبریز تونز

کاريکاتوريست‌هاي ايراني جواب ترامپرا با نمایشگاهی دادند  

«ترامپ از نگاه کاريکاتوريست‌هاي ايراني»، عنوان نمايشگاه کارتون و کاريکاتوري است که از امروز در خانه کاريکاتور تهران برگزار خواهد شد. مسعود شجاعي‌طباطبايي مي‌گويد اين نمايشگاه پاسخي به حرف های پوچ ترامپ عليه ايران است.

 

مدير خانه کاريکاتور ايران درباره برگزاري نمايشگاه «ترامپ از نگاه کاريکاتوريست‌هاي ايراني» مي‌گويد: اين نمايشگاه حاصل ذوق و هنر هنرمندان ايراني است که با کمک انجمن حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس و انجمن تجسمي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس برگزار مي‌شود. کارهاي خيلي خوبي از سوي هنرمندان خارجي درباره شخصيت ترامپ و اقداماتش توليد شده است، اما در اين نمايشگاه صرفاً با حضور هنرمندان ايراني و درباره مواضع تند و خناسانه ترامپ درباره ايران به نمايش گذاشته خواهد شد.

 

شجاعي‌طباطبايي افزود: براي نمونه وقتي ترامپ اعلام کرد که شهروندان ايران و چند کشور ديگر حق ورود به امريکا را ندارند. عباس گودرزي، هنرمند کشورمان کاريکاتوري را کشيد که در آن ترامپ و ملک سلمان در حال پاک کردن اسم سعودي از ليست تروريست‌ها هستند، در حالي که تروريسم وهابي متعلق به آل‌سعود است و هم‌اکنون نيز در کشورهايي مانند سوريه، عراق و يمن شاهد جنايت‌هاي تروريست‌هاي آل‌سعود هستيم. در اتفاقات تروریستی در آمریکا نظیر یازده سپتامبر هم تقریبا همه بانیان این عملیات از رژیم سعودی بودند!

مدير خانه کاريکاتور ايران با تأکيد بر اينکه هنرمندان کاريکاتوريست ايراني نوک قلم و حمله خود را به سمت خناسان بين‌المللي گرفته‌اند، افزود: خدا را شکر مي‌کنيم که آثار قابل‌توجهي به دست هنرمندان توليد شده و تلاش ما اين است که اين ذوق و هنر را به خوبي به نمايش بگذاريم.

 

شجاعي‌طباطبايي ادامه داد: از امروز نمايشگاه در خانه کاريکاتور به روي ديوار خواهد رفت و اميدواريم که بعد از آن در سطح شهر تهران و در اماکن عمومي مانند مترو بتوانيم اين آثار را در معرض ديد عموم قرار دهيم. وي درباره اينکه چرا از آثار هنرمندان خارجي در اين نمايشگاه استفاده نشده، گفت: در موضوعاتي مانند داعش فراخوان بين‌المللي داديم، اما ترامپ در حدي نيست که اين کار را برايش انجام دهيم، رؤساي جمهور امريکا مي‌آيند و مي‌روند آن چيزي که اصل است حاکميت و مواضع نظام امريکاست، به قول مقام معظم رهبريرئيس جمهورقبلی این کشور روی پنجه آهنین خود دستکش مخملین کشیده بوده است.، اما يکي هم مانند ترامپ رو بازي مي‌کند. از سوي ديگر به دليل اينکه کار را مي‌خواستيم سريع‌تر به اجرا برسانيم، ترجيح داديم فعلاً فقط از آثار هنرمندان ايراني استفاده کنيم. یکی از قابلیت های ویژه هنر کارتون و کاریکاتور واکنش سریع این زمینه هنری نسبت به رویدادها می باشد.

 

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون عباس گودرزی، علیرضا پاکدل، علی پاک‌نهاد، شهرام شیرزادی، محمدعلی رجبی، امین منتظری، مهدی عزیزی، سلمان طاهری، جابر اسدی، مهناز یزدانی، آرش فروغی و محمود آزادنیا در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

این نمایشگاه از ۹ تا ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۵ از ساعت ۹ تا ۱۷ در خانه کاریکاتور برپاست.گفتنی است، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه امروز یکشنبه هشت اسفند از ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.

منبع : هنر مقاومت

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط