نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
برترین انیمیشن های کوتاه جهان در سنندج
کد مطلب: 1004126 تعداد بازدید: 928 تاریخ انتشار: 1398/08/08 00:25
چاپ خبر
ارسال
برترین انیمیشن های کوتاه جهان در سنندج مورد بررسی قرار می‌گیرد

تبریز تونز

برترین انیمیشن های کوتاه جهان در سنندج مورد بررسی قرار می‌گیرد

 

مدیر خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری کردستان گفت: به همت خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری استان کردستان به مناسبت روزجهانی انیمیشن برترین انیمیشن های کوتاه جشنواره های معتبر جهانی امروز دوشنبه 6 آبان در سالن اندیشه پردیس سینمایی بهمن سنندج با حضور کارشناسان مربوطه پخش و تحلیل می شود.

 

سامان صولی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: 28 اکتبر (6 آبان ) از سوی انجمن بین المللی فیلمسازان انیمیشن به عنوان روز جهانی انیمیشن نامگذاری شده است.

 

وی افزود: با توجه به اهمیت هنر انیمیشن و به منظور بررسی آثار برتر جشنواره های معتبر جهانی در این زمینه و تحلیل و بررسی شیوه های نوین تولید اثر، خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری از ساعت 17 روز دوشنبه 6 آبان ماه در قالب کارگاهی آموزشی تعدادی از برترین آثار انیمیشن جهان را در سالن اندیشه پردیس سینمایی بهمن سنندج پخش و توسط کارشناسان مربوطه مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد.

 

صولی با اشاره به قدمت بیش از 60 سال فعالیت در زمینه انیمیشن در ایران بیان کرد: از سال 1336 که نخستین انیمیشن در ایران توسط اسفندیار احمدیه با عنوان ملا نصرالدین ساخته شده تا کنون آثار بسیار زیادی توسط هنرمندان این عرصه تولید گردیده است و با توجه به اهمیت این هنر و استعدادهای بسیار خوبی که در این زمینه در کشور وجود دارد و همچنین استقبال بسیار گسترده مخاطبین، انیمیشن در ایران  در جایگاه بسیار خوبی قرار گرفته است.

 

وی اظهار امیدواری کرد: هنرمندان کردستانی نیز با توجه به اهمیت این هنر با بهره مندی از تکنیک های روز جهانی و شناخت دقیق قالب های مربوطه در این زمینه با تولید آثار فاخر گام های مهمی را در خصوص ارتقای جایگاه انیمشن سازی در کردستان بردارند.

 

مدیر خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری کردستان با دعوت از تمامی علاقه مندان جهت حضور در این برنامه خاطرنشان کرد: با حمایت هایی که حوزه هنری استان از ارتقای سطح هنرمندان در رشته های مختلف هنری انجام می دهد در تلاشیم تا در قالب یک برنامه مشخص با گسترش این گونه کارگاه ها در جهت تولید آثار انیمیشن متناسب با اهداف مورد نظر توسط هنرمندان توانمند استان گام های اساسی برداشته شود.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط