نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
جشنواره تجسمی فجر به شهرهای ایران رسید
کد مطلب: 1003752 تعداد بازدید: 1129 تاریخ انتشار: 1397/12/05 14:32
چاپ خبر
ارسال
۴۰ شهر دیگر نیز میزبان ۴۰ اثر خواهد بود

تبریز تونز

 

جشنواره تجسمی فجر به شهرهای ایران رسید

 

این روزها علاوه بر تهران، ۴۰ شهر دیگر نیز میزبان ۴۰ اثر از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران هستند و دو شهر آبادان و شیراز نیز آثار چاپی چهار بخش پوستر، تصویرسازی، عکس و کارتون و کاریکاتور در جشنواره تجسمی فجر را به نمایش گذاشته‌اند.

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از ایسنا و به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، ابراهیم حقیقی _ دبیر این جشنواره _ درباره افتتاح نمایشگاه‌های استانی این جشنواره می‌گوید: بخش‌های قابل تکثیر جشنواره شامل عکس، پوستر، کاریکاتور و تصویرسازی به تعداد ۲۶۵ قطعه همزمان با تهران در موزه هنرهای معاصر آبادان و همچنین نگارخانه‌های شیراز برپا شده و تا روز جمعه (۱۰ اسفند ماه) سال جاری برای بازدید عموم و علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده است.

 

او یادآور می‌شود: لازم است تا مردم دیگر شهرهای کشور نیز با جریان‌هایی که سال‌ها فقط به تهران تعلق گرفته بود آشنا شوند. همه ما در برنامه‌ریزی‌ها باید بدانیم که تهران همه ایران نیست و همه شهرهای ما لیاقت آن را دارند که بیشتر از اینها به آنها پرداخته شود. برگزاری همزمان جشنواره یازدهم در شهرهای دیگر و برگزاری بخش «چهل نمایشگاه، چهل شهر» نیز گامی به سوی این هدف است.

 

هفته گذشته افتتاحیه‌های رسمی جشنواره تجسمی فجر در دو شهر شیراز و آبادان برگزار شد. در شیراز افتتاحیه این جشنواره در نگارخانه وصال برگزار شد و آثار تصویرسازی، گرافیک و عکس در نگارخانه «وصال»، آثار کارتون و کاریکاتور در نگارخانه «مهستان» و «سو» و بخش دیگری از آثار عکاسی در نگارخانه‌های «رومی» و «سی راه» به نمایش در آمد.

 

موزه هنرهای معاصر آبادان نیز در حالی بخش طوبای زرین جشنواره تجسمی فجر را به صورت رسمی با حضور ابراهیم حقیقی، دبیر این دوره از جشنواره تجسمی فجر و مسئولان منطقه‌ای در کنار نمایشگاه «چهل نمایشگاه، چهل شهر» برگزار کرد که بخش دیگری از این موزه به نمایشگاهی از آثار معماری «اتواگنر» با نام «شهر بی انتها» از کشور اتریش اختصاص دارد.

 

۲۶۵ اثر به نمایش در آمده در بخش طوبای زرین و چهل نمایشگاه چهل شهر یازدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر شامل ۸۲ اثر تصویر سازی، ۷۰ اثر عکاسی، ۷۴ اثر کارتون و کاریکاتور، ۳۹ اثر گرافیک و تصویر، ۴۰ اثر از آثار گنجینه‌ی موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان «انقلاب در موزه هنرهای معاصر آبادان» تا ۱۰ اسفند ماه جاری برپاست.

 

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی تا پانزدهم اسفند ‏برپاست. در این ‏‏جشنواره سیدامیر سقراطی دبیری هنری و محسن سلیمانی ‏دبیری ‏اجرایی این جشنواره را ‏عهده‌دار ‏هستند.‏

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط