نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
جوابیه علی میرایی
کد مطلب: 1000037 تعداد بازدید: 3124 تاریخ انتشار: 1393/07/19 00:24
چاپ خبر
ارسال
چندی از همکاران کارتونیست، انتقادی به نحوه گزینش و برنده شدن کار من در جشنواره قدس وارد کرده اند، ضمن تشکر ....

چندی از همکاران کارتونیست، انتقادی به نحوه گزینش و برنده شدن کار من در جشنواره قدس وارد کرده اند، ضمن تشکر از این دوستان به خاطر پیگیری نتایج مسابقات و همینطور پیگیری کارهای من و تاکید بر اینکه از حسن نیت شان کاملا آگاهم و واقفم که قصد اصلی این عزیزان داوری بدون نقص جشنواره هاست، توضیح یک نکته رابرای رفع شبهه ضروری می دانم:

دوستی در صفحه فیس بوک خود نوشته:

"نقض آشکار مقررات جشنواره نکته ایست که شاید داوران محترم و برگزار کنندگان گرامی از آن چشم پوشی کرده و یا فراموش کرده اند... تا جایی که من بخاطر دارم و در شرایط جشنواره ( بند هشتم) قید شده، آثار باید جدید باشند و در جشنواره دیگری شرکت نکرده باشند... در حالیکه اثر برنده جایزه سوم، چندی قبل در جشنواره بین المللی ازمیر ترکیه جایزه دوم را کسب کرده بود!!! "

جالب اینجاست که یک ماه پیش (بلافاصله بعد از انتشار کارهای انتخاب شده جهت داوری نهایی روی سایت جشنواره) آقایی به نام عارفیان از دبیرخانه جشنواره قدس با من تماس گرفتند و گفتند دوستی ایمیل زده و نوشته که کار شما قبلا جایزه برده و نباید در جشنواره شرکت داده شود... و به همین دلیل کار شما حذف شد.

من در جواب گفتم مهم نیست که کارم حذف شود، چون از میان آنهمه کار منتخب احتمال برنده شدن من خیلی زیاد نیست، ولی من مقررات جشنواره را نقض نکرده ام چون:

تا پیش از مهلت جشنواره قدس، من این کار را برای مسابقه دیگری نفرستادم.

دلیل اینکه مهلت جشنواره قدس -طبق همان سندی که در پست فیس بوک دوست منتقدمان آمده- 31 تیر بود، ولی مهلت مسابقه ازمیر 10 مرداد تمام شد. حالا اگر مسابقه ازمیر سریعتر از جشنواره قدس داوری کرده، بحث دیگری است.

این گلایه شما مثل این می ماند که جشنواره ای کار جدید بخواهد ولی داوری اش را بدون اعلام قبلی چند سال بعد انجام دهد، آیا شما دراین فاصله کارتان را استفاده نمی کنید؟

با همه این اوصاف در پایان یادآوری می کنم، جایزه ای که به من تعلق گرفت (نیم سکه)، از لحاظ ریالی معادل یک شلوار جین معمولی است که قطعا ارزش این گلایه ها و جوابیه را ندارد. منتها اگر بازهم کسانی تصور می کنند که جایزه من حق آنهاست، من حاضرم جایزه ام را به آنها تقدیم کنم. (منتها دوستان ا زقبل با یکدیگر کنار آمده باشند تا من بدانم جایزه رو به کی بدهم!!)

لینک مقررات هر دو جشنواره:

http://irancartoon.ir/news/archives/2014/04/post_4557.php

 

http://www.islamicartz.com/cartoon/fa/news/54014

تبریز تونز

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 1
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط