نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
رئیس حوزه هنری استان اردبیل : اردبیل قطب کاریکاتور کشور است
کد مطلب: 1003735 تعداد بازدید: 1721 تاریخ انتشار: 1397/11/24 08:57
چاپ خبر
ارسال
رئیس حوزه هنری استان اردبیل : اردبیل قطب کاریکاتور کشور است

تبریز تونز

رئیس حوزه هنری استان اردبیل : اردبیل قطب کاریکاتور کشور است

 

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: با توجه به حجم تولیدات و فعالیت هنرمندان، استان اردبیل قطب کاریکاتور کشور است.

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از شیربن طنز، امیر رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: حجم تولیدات کاریکاتور در این استان قابل توجه بوده و بیش از ۵۰ هنرمند فعالیت تخصصی و حرفه‌ای در این خصوص دارند.

 

وی با تاکید به اینکه اغلب این هنرمندان در رقابت‌های جهانی و ملی حائز رتبه شده‌اند، افزود: این مهم موجب شده تا کاریکاتور اردبیل در سطح جهانی شناخته شده و هنرمندان این استان شهرت ملی و جهانی داشته باشند.

 

رئیس حوزه هنری استان تصریح کرد: موفقیت هنرمندان اردبیلی را می‌توان از حضور پررنگ در هنرواره انقلاب اسلامی و کارگاه‌های کاریکاتور دانست به‌طوری‌که در پی حضور موفق، ۱۶ اثر از استان اردبیل در نمایشگاه ۴۰ سال، ۴۰ کاریکاتور مشارکت داده شد.

 

رجبی با اشاره به نمایش این آثار از ۲۴ تا ۲۷ بهمن ماه در سالن نگارخانه خطایی، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه تبیین دستاورد و موفقیت‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با تحریف تاریخ و تطهیر رژیم پهلوی است به طوری که رویدادهایی از این دست می‌تواند زمینه‌ساز آشنایی جوانان با دستاوردهای انقلاب اسلامی باشد.

 

وی افزود: در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی حجم عظیمی از جنگ خاموش رسانه‌ای را شاهد هستیم و لازم است با آگاهی نسبت به مقابله با ترفندهای فرهنگی دشمنان اقدام کنیم.

 

ارسال ۱۲۰۰ اثر به هنرواره انقلاب اسلامی

 

رئیس حوزه هنری استان همچنین با اشاره به برگزاری هنرواره ملی «انقلاب اسلامی، روایت ایرانی» تصریح کرد: بخش کارگاهی کاریکاتور هنرواره انقلاب اسلامی برگزار شده و سایر بخش‌ها شامل عکس، پوستر، تصویرسازی، اینفوگرافی، موشن گرافی و طراحی در حال برگزاری است.

 

وی افزود: این رویداد با هدف تبادل اطلاعات و معلومات و کیفی‌سازی تولیدات هنری با محوریت انقلاب اسلامی در دو بخش رقابتی و کارگاهی برگزار می‌شود که رشته‌ کارتون و کاریکاتور جزو بخش کارگاهی بوده و به صورت حضوری در ورک‌شاپ دو روزه در شهر اردبیل برگزار شد.

 

رجبی با اشاره به تمدید این رویداد تا ۱۵ اسفند ماه، افزود: این مناسبت کشوری بوده و با محوریت استان برگزار می‌شود و تاکنون ۱۲۰۰ اثر به هنرواره ارسال شده است.

 

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان جهت ثبت نام و شرکت در این رویداد هنری می‌توانند به سایت رسمی هنرواره مراجعه کنند، افزود: اختتامیه این رویداد در دهه آخر فروردین ۹۸ و هفته انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و از هنرمندان برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط