نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
مدیر خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری کردستان منصوب شد
کد مطلب: 1003996 تعداد بازدید: 837 تاریخ انتشار: 1398/05/09 12:45
چاپ خبر
ارسال
سامان صولی مدیرخانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان شد

تبریز تونز

مدیر خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری کردستان منصوب شد

 

طی حکمی از سوی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان محمد سامان صولی از هنرمندان مطرح کاریکاتور استان به مدت یک سال به عنوان مدیرخانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان منصوب شد.

 

به گزارش تبریز تونز به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان براساس ابلاغی محمد سامان صولی را  با توجه به تخصص، تجارب و توانمندی‌های فرهنگی و هنری به مدت یک سال به عنوان مدیر خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری منصوب کرد.

 

در بخشی از این ابلاغ آمده است: "شایسته است ضمن بهره‌برداری از تمامی ظرفیت‌های در اختیار و عملیاتی کردن اهداف کلان حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای جوان و تربیت هنرمندان متعهد زمینه برای تولید آثار فاخر در این عرصه فراهم شود».

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن آرزوی موفقیت این هنرمند در مدت زمان مسئولیت آورده است :«انتظار می‌رود با فراهم کردن فضای همدلی و صمیمیت در بین اعضای خانه کارتون و کاریکاتور شاهد حضور موفق در تمامی عرصه‌های ملی و بین‌المللی همچنین فراهم کردن زمینه برای رشد و ارتقاء هنرمندان فعال عرصه کارتون و کاریکاتور در سطح استان باشیم».

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اهدای لوحی از زحمات فهیمه ذبیحی سلطانی که پیش از این مدیریت این خانه را برعهده داشتند تقدیر کرد.

 

گفتنی است؛ خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان 18 مرداد ماه 95  فعالیت خود را آغازکرده و در این مدت اقدامات شایان توجهی را در راستای معرفی هنرمندان مطرح این رشته از هنرهای تجسمی به انجام رسانده است.

 

زنده یاد امیر سهیلی نخستین مدیر این خانه بود و پس از آن نیز با حضور جمعی از هنرمندان کاریکاتوریست به عنوان اعضای اصلی این خانه در زمینه برگزاری کلاس‌ها و ورک شاپ‌های آموزشی، برگزاری جشنواره‌های سبک زندگی اسلامی ایرانی، فرهنگ شهروندی و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد با موضوعات روز فعالیت ثمر بخشی را داشته‌اند.

 

محمد سامان صولی متولد 13 شهریورماه 66 و دارای مدرک فوق دیپلم نرم افزار کامپیوتر (آموزشکده فنی مهندسی یزدان پناه سنندج(  و کارشناس حرفه ای روابط عمومی با گرایش رسانه است.

 

وی از سال 83 به صورت حرفه‌ای فعالیت در زمینه هنر کارتون و کاریکاتور فعالیت خود را آغاز نموده وی در محضر اساتیدی همچون، فردین صادق ایوبی، سلام محمدی، اکبر منصوری در رشته طراحی در داخل استان بهره برده و در در دوره‌های آموزشی کارتو ن نیز در بیشتر ورک‌شاپ‌های استاد رحیم بقال اصغری در تبریز و کامبیز درم‌بخش در تهران حضور داشته‌اند.

 

کسب 10ها عنوان داخلی و خارجی این هنرمند جوان سنندجی را به عنوان یکی از چهره‌های شاخص هنر کارتون و کاریکاتور کشور و جهان معرفی کرده است.

 

صولی در زمینه آموزش به هنرجویان و علاقه مندان هنر کاریکاتور نیز بسیار فعال بوده و شاگردان این هنرمند نیز در چند سال اخیر افتخارات ارزنده‌ای را در داخل و خارج از کشور کسب کرده‌اند.

 

وی در حوزه مطبوعاتی نیز به عنوان کارتونیست مطبوعاتی در روزنامه‌های مختلفی فعالیت دارد و تعدادی از آثارش نیز در چندین کتاب بین‌المللی به چاپ رسیده است.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط