نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آثار امیر سهیلی در سنندج
کد مطلب: 1003659 تعداد بازدید: 1143 تاریخ انتشار: 1397/10/13 14:34
چاپ خبر
ارسال
نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آثار امیر سهیلی در سنندج گشایش یافت

تبریز تونز

 

نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آثار امیر سهیلی در سنندج گشایش یافت

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از خبرنگار ایرنا، معاون امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه از اعلام آمادگی این اداره کل برای حمایت های مادی و معنوی از حوزه کارتون و کاریکاتور خبر داد.

سامان احمدی اظهار داشت: اولین مجموعه آثار کارتون و کاریکاتور هنرمندان کردستان در قالب کتابی که قسمت اعظم آن از آثار زنده یاد امیر سهیلی است، سال آینده منتشر می شود.

وی اضافه کرد: انتظار می رود استان های کم برخورداری که غنی از فرهنگ و هنر هستند برای شکوفایی استعدادها بطور ویژه مورد توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرند.

مدیر اجرایی انجمن کارتون و کاریکاتور کردستان نیز در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به مناسبت چهلمین روز در گذشت امیر سهیلی از هنرمندان برجسته حوزه کاریکاتور و کارتون استان کردستان بر پا شده است.

خبات ساعدی اضافه کرد: در این نمایشگاه 40 اثر از آثار منتخب زنده یاد امیر سهیلی به معرض نمایش عمومی گذاشته شده و تا روز شنبه 15 دی پذیرای بازدید علاقمندان است.

وی با اشاره به اینکه انجمن کارتون و کاریکاتور کردستان تنها تشکل رسمی و دارای مجوز در این حوزه است، افزود: 6 ماه از آغاز فعالیت این انجمن که با تلاش های زنده یاد امیر سهیلی ایجاد شد، می گذرد.

مدیر اجرایی انجمن کارتون و کاریکاتور کردستان یادآور شد: تاکنون سه ورک شاپ و دو نمایشگاه گروهی به همت اعضای این انجمن برگزار شده است.

ساعدی اظهار داشت: این انجمن از منحصر بفردترین انجمن ها در استان کردستان است که توانسته تمام شهرستان ها را تحت پوشش خود قرار دهد و هنرمندان این حوزه را جذب کند.

وی با بیان اینکه رده بندی هنرمندان در این انجمن انجام شده است، افزود: در حال حاضر 40 نفر که هر کدام بیش از چهار سال در این حوزه فعالیت کاری دارند عضو این انجمن هستند.

مدیر اجرایی انجمن کارتون و کاریکاتور کردستان با بیان اینکه تایید عضویت توسط کمیته علمی انجام می شود، گفت: کارتون و کاریکاتور از موفق ترین رشته های هنرهای تجسمی در کردستان است که اگر در این حوزه سرمایه گذاری شود هنرمندان آن می توانند در عرصه های ملی و بین المللی بدرخشند.

در این نمایشگاه از پوستر نخستین جشنواره دو سالانه بین المللی کارتون و کاریکاتور نیز با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان رونمایی شد‌.

این جشنواره قرار است هر دو سال یکبار در اول اردیبهشت همزمان با سالگرد تاسیس نخستین روزنامه نگاری کُردی و تاسیس نشریه کورده واری، برگزار می شود.

جایزه ویژه زنده یاد امیر سهیلی برای کارتونیست های زیر 30 سال یکی از برنامه های جانبی این جشنواره است.

امیر سهیلی از هنرمندان شاخص کردستانی تا زمانیکه در قید حیات بود در جشنواره های ملی و بین المللی زیادی موفق به کسب رتبه های برتر زیادی شده بود.

این هنرمند سوم آذر امسال بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط