نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
جشنواره کارتون حمل و نقل و ترافیک ترافیکاتور
کد مطلب: 1003636 تعداد بازدید: 1314 تاریخ انتشار: 1397/09/30 03:24
چاپ خبر
ارسال
آخرین مهلت ارسال آثار 29 دی ماه 1397

تبریز تونز

جشنواره کارتون حمل و نقل و ترافیک ترافیکاتور

بخش های جشنواره 

1- کلاه ایمنی ، سرزندگی 2- اصفهان ، شهر دوچرخه 3- نه به خودروی تک سرنشین

جوایز :

نفر اول هر بخش : 15000000 ریال

نفر دوم هر بخش : 10000000 ریال

نفر سوم هر بخش 5000000 ریال

شیوه ارسال اثار :

سامانه ترافیکال به آدرس trafficul.ir   و یا پست الکترونیکی isf@trafficul.ir  

آخرین مهلت ارسال آثار 29 دی ماه 1397 می باشد .

 

پیام پورفلاح در گفتگو با خبرنگار پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره کاریکاتور فرهنگ ترافیک اظهار داشت: جشنواره کاریکاتور فرهنگ ترافیک با عنوان ترافیکاتور در ۳ موضوع اصفهان شهر دوچرخه ها، نه به خودروی تک سرنشین و کلاه ایمنی سرزندگی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ملاک‌های تهیه آثار و داوری این جشنواره گفت: طبیعتا در داوری‌های جشنواره‌ها ملاک‌های متعدد هنری و تکنیکی بررسی می‌شوند و یکی از مهمترین ملاک‌های داوری محتوای اثر است، لازم است که محتوا هم‌راستا با موضوع جشنواره بوده و دغدغه‌های برگزار کنندگان را نسبت به موضوع برآورده کرده باشد.

دبیر جشنواره ترافیکاتور با بیان اینکه شرکت کنندگان باید نگاه خلاقانه و بکری نسبت به موضوع ارائه دهد و این پارامتر مهمی است، گفت: سوژه در کاریکاتور نباید تکراری باشد چون سوژه‌های تکراری ارزش چندانی ندارند حتی اگر اجرای ویژه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه کلاه ایمنی، سرزندگی موضوع محوری این کار است تا برای استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی فرهنگ سازی شود، افزود: این موضوع در جشنواره برای ما قابل توجه است. چون اصفهان آمار فوتی بالایی در میان راکبان موتورسیکلت‌ها دارد و نیاز است که فرهنگ سازی جدی در زمینه استفاده از کلاه ایمنی انجام شود.

پورفلاح بیان کرد: اصفهان شهر دوچرخه‌ها و نه به خودروی تک سرنشین نیز از دیگر بخش های این جشنواره است، در این دو بخش نیز نگاه بدیع بسیار مهم است، تاکنون در این موضوعات آثاری خلق شده اما برای برگزار کننده مهم است که حال و هوای اصفهانی اثر حفظ شود بنابراین به آثاری که نگاه بومی دارد توجه ویژه‌ای می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان باید سوژه‌ها را در بافت اصفهان تجسم کرده و بر اساس موقعیت شهر اصفهان کار را اجرا کنند، گفت: آثار رسیده به دبیرخانه بعد از پایان مهلت توسط هیئت انتخاب در خانه کاریکاتور انتخاب می‌شوند.

 

دبیر جشنواره ترافیکاتور با اشاره به داوری آثار شرکت کننده در این جشنواره اظهار داشت: آثار ضعیف حذف و آثاری که مقداری از پارامترهای هنری را داشته باشند وارد مرحله داوری می‌شوند.

وی افزود: محمدعلی خوشکام، دخشید قدرتی پور و علی اسدی داوران جشنواره هستند. آثار چندین مرحله داوری می‌شود تا به مرحله پایانی برسد.

پورفلاح گفت: دوستانی که در اصفهان هستند می‌توانند در جلسات خانه کاریکاتور شرکت کنند و حتما ورک شاپی خواهیم داشت تا به شرکت کنندگان برای ایده کمک شود.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط