نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
غربی‌ها به جای خون از نفت می‌نویسند
کد مطلب: 1004099 تعداد بازدید: 1001 تاریخ انتشار: 1398/07/22 14:36
چاپ خبر
ارسال
نمایشگاه کارتون و کاریکاتور مقاومت یمن برگزار شد

تبریز تونز

غربی‌ها به جای خون از نفت می‌نویسند

 

نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «مقاومت یمن» که این روزها برپاست، این پرسش مهم را از رسانه‌های غربی می‌پرسد که چرا به جای خون، از نفت می‌نویسند؟

 

به گزارش تبریز تون به نقل از خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «مقاومت یمن» هفته گذشته به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح در مجموعه فرهنگی اسوه افتتاح شد. در این نمایشگاه ۳۸ اثر از ۱۰ هنرمند ایرانی و یک هنرمند اندونزیایی به نمایش در آمده است.

 

سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر نمایشگاه «مقاومت یمن» درباره اهداف برپایی آن گفت: تلاش کردیم آثاری را به نمایش بگذاریم که نگاه دوگانه غرب را به چالش می‌کشد. نگاهی مزورانه که تا زمان کشتار مردم مظلوم یمن، سکوت می‌کند اما به محض اینکه تأسیسات آرامکو هدف قرار می‌گیرد، زبان می‌گشاید و به جای نفت، از خون می‌نویسد!

 

وی افزود: هدف از برپایی نمایشگاه مذکور، به چالش کشاندن نگاه مزورانه غرب در جریان جنگ نابرابر یمن است. هنرمندان عرصه طنز ترسیمی تلاش دارند با زبان گویای هنر به افشای این برخورد دوگانه بپردازند و از مقاومت مردم یمن بگویند.

 

شهرام شیرزادی که یکی از آثار او به عنوان پوستر نمایشگاه انتخاب شده است، درباره این کار گفت: کاریکاتور بن‌سلمان را کشیدم که به جای «عقال» روی سرش، یک مار قرار دادم که نماد کشندگی است. یک مدال اسکلت هم روی سینه‌اش کشیدم که نمایانگر جنایتکار بودن شاهزاده سعودی است و این مدال را به خاطر جنایت‌هایش و خوش‌رقصی مقابل آمریکا، از سوی ترامپ دریافت کرده است.

 

مازیار بیژنی هم که ۴ اثر را در این نمایشگاه دارد، درباره یکی از آثار خود توضیح داد: پای بزرگی که برهنه و نماد مستضعفین است، جریان سعودی را له کرده است.

 

محمدیاشار نادری، مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت فتح هم در مقدمه کتاب نمایشگاه آورده: امروز در جهان و عصر حاضر، مقاومت مردم مجاهد، شجاع و نستوه یمن الگو و راهنمایی برای ملت‌ها و شعب آزادی‌خواه جهان شده است. الگو و اسلوبی که همه قدرت‌های مرتجع غربی،‌ عبری، عربی با همه توان و زور تسلیحاتی و سیاسی خود، نتوانسته‌اند آن را از پای درآوردند.

 

نمایشگاه کارتون و کاریکاتور «مقاومت یمن» تا ۳۰ مهرماه در مجتمع اسوه واقع در خیابان انقلاب، نبش خیابان بهار (زیر پل روشندلان) برپاست.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط