نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
جشنواره فرزند بیشتر زندگی شادتر تمدید شد
کد مطلب: 1000335 تعداد بازدید: 2245 تاریخ انتشار: 1393/09/26 15:36
چاپ خبر
ارسال
جشنواره فرزند بیشتر زندگی شادتر تا 10 دی تمدید شد

تبریز تونز

تبریز تونز به نقل از resistart :

مازیار بیژنی دبیر هنری بزرگترین جشنواره کاریکاتور «فرزند بیشتر؛ زندگی شادتر» در نشست خبری این جشنواره که امروز در سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد، اظهار داشت: بحث تهدید نسل و پیر شدن جمعیت کشور از جمله مسائل مهم کارشناسی شده در کشور است که بر اساس آمارهای ارائه شده، رهبر معظم انقلاب تحلیل‌هایی مبنی بر پیر شدن جمعیت کشور طی سال‌های آینده مطرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که پیر شدن جمعیت، تهدیدات و معضلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی خواهد داشت و حتی بعد از پیر شدن جمعیت به سمت کاهش جمعیت می‌رویم که خطر استراتژیکی به دنبال دارد

. از طرفی هم دشمن با تهاجم‌ فرهنگی از طریق ابزارهای مختلف موجب از هم پاشیدن خانواده‌ها شده و همین موضوع، تهدید نسل را تشدید کرد.

دبیر هنری جشنواره «فرزند بیشتر زندگی شادتر» بیان داشت: ضمن اینکه کاریکاتور زبانی تأثیرگذار بر جامعه است و بر اساس دغدغه رهبر معظم انقلاب، اقداماتی برای برگزاری جشنواره با موضوع بحران جمعیت انجام شد که از این طریق به نوعی فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از تهدید نسل داشته باشیم.

شاهین کلانتری دبیر اجرایی جشنواره «فرزند بیشتر؛ زندگی شادتر» در این نشست اظهار داشت:‌ از یک ماه گذشته فراخوان این جشنواره را به عنوان بزرگترین جشنواره سال کاریکاتور ایران اعلام کردیم؛ این جشنواره به عنوان حرفه‌ای‌ترین جشنواره سال با موضوع خاص بوده و موضوع خنثی نیست.

انتخاب موضوع هم ویژگی آن را با سایر جشنواره‌ها متمایز می‌کند. در حقیقت ما در این جشنواره دنبال سبک زندگی اسلامی و جلوگیری از بحران رشد جمعیت هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به جدید بودن این موضوع هر کدام از کاریکاتوریست‌ها برای شرکت در جشنواره باید حداقل ساعت‌ها وقت بگذارند و دلیل بحران جمعیت در کشور را بررسی کرده و به این موضوع بپردازند، مهلت ارسال آثار تا 10 دی ماه تمدید شده است.

کلانتری بیان داشت: تاکنون 100 کاریکاتوریست از سراسر کشور آثار خود را به جشنواره ارسال کرده‌اند که این آمار استقبال خوبی را نشان می‌دهد. هر کاریکاتوریست می‌تواند 5 اثر به صورت اینترنتی آثار خود را به آدرس info@sarebezangah.com ارسال کند.

وی در خصوص جوایز برگزیدگان این جشنواره گفت: جوایز این جشنواره شامل 7 میلیون تومان نفر اول، 5 میلیون تومان نفر دوم، 4 میلیون تومان نفر سوم، 3 میلیون تومان شایسته تقدیر (10 اثر) و یک میلیون تومان تقدیر از 20 فینالیست و لوح تقدیر برای 50 اثر خواهد بود

همچنین به آثار راه یافته به نمایشگاه حق الزحمه پرداخت خواهد شد به تمام هنرمندان شرکت کننده کتاب جشنواره اهدا می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره «فرزند بیشتر زندگی شادتر» خاطرنشان کرد: اختتامیه این جشنواره در ایام دهه فجر سال جاری خواهد بود.

ضمن اینکه در این مراسم کاتالوگ جشنواره به حاضران داده می‌شود.

همچنین انتشار ویژه‌نامه، چاپ کتاب و برپایی نمایشگاه در استان‌های کشور از دیگر برنامه‌های فرهنگی خواهد بود.

وی افزود: این جشنواره به همت پایگاه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «روز کارتون»

با همکاری هفته‌نامه طنز و کاریکاتور «بزنگاه» برگزار می‌شود؛

در ادامه داوران جشنواره نیز از کاریکاتوریست‌های مطبوعاتی دغدغه‌مند انتخاب خواهند شد.

تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط