نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
ارائه آموزش‌های مقدماتی کارتون و کاریکاتور در سنندج
کد مطلب: 1003670 تعداد بازدید: 907 تاریخ انتشار: 1397/10/18 14:32
چاپ خبر
ارسال
مسؤول خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری کردستان از برگزاری دوره آموزش مقدماتی کارتون در ترم زمستان در سنندج خبر داد.

تبریز تونز

ارائه آموزش‌های مقدماتی کارتون و کاریکاتور در سنندج

مسؤول خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری کردستان از برگزاری دوره آموزش مقدماتی کارتون در ترم زمستان در سنندج خبر داد.

 

فهیمه ذبیحی‌سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در ادامه برنامه‌های آموزشی این خانه و به منظور آموزش علاقه‌مندان به فراگیری این هنر ارزنده و آموزش و معرفی استعدادهای جوان و نوجوان استان آموزش مقدماتی کارتون با محوریت طراحی فانتزی و ایده‌یابی برنامه‌ریزی شده است.

 

به گفته وی، از دهه سوم دی ماه 97 تا پایان اسفند ماه این دوره مقدماتی زیر نظر استاد سامان صولی از هنرمندان مطرح کاریکاتور استان وکشور برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به فعالیت خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری از سال 85 تا کنون در استان کردستان افزود: در مدت زمان 12 سال فعالیت مستمر این خانه شاهد اتفاقات بسیار خوبی در زمینه کارتون و کاریکاتور در استان بوده‌ایم که امروز استان  را به عنوان یکی از مراکز مهم با ظرفیت بسیار خوب از هنرمندان فعال و موفق این رشته در کشور وجهان معرفی نموده است.

 

ذبیحی تصریح کرد: برگزاری جشنواره ملی سبک زندگی اسلامی ایرانی، جشنواره ملی فرهنگ شهروندی، جشنواره استانی کارتون و کاریکاتور، برگزاری ورک شاپ‌های مختلف در داخل استان با حضور چهره‌های شناخته شده هنری، اعزام هنرمندان و هنرجویان توانمند استان به ورک شاپ‌های منطقه‌ای و کشوری در کنار فراهم نمودن امکان برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بخشی از اقداماتی بوده است که در طول این سالیان توسط حوزه هنری در حمایت از توسعه این هنر ارزشمند در استان صورت گرفته است.

 

وی با گرامیداشت نام و یاد هنرمند برجسته استان زنده یاد امیر سهیلی، گفت: امروز هنر کارتون و کاریکاتور استان کردستان با تلاش‌های هنرمندان توانمندی چون سهیلی و حضور دیگر عزیزان استان کردستان را به یکی از قطب‌های این هنر در کشور تبدیل کرده است که باید در جهت تقویت این عنوان ارزنده بیشتر از پیش تلاش شود.

 

این هنرمند کارتونیست با اشاره به برنامه‌های متعدد برگزار شده به صورت مشارکتی با دستگاه‌های مختلف اجرایی استان، گفت: خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم در معرفی هنر و فرهنگ این دیار آمادگی دارد تا در زمینه کمک به رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگ‌سازی در خصوص موارد مورد نیاز جامعه همکاری و همراهی لازم را با متولیان فرهنگ و هنر استان بعمل آورد.

 

مدیر خانه کارتون و کاریکاتور کردستان در خصوص برگزاری این دوره آموزشی افزود: این دوره روزهای شنبه هر هفته از ساعت 16 الی 18 در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود و علاقه‌مندان رده سنی 10 سال به بالا می‌توانند در این کلاس‌ها ثبت نام نمایند.

 

وی گفت: از جمله امتیازات در نظر گرفته شده برای هنرجویان این دوره، عضویت رایگان در خانه کارتون و کاریکاتور و فراهم‌سازی امکان حضور در ورک شاپ‌های استانی، منطقه‌ای و کشوری در کنار ارسال آثار هنرجویان مستعد به جشنواره‌های داخلی و خارجی و حمایت از برگزاری نمایشگاه گروهی در محل گالری سوره است.

 

وی ادامه داد: استاد این دوره‌های آموزشی، سامان صولی از هنرمندان توانمند سنندجی است که از سال 1383 زیر نظر اساتید برجسته‌ای همچون فردین صادق ایوبی، اکبر منصوری، سلام محمدی،  رحیم بقال اصغری و کامبیز درمبخش فعالیت هنری خود را در زمینه طراحی و سپس کاریکاتور کار کرده است.

 

مدیر خانه کاریکاتور حوزه هنری افزود: عضو هیئت مؤسس خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری و کسب بیش از 15 عنوان برتر ملی و بین‌المللی در کنار داوری و دبیری چندین جشنواره کاریکاتور و تدریس و همکاری با مطبوعات استانی و کشوری در کنار برگزاری چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی کاریکاتور و چاپ اثر در بیش از 15 کتاب بین‌المللی بخشی دیگر از فعالیت‌های این هنرمند محسوب می‌شود.

 

ذبیحی افزود: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به آدرس سنندج، خیابان شهید تعریف، پایین تر از بیمارستان شهید قاضی حوزه هنری استان کردستان واحد آموزش مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره  33243624  تماس حاصل نمایند.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط