نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
ضیایی:آینده کاریکاتور خراسان شمالی روشن است
کد مطلب: 1003384 تعداد بازدید: 1358 تاریخ انتشار: 1397/05/08 14:32
چاپ خبر
ارسال
مسعود ضیایی:آینده کاریکاتور خراسان شمالی روشن است

تبریز تونز

 

مسعود ضیایی:آینده کاریکاتور خراسان شمالی روشن است

 

هنرمند برجسته کارتونیست کشور گفت: افزون بر عباس ناصری که از کارتونیست های مطرح در کشور و جهان است، کارتونی است های توانمند دیگری هم در خراسان شمالی فعالیت می‌کنند که چشم‌انداز کاریکاتور این استان را روشن کرده‌اند.

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، مسعود ضیایی، هنرمند برجسته کارتون کشور، با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی با موضوع «روزی حلال»، اظهار کرد: وقتی صحبت از روزی حلال می‌شود کار شرافتمندانه، صادقانه و رقابت سالم در بازار و دوری از گران‌فروشی و احتکار با ذهن متبادر می‌شود که همه این موارد به تولید و کار و تلاش در جامعه متصل است.

وی افزود: در برابر کار حلال و شرافتمندانه مواردی مانند گران‌فروشی، احتکار، اختلاس و فساد هست که نمونه‌های آن در سال‌های اخیر در کشور مشاهده می‌شود؛ ازاین‌رو هنرمندان ازجمله کارتونیست ها و کاریکاتوریست‌ها باید برای رفع این نقایص رسالت خود را ایفا کنند.

ضیایی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره سراسری کاریکاتور «روزی حلال» با عاملیت حوزه هنری خراسان شمالی به‌نوعی هنرمندان را وارد این مسئله می‌کند تا نقش خود را در این زمینه به‌خوبی ایفا کنند.

این هنرمند برجسته کارتون کشور در ادامه با اشاره به موفقیت چشمگیر جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی در سطح کشور، اظهار کرد: موفقیت یک جشنواره کاریکاتور در ایران به چند عامل بستگی دارد که استمرار در برگزاری مهم‌ترین عامل است و خراسان شمالی هم جزء استان‌هایی است که در برگزاری جشنواره‌های کاریکاتور استمرار دارد.

وی تصریح کرد: همچنین ارتباطات مناسب، صمیمانه و توأم با اعتماد و صداقتی که عباس ناصری به‌عنوان دبیر جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی با هنرمندان داخلی و خارجی دارد در ارتقای این جشنواره بسیار مؤثر بوده است.

ضیایی با اشاره به اینکه افزون بر موارد فوق عمل به تعهدات هم نقش مهمی در موفقیت یک جشنواره کاریکاتور دارد، ادامه داد: خراسان شمالی در جشنواره‌های سراسری کاریکاتور به تعهدات خود عمل کرده و کارتونیست ها به این جشنواره اعتماد دارند.

وی گفت: مجموعه این موارد سبب شده اکنون خراسان شمالی جزء قطب‌های کاریکاتور کشور بوده و از نظر برگزاری جشنواره کاریکاتور در رده بالایی قرار داشته باشد؛ به‌گونه‌ای که بعد از تهران به خراسان شمالی می‌رسیم.

ضیایی افزود: از نظر توانمندی هنری و فنی هم علاوه بر عباس ناصری که از کارتونیست های مطرح در کشور و جهان است، کارتونی است های قابلی در خراسان شمالی فعالیت می‌کنند که نسبت به وسعت و جمعیت استان موفقیت‌های چشمگیری را کسب کرده‌اند؛ ازاین‌رو آینده روشنی برای کارتون و کاریکاتور خراسان شمالی متصور است.

تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط