نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
کاریکاتورها حقایق پنهان کشتی ربایی انگلیس را افشا کردند
کد مطلب: 1003992 تعداد بازدید: 832 تاریخ انتشار: 1398/05/05 08:26
چاپ خبر
ارسال
آیین افتتاحیه و نشست خبری نمایشگاه کارتون و کاریکاتور ملکه کشتی ربا انجام شد

تبریز تونز

کاریکاتورها حقایق پنهان کشتی ربایی انگلیس را افشا کردند

آیین افتتاحیه و نشست خبری نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «ملکه کشتی ربا» صبح امروز در مجتمع اسوه بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد.

 

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، در آغاز این نشست، سیدمسعود شجاعی طباطبایی درباره اهمیت برپایی نمایشگاه «ملکه کشتی ربا» گفت: وجود دیدگاه‌های استعمارگرایانه در نگاه ملکه انگلیس به ما نشان می‌دهد که او نه تنها قدیس نیست بلکه یک روباه پیر منحوس است. به فرموده رهبر معظم انقلاب، دوران «بزن در رو» تمام شده است و ما در حوزه کارتون و کاریکاتور پایان این دوره را نشان داده‌ایم.

 

وی افزود: فرصت کمی برای برپایی این نمایشگاه داشتیم و برگزاری آن یک اقدام آفندی بود؛ برای همین خیلی از کارتونیست‌ها از حضور در نمایشگاه باز ماندند و از این بابت بسیار متاسف شدند.

 

    رسانه‌های ضد ایرانی همواره حقایق را وارونه نشان می‌دهند

 

شجاعی ادامه داد: رسانه‌های ضد ایرانی همواره حقایق را وارونه نشان می‌دهند. در این اتفاق (توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیسی‌ها و اقدام متقابل از سوی ایران) نیز کاریکاتوریست‌های آن‌ها - از جمله میشل رامیرز صهیونیستی - بلافاصله فعال شدند و بدون اشاره به پیشینه اتفاق و اینکه چه کسی شروع کننده توقیف بوده است، طرح‌هایی را منتشر کردند. از این رو لازم بود ما به عنوان کارتونیست بر این موضوع صحه بگذاریم که ایران شروع کننده توقیف نبوده و با زبان بین‌المللی کاریکاتور به مقابله با آن‌ها بپردازیم.

 تبریز تونز

    کاریکاتوریست‌ها گل کاشتند

 

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری درباره جزئیات نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 14 هنرمند از جمله محمدعلی رجبی، شهرام شیرزادی، علیرضا ذاکری، مازیار بیژنی، محمدحسین نیرومند، جابر اسدی، مهناز یزدانی، طاهر شعبانی، عباس گودرزی، اکبر تراب پور، حبیب‌الله صادقی و... ظرف 3 روز طرح‌های خود را به اجرا درآورده و گل کاشتند.

 

در ادامه این نشست، سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی سازمان نیروهای مسلح گفت: هر اقدامی در جمهوری اسلامی می‌تواند اثر خود را داشته باشد. آنچه می‌تواند عمق راهبردی یک اقدام را نمایش و ترویج دهد، کار فرهنگی و هنری است.

 

وی ادامه داد: با کار فرهنگی و هنری می‌توان بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و بسیاری از فرصت‌ها را نیز از دشمن گرفت. باید به تهدیدها توجه داشته باشیم و آنها را دفع و تبدیل به فرصت کنیم. در عین حال نباید از ظرفیت‌های پیش رویمان نیز غافل شویم و حرکات انفعالی را تبدیل به حرکات فعال و هجومی کنیم. اینجاست که نقش هنرمندان‌مان بسیار مهم است.

 

    دشمن از هنر باطل خود برای راهبردهای باطلش استفاده می‌کند

 

سخنگوی سازمان نیروهای مسلح افزود: امروز دشمن از هنر باطل خود در چارچوب راهبردهای باطل خود استفاده می‌کند. ما متاسفانه در جاهایی نتوانستیم از ظرفیت‌های مان استفاده کنیم. مهمترین ظرفیت عظیم ما بسیج و بسیجیان هستند. این بسیج، هم بسیج درون کشور است و هم بسیج جهان اسلام است. وقتی حضرت  آقا تعبیر بسیج ده‌ها میلیونی را مطرح می‌کنند، مقصودشان هر ظرفیتی است که در چارچوب ارزش‌های انقلاب و اسلام قرار می‌گیرد.

 

سردار شکارچی تصریح کرد: کسی که صاحب تفکر بسیجی است باید در تمام نقطه عالم به این اقیانوس وصل شود. امروز همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند فضای مجازی قتلگاه جوانان شده که این به معنای تهدید است؛ باید این فضا را به تهدیدی برای دشمن و فرصتی برای خودمان تبدیل کرد.

 

وی افزود: در 40 سال گذشته دشمن مدام به ما هجمه کرده اما واکنش‌های ما همواره دشمن را سرافکنده کرده است. امروز همه دنیا بسیج شده است تا اقتدار دفاعی‌ای که ما به برکت خون شهدا به دست آورده‌ایم را مختل کند. اما ما همواره قدرت‌های بزرگ جهان را به زانو درآورده‌ایم.

 تبریز تونز

    جوانان، متولیان اصلی گام دوم انقلاب هستند

 

سردار شکارچی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، جوانان را متولیان اصلی گام دوم انقلاب معرفی کرده‌اند؛ در گام اول انقلاب نیز همینطور بود و فرماندهان سال‌های دفاع مقدس ما اکثرا جوان بودند.

 

سردار شکارچی گفت:کشوری که امروز برای اعتراض به سیاست‌هایش نمایشگاه برگزار کرده‌اید، روزگاری از آن‌سوی دنیا با یک کلام، دولت ایران را جابه جا می‌کرد اما اکنون دیگر بریتانیای کبیر نیست بلکه بریتانیای صغیر است. دشمنان ما در این 40 سال مرتب در حال ذوب شدن بودند و نظام ما روز به روز مستحکم‌تر و مقتدرتر شده است.

 تبریز تونز

    دشمنان ما اکنون دچار استیصال و سردرگمی شده‌اند

 

وی افزود: انقلاب ما در این چهل سال با هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل و رهبری علی گونه رهبر معظم انقلاب، روز به روز مستحکم تر شده است تا جایی که جرأت و اراده فکر کردن را از دشمن سلب کرده است. دشمنان ما امروز دچار استیصال و سردرگمی شده‌اند و دیگر نمی‌توانند اراده کنند؛ اینها همه برکت است. یکی از اتفاقاتی که این برکت را تعمیق بخشیده، کارهایی است که از طریق هنر انجام شده است. در زمان جنگ هم همین‌طور بود.

 

سردار شکارچی ادامه داد: زیرساخت اقتدار و افتخارات ما در طول 8 سال دفاع مقدس، معنویات بود نه امکانات و تجهیزات مادی؛ امروز هم شرایط به همین‌گونه است.

 

    هنرمندان فرهنگ ضد بشر آمریکا و انگلیس را به جهانیان نشان دهند

 

وی یادآور شد: در حال حاضر دشمنان ما که مخالف بشریت هستند، خود را مدافع حقوق بشر نشان می‌دهند و ما را که مدافع حقوق انسان‌ها هستیم، جنگ‌طلب می‌نامند. این هنرمندان هستند که می‌توانند فرهنگ ضد بشر آمریکا و انگلیس را به جهانیان نشان دهند و با آثارشان مفاهیم والا و درست را منتقل کنند.

 

در پایان این نشست، نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «ملکه کشتی ربا» توسط سردار شکارچی افتتاح شد.

 

این نمایشگاه تا 25 مرداد ادامه دارد و علاقه‌مندان جهت بازدید از آن می‌توانند همه روزه به جز جمعه‌ها از ساعت 9 الی 19 به مجتمع فرهنگی و هنری اسوه واقع در خیابان انقلاب اسلامی، تقاطع خیابان بهار جنوبی، جنب پل روشندلان، پلاک 453 مراجعه کنند.

 

تبریز تونز

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط