نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
بازتاب نمایشگاه -ملکه کشتی ربا- در رسانه‌های بین‌المللی
کد مطلب: 1003998 تعداد بازدید: 821 تاریخ انتشار: 1398/05/09 13:03
چاپ خبر
ارسال
بازتاب نمایشگاه -ملکه کشتی ربا- در رسانه‌های بین‌المللی

تبریز تونز

 

بازتاب نمایشگاه -ملکه کشتی ربا- در رسانه‌های بین‌المللی

 

محمد محمدی، مدیر روابط عمومی ‌بنیاد فرهنگی روایت فتح در گفت وگو با خبرنگار کیهان گفت: بعد از توقیف نفتکش ایران توسط انگلیس و اقدام متقابل ما، بنیاد روایت فتح به این نتیجه رسید که باید همپای برادرانمان در نیروی دریایی سپاه، در حوزه هنر هم درباره این موضوع اقدام شود. چون کارتون و کاریکاتور، زبانی جهانی دارند و مخاطب این‌گونه آثار در همه جای جهان، با آنها ارتباط برقرار می‌کنند، نمایشگاهی را در این زمینه برپا کردیم.

وی افزود: آقایان محمد حبیبی (مدیر انجمن هنرهای تجسمی‌انقلاب) و مسعود شجاعی طباطبایی (دبیر نمایشگاه ملکه کشتی ربا) طی 4 روز توانستند 35 اثر جدید از 14 هنرمند ‌تراز اول کشور در عرصه کارتون و کاریکاتور را به این نمایشگاه برسانند که واقعاً اقدامی‌جهادی، انقلابی و به موقع بود. به‌ویژه اینکه هنرمندان شرکت‌کننده در نمایشگاه «ملکه کشتی ربا» به معنای واقعی کلمه هم متعهد هستند و هم متخصص. همچنین کتاب آثار نمایشگاه نیز آماده شده است.

مدیر روابط عمومی‌بنیاد روایت فتح، از بازتاب گسترده برگزاری این نمایشگاه در رسانه‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: اساسا مخاطب هدف ما در برگزاری نمایشگاه «ملکه کشتی ربا» خارج از مرزها بود. خیلی از خبرگزاری‌ها، به‌ویژه در اروپا نسبت به این نمایشگاه واکنش نشان دادند. به‌طور مثال، خبرگزاری فرانس پرس اخیرا از این نمایشگاه گزارش تهیه کرد. چند شبکه و خبرگزاری خارجی دیگر نیز برای تهیه گزارش با ما مکاتبه کرده‌اند که این نشان می‌دهد موضوع این نمایشگاه برای آنها حائز اهمیت است. همچنین شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما نیز گزارش‌های متعددی از این نمایشگاه تهیه و پخش کردند.

وی در پایان بیان کرد: یکی از اتفاقات نیز این بود که نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «ملکه کشتی ربا» مورد توجه نوجوانان قرار گرفت، چون بخش زیادی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه، نوجوانان بودند که این هم به‌خاطر جذابیت قالب‌های هنری کارتون و کاریکاتور برای این گروه سنی است.

گفتنی است، نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «ملکه کشتی ربا» در تالار اسوه برپا شده است.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط