نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
نتایج جشنواره تجسمی هنر جوان – بخش کارتون و کاریکاتور
کد مطلب: 1003745 تعداد بازدید: 1289 تاریخ انتشار: 1397/12/01 11:14
چاپ خبر
ارسال
نتایج جشنواره تجسمی هنر جوان – بخش کارتون و کاریکاتور

تبریز تونز

نتایج جشنواره تجسمی هنر جوان – بخش کارتون و کاریکاتور

 

    تبریز تونز به نقل از  ایرنا - هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی ‌«هنر جوان» سه شنبه شب با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف پوستر، تایپوگرافی، تصویرسازی، طراحی، عکس، کارتون و کاریکاتور پایان یافت.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این جشنواره در بخش پوستر و تایپوگرافی، از رشید ترشه، پوریا سرابی و مهرداد موسوی به عنوان برگزیدگان رتبه اول تا سوم تجلیل شد.

همچنین بهزاد شیخی از استان اردبیل، جعفر کریمی اصفهان، عرفان غلامی از اصفهان، پروین بهرامی وحمیزه حسین علیزاده از تهران در بخش پوستر و تایپوگرافی شایسته تجلیل شناخته شدند.

 

**طراحی و تصویرسازی

عباس خنجر از اصفهان با کسب رتبه اول، سید ایمان نوری نجفی از تهران رتبه دوم و محمدعلی نادری از بوشهر رتبه سوم در بخش طراحی و تصویرسازی را کسب کردند.

محسن افروزی از تهران، سامان جعفری از لرستان و یاسین شوقی از البرز نیز در این بخش شایسته تجلیل معرفی شدند.

 

**تصویرسازی

در ادامه هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان در بخش تصویر سازی، سمیرا بهشتی از اصفهان موفق به کسب رتبه اول، زهرا امینی از اصفهان رتبه دوم و میثم موسوی از تهران رتبه سوم را کسب کردند.

شایستگان تقدیر این بخش نیز، مهری لشکری از هرمزگان، بهناز بلوک از هرمزگان، هانیه سلیمانی احمدی از هرمزگان بودند.

 

**کارتون

محمود نظری از همدان نفر اول، محمد افلاک از البرز رتبه دوم، سحر فتاح از اصفهان رتبه سوم بخش کارتون تقدیر شدند.

شایستگان تقدیر بخش کارتون نیز فرشته مقامی از فارس، محمود آزادنیا از خراسان رضوی، عالیه مظاهری از اصفهان بودند.

 

**کاریکاتور

این جشنواره در ادامه از هادی اسدی از همدان برگزیده اول، عارف نیازی از کرمانشاه نفر دوم و یاسر خانبرای از کردستان به عنوان منتخب سوم قدردانی کرد.

میرپیمان احمدی از آذربایجان شرقی، محمود نظری از همدان و سید ایمان نوری نجفی از تهران به عنوان شایستگان تقدیر این بخش معرفی شدتد.

 

علی کرمی از همدان رتبه اول،

پرویز گلی زاده از آذربایجان شرقی رتبه دوم و بهنام حیدرزاده جزی از اصفهان رتبه سوم بخش عکس هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنر جوان را کسب کردند که جوایزی به آنها اهدا شد.

محسن رنگین کمان از تهران، علی اسدی از کرمان، نگین محمدی فرد از اصفهان نیز شایسته تقدیر بخش عکس جشنواره شناخته شدند.

در ادامه این مراسم از استاد مرتضی اسدی پیشکسوت هنرهای تجسمی تجلیل شد و جایزه ویژه جشنواره با عنوان نشان زنده یاد « ابوالفضل عالی» بود نیز به علی خارا از تهران اهدا گردید.

به گفته دبیر این جشنواره، این مدال در تمام رشته های جشنواره به یک نفر تعلق می گیرد و امسال به یک عکاس اهدا شد که در مسیر اهداف جشنواره حرکت کرده است.

امشب همزمان با برگزاری آیین اختتامیه، نمایشگاه های آثار برگزیده این جشنواره تا 28 اسفند ماه 97، روزهای بازدید از شنبه تا چهارشنبه، ساعت 8 تا 18 در حوزه هنری نگارخانه ابوالفضل عالی، نگارخانه اندیشه و گالری شماره 1 و 2 خانه عکاسان گشایش یافت.

سیدحمید شریفی دبیر هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرجوان گفت: حوزه هنری بر اساس نیازِ عرصه هنرهای تجسمی، همواره به دلیل نداشتن فضاهای حرفه ای و مطلوب، از برگزاری نمایشگاه های تجسمی محروم بوده اما امسال فضاهای خوبی برای نمایشگاه ها در نظر گرفته شده است و برای نخستین بار نمایشگاه این جشنواره در حوزه هنری برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره پس از چهار سال وقفه برگزار شده است، اطهار کرد: دوستان قول دادند به صورت سالانه جشنواره برگزار شود. جشنواره را باید با دبیرخانه ای فعال و هیات علمی پیگیری کنیم.

شریفی گفت: در این دوره بخش پژوهش و مقاله به دلیل جایگاه مباحث نظری به جشنواره افزوده شد، هرچند نتوانستیم امسال بطور جدی به این بخش بپردازیم.

دبیر هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی هنرجوان ادامه داد: از جمله اهداف این جشنواره این بود که بتوانیم ریشه آداب هنری ایران را به قشر جوان متتقل کنیم که در این راستا از هنرمندی انقلابی تجلیل کردیم تا پیش قراولی برای هنرمندان جوان حوزه تجسمی باشد.

هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی «هنرجوان» به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر با همکاری حوزه هنری برگزار شد.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط