نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
کارگاه دوروزه آموزشی کاریکاتور با حضور بهمن عبدی
کد مطلب: 1002620 تعداد بازدید: 1331 تاریخ انتشار: 1396/01/27 01:56
چاپ خبر
ارسال
کارگاه دوروزه آموزشی کاریکاتور با حضور بهمن عبدی در سنندج برگزار می شود

تبریز تونز

کارگاه دوروزه آموزشی کاریکاتور با حضور بهمن عبدی در سنندج برگزار می شود

به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور استاد بهمن عبدی ، کارگاه دو روزه کاریکاتور با موضوع ایده یابی در کاریکاتور و کاریکاتور چهره در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان برگزار می شود .

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان : امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اعلام این خبر گفت : در راستای برگزاری کارگاه های تولید محور و به منظور گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و تقویت توان هنرمندان کاریکاتوریست استان واحد تجسمی حوزه هنری با همکاری خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری استان روز های دوشنبه 28 و سه شنبه 29 فروردین کارگاه دو روزه آموزشی را با حضور استاد بهمن عبدی از اساتید مطرح حوزه کاریکاتور کشور در سنندج برگزار می نماید .

وی افزود : در این کارگاه دو روزه که به صورت تئوری وعملی برگزار می شود در ابتدا مباحث لازم در خصوص ایده یابی در کاریکاتور به صورت تئوری توضیح داده شده و سپس در بخش عملی به دو صورت دیجیتال و دستی هنرمندان حاضر در کارگاه با راهنمایی استاد عبدی به تولید اثر با موضوعات مشخص در قالب کاریکاتور چهره می پردازند .

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به توانمندی هنرمندان کارتونیست استان گفت : از سال 95 که خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری افتتاح گردیده است  شاهد فعالیت های خوبی توسط هنرمندان عضو این خانه بوده ایم که از آن جمله می توان به برگزاری چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی ، همکاری و مشارکت در طرح ها و برنامه های دستگاه های مختلف استان از جمله محیط زیست و آموزش و پرورش نیز بوده ایم .

وی تصریح نمود : در کنار این فعالیت ها ، حضور ارزشمند هنرمندان کاریکاتوریست استان در جشنواره های مختلف داخلی وخارجی بوده ایم که حاصل آن کسب عناوین مختلف هنری از این جشنواره ها توسط هنرمندان عضو خانه کاریکاتور حوزه هنری استان می باشد .

مرادی در خصوص شرایط حضور علاقه مندان جهت حضور در این کارگاه گفت : ورود علاقه مندان در این کارگاه رایگان می باشد و هنرمندان متقاضی حضور می توانند جهت ثبت نام با مراجعه حضوری به واحد تجسمی حوزه هنری کردستان واقع در خیابان فلسطین ، روبروی فرمانداری سنندج مراجعه نمایند .

وی ساعات برگزاری کارگاه را در دو روز عنوان شده از ساعت 15 الی 20 در محل سالن اندیشه حوزه هنری واقع در پردیس سینمایی بهمن سنندج اعلام نمود .

بهمن عبدی متولد ۲۹ بهمن ۱۳۳۰ در نوشهر) کاریکاتوریست، گرافیست و پویانمای ایرانی است.

وی کشیدن نقاشی را از سال ۱۳۴۸ آغاز کرده‌است. در دبیرستان رشته طبیعی خوانده‌است و در سال ۱۳۵۰ موفق به کسب دیپلم شده‌است. علی‌رغم میل باطنی در رشته مدیریت دانشکده مدیریت لاهیجان ادمه تحصیل داده‌است، و در همین سالها چند نمایشگاه  فردی و گروهی در دانشگاه برگزار می‌کند. وی اولین و دومین کتاب‌های کودک خود را در همین سال‌ها تصویر گری می‌کند. در سال ۱۳۵۶ به استخدام شبکه ۲ تلویزیون ایران در می‌آید و تا سال ۱۳۸۰ در این سازمان مشغول به فعالیت می‌شود. وی به مدت ۵۵ سال نیز در موسسه فرهنگی هنری صبا مشغول به فعالیت بوده‌است. او هم‌اکنون در خانه کاریکاتور ایران به تدریس هنر کاریکاتور مشغول است.

او از سال ۱۳۵۳ برای نشریات کاریکاتور می‌کشد و  هم‌اکنون با مجله کیهان کاریکاتور، مجله طنز و کاریکاتور و روزنامه همشهری وروزنامه جام جم همکاری دارد. عبدی در گذشته با نشریات بهلول، شنگول و فکاهیون نیز همکاری داشته است.

کسب عناوین مختلف داخلی و بین المللی و داوری در جشنواره های مختلف داخلی از جمله جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر و طراحی شخصیت  پیشی، نشانه اولین بازی‌های غرب آسیا - تهران ۱۹۷۹، آقای ایمنی، شرکت ملی گاز ایران ، ایساکو، آقای پاکشو، شرکت گلرنگ ، باتری نور و امداد خودروی ایران و تولید آثار پویا نمایی و برنامه های متعدد تلویزیونی بخشی از کارنامه 48 سال فعالیت پریار این هنرمند 66 ساله کشور می باشد .

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط