نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
شجاعی طباطبایی چهره هنر انقلاب در سال 95 شد
کد مطلب: 1002618 تعداد بازدید: 1594 تاریخ انتشار: 1396/01/26 02:12
چاپ خبر
ارسال
استاد شجاعی طباطبایی چهره هنر انقلاب در سال 95 شد

تبریز تونز

استاد شجاعی طباطبایی چهره هنر انقلاب در سال 95 شد

به گزارش تبریز تونز به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ در این مراسم به پاس برگزاری جشنواره كاریكاتور و كارتون هولوكاست از سید مسعود شجاعی طباطبایی به عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۹۵ تقدیر شد.

 

لوح تقدیر و تندیس زرین این هنرمند را احمدرضا درویش، محسن مومنی شریف رئیس و محمدحمزه زاده معاون سینمایی حوزه هنری اهدا كردند.

 

سید مسعود شجاعی طباطبایی كه به عنوان چهره سال هنر انقلاب در سال 95، انتخاب شد، در سخنانی عنوان كرد: خود را در جایگاهی نمی‌بینم كه این جایزه شامل حال من شود. بزرگان زیادی در عرصه‌های مختلف هنر هستند كه باید این جایزه را دریافت كنند.

 

او با بیان اینكه جشنواره هولوكاست یك كار جمعی بود، عنوان كرد: ماه پیش در كشور لبنان یك كلاس و كارگاهی برگزار كردم. در جایی به نام مزار شهدای مدافع حرم با شهیدی آشنا شدم كه 13 سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بود و پس از آزادی به  دفاع از حرم حضرت زینب (س) پرداخته و در نهایت شهید می‌شود.

 

چهره سال هنر انقلاب در سال 95،‌ در پایان گفت: نكته جالب نامه‌های دختر او بود كه بر سر مزار این شهید دیده می‌شد. این جایگاه و جایزه را به خانواده این شهید و دختر او زینب، تقدیم می‌كنم.

پیش از شجاعی طباطبایی مومنی شریف در سخنانی درباره این هنرمند گفت: جشنواره كاریكاتور هولوكاست در شرایط ویژه‌ای برگزار شد. از جهتی نشان دهنده این بود كه ادبیات و هنر ما بعد بین‌المللی پیدا كرده است.

 

او ادامه داد: از طرف دیگر سه وزیر امور خارجه كشورهای مختلف و سازمان یونسكو به ما فشار آوردند كه این جشنواره برگزار نشود؛ این جشنواره برگزار شد و از طرف برخی رسانه‌ها چندان دیده نشد.

او با اشاره به اینكه رهبر معظم انقلاب از این كار حمایت كردند، افزود: مقام معظم رهبری به آقای شجاعی فرمودند كه آقای شجاعی حسابی مشغول به كوبیدن و رفتن به جلو هستید. هر چه آنها را عصبانی كرد ما را خوشحال‌تر كرد. در این راه پافشاری كردید و صبوری به خرج دادید تا در این زمینه به موفقیت رسیدید. 

منبع : کارتون مگ

تبریز تونز این موفقیت بزرگ را برای ایشان تبریک عرض می نماید

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط