نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
کارگاه تخصصی کاریکاتور از ایده تا اجرا در سنندج
کد مطلب: 1004021 تعداد بازدید: 806 تاریخ انتشار: 1398/05/28 02:47
چاپ خبر
ارسال
کارگاه تخصصی کاریکاتور از ایده تا اجرا در سنندج

تبریز تونز

کارگاه تخصصی کاریکاتور از ایده تا اجرا در سنندج برگزار می‌شود

 

مسئول خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: با حضور فخرالدین دوست محمد، کارگاه تخصصی کارتون و کاریکاتور با موضوع از ایده تا اجراء ویژه هنرمندان کارتونیست کردستانی در سنندج برگزار می‌شود.

 

سامان صولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با حضور فخرالدین دوست‌محمد، کارگاه تخصصی کارتون و کاریکاتور با موضوع از ایده تا اجراء ویژه هنرمندان کارتونیست کردستانی در سنندج برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: در این کارگاه که هنرمندان کارتونیست کردستانی حضور دارند، مؤلف کتاب «دنیای وارونه من» استاد فخرالدین دوست‌محمد از کارتونیست‌های مطرح کشور از استان کرمانشاه به عنوان مدرس کارگاه مراحل تولید یک اثر کارتون و کاریکاتور را از ایده تا اجراء بیان و سپس شرکت کننده‌گان در کارگاه به تولید اثر می‌پردازند.

 

وی هدف از برگزاری این کارگاه را در کنار ایجاد تعامل و تبادل اندیشه بین هنرمندان، ارتقاء سطح فنی هنرمندان شرکت کننده عنوان کرد و افزود: این کارگاه در ادامه کارگاه‌های برگزار شده و با فراهم‌آوری شرایط لازم فعالیت هنرمندان این رشته در استان  برگزار می‌شود.

 

صولی  با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان در حوزه هنر کارتون و کاریکاتور گفت: در طول چند سال اخیر با تشکیل خانه کارتون و کاریکاتور و با حضور هنرمندان مطرح ضمن برگزاری جشنواره‌های استانی و کشوری با موضوع های سبک زندگی و فرهنگ شهروندی زمینه حضوراین هنرمندان در جشنواره‌های داخلی و خارجی بیش از پیش فراهم و علاوه بر برگزاری منظم جلسات و نشست‌های مربوط به هنرمندان این رشته تا کنون چندین دوره آموزشی کاریکاتور در سنندج برگزار و شرایط لازم حضور هنرمندان استان در ورک شاپ‌های برگزار شده در خارج از استان همچون کرمانشاه و خراستان شمالی نیز فراهم شده است.

 

مسوول خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان تصریح کرد: خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری استان کردستان به عنوان یکی از مراکز اصلی هنر کاریکاتور در مدت فعالیت چندین ساله خود توانسته است ضمن برپایی نمایشگاه‌های متعدد کاریکاتور، چندین جشنواره استانی، منطقه‌ای و کشوری را با موضوعات سبک زندگی اسلامی ایرانی، فرهنگ شهروندی، ترامپیسم و ... برگزار نماید و هم اکنون با حضور هنرمندان مطرح این عرصه به عنوان یکی از مراکز مهم هنر کاریکاتور کشور شناخته می‌شود.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط