نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
رونمایی از کتاب جواد علیزاده
کد مطلب: 1003707 تعداد بازدید: 1113 تاریخ انتشار: 1397/11/06 14:34
چاپ خبر
ارسال
جواد علیزاده : همه ما کاريکاتوريست‌ها گاهي در کارهايمان با بن بست‌هايي مواجه مي‌شويم

تبریز تونز

رونمایی از کتاب جواد علیزاده

 

اولين کتاب جامع مجموعه آثار کارتون و کاريکاتور جواد عليزاده پس از نزديک به پنجاه سال فعاليت حرفه‌اي، رونمايي شد.

 

به گزارش روابط عمومي بانک اقتصادنوين، در مراسم رونمايي و جشن امضاي کتاب "برگزيده آثار جواد عليزاده" که عصر روز 30 دي ماه با حضور جمعي از فعالان و استاتيد عرصه فرهنگ نظير احمد عرباني، کامبيز درم‌بخش، محمد علي ابطحي، اسماعيل عباسي، علي دهباشي، علي درخشي، رضا رفيع، غلامرضا کياني، نيکنام حسيني‌‌پور (مديرعامل خانه کتاب)، عليرضا تابش (مديرعامل بنياد فارابي) و گروه پرشين کارتون برگزار شد از سال‌ها تلاش استاد جواد عليزاده در عرصه هنر و رسانه تقدير شد.

 

در اين مراسم که اجراي آن را هادي حيدري، کارتونيست نامي کشور برعهده داشت، جواد عليزاده صاحب امتياز و سردبير مجله طنز و کاريکاتور ضمن ابراز خوشحالي از انتشار کتابش بعد از سال‌ها گفت در اين سال‌ها هيچ‌گاه فرصت نکردم کتاب منتشر کنم و بيشتر مشغول کشيدن کاريکاتور و انتشار نشريه بودم و امروز خيلي خوشحالم که اين کتاب منتشر شده است.

 

عليزاده در پاسخ به پرسشي درباره بن‌بست‌هايي که در زندگي با آنها مواجه شده است، گفت: همه ما کاريکاتوريست‌ها گاهي در کارهايمان با بن بست‌هايي مواجه مي‌شويم، اما مهم اين است که با کار کردن و سوژه پيدا کردن تلاش کنيم تا از بن‌بست‌ها بيرون بياييم؛ چرا که زندگي پر از تناقض‌ها است و کار کارتون هم کشف اين تناقض‌ها و ايجاد رابطه ميان آنهاست.

 

حسيني‌پور، مديرعامل خانه کتاب نيز در اين مراسم در سخناني اظهار کرد: به ياد دارم که در جريان هفته کتاب از آقاي عليزاده به عنوان هنرمند پيشکسوت که کارهاي بزرگي انجام داده است تقدير شد. اميدوارم فرصت تقدير از پيشکسوتان بيشتر فراهم شود و آقاي عليزاده نيز با قلمشان بيشتر به هنر و کتاب خدمت کند. همچنين اميدوارم نگاه به هنر از دريچه کتاب بيشتر مورد توجه قرار بگيرد.

 

شايان ذکر است جواد عليزاده داراي مدرک کارشناسي زبان انگليسي از مدرسه عالي ترجمه است و از سال 1369 تاکنون مدير مسئول، صاحب امتياز و سردبير مجله طنز و کاريکاتور بوده است. اين کاريکاتوريست باسابقه، کشيدن کاريکاتور را از سال 1350 در مجله کاريکاتور آغاز کرده است و برنده جايزه عالي کاريکاتور سياسي سازمان ملل در سال 2011 است.

 

گفتني است کتاب برگزيده آثار کارتون و کاريکاتور جواد عليزاده، به کوشش گروه پرشين کارتون، با حمايت شرکت پرداخت نوين آرين و توسط نشر تاش منتشر شده است.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط