نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟



روز جهانی کارتونیست ها
جایزه –ترامپیسم- اولین پاسخ دندان‌شکن به ترامپ
کد مطلب: 1004209 تعداد بازدید: 936 تاریخ انتشار: 1398/10/17 14:32
چاپ خبر
ارسال
جایزه –ترامپیسم- اولین پاسخ دندان‌شکن به ترامپ

تبریز تونز

 

جایزه –ترامپیسم- اولین پاسخ دندان‌شکن به ترامپ

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اهدا تندیس ویژه شهید سلیمانی به برگزیدگان مسابقه ترامپیسم خبر داد و گفت: مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور ترامپیسم اولین پاسخ دندان‌شکن به ترامپ است که چهره واقعی دولت آمریکا را با کار‌های هنری به جهان نشان می‌دهد.

 

جایزه «ترامپیسم» اولین پاسخ دندان‌شکن به ترامپ/ تندیس ویژه «شهید سلیمانی» به برگزیدگان اهدا می‌شودبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری دومین دوره مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور ترامپیسم با حضور «علی‌اصغر جعفری» رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، «سید مسعود شجاعی طباطبایی» دبیر این جشنواره و «محمدعلی صمدی» مدیر هنر‌های تجسمی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

 

«علی‌اصغر جعفری» رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس در ابتدای این نشست ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد سلیمانی در سخنانی اظهار داشت: با روی‌کار آمدن دولت ترامپ، نوع رفتار‌ها و موضع‌گیری و تصیم‌گیری‌های او نشان داد جهان با یک پدیده شرور روبرو شده است. بعد از جمله معروف رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص نشان‌دادن چهره واقعی آمریکا، ما تصمیم گرفتیم یک مسابقه بین‌المللی را اعلام کنیم و نسبت به رفتار ترامپ و تروریست دولتی آن‌ها که حامی کشتار کودکان و جنایات دیگر است، آثار هنری را دریافت کنیم تا این پدیده را به اشتراک بگذاریم.

 

وی به استقبال گسترده هنرمندان از دور اول این جایزه اشاره کرد و افزود: در دوره اول این جایزه از ۷۵ کشور دنیا حدود هزار و ۵۰۰ اثر از ۵۰۰ هنرمند دریافت کردیم که نشان داد نگاه و منطق جمهوری اسلامی نسبت به ترامپ و دولت‌آمریکا توسط همه دنیا پذیرفته شده است. هنرمندان پیش‌قراولان مبارزه با جریانات ظلم هستند، این اقبالی که در سال ۱۳۹۷ ایجاد شد، برای ما یک نوید خوب بود درحالی که هنوز برخی از رفتار‌های ترامپ را ندیده بودیم و نسبت به چهره کامل او شناخت حاصل نکرده بودیم.

 

رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس گفت: بعد از دوره اول این مسابقه ما شاهد دو نوع واکنش بودیم. واکنش اول مربوط به بازتاب‌های رسانه‌ای این مسابقه بود که جریان رسانه‌ای سلطه را عصبانی کرده بود و از طرفی خیلی‌ها این اتفاق را یک حرکت شجاعانه دانستند و اذعان کردند کشوری جز جمهوری اسلامی توانایی برگزاری چنین مسابقه‌ای را ندارد. در جریان این مسابقه اجازه حضور به دو تن از هنرمندان شرکت کننده آمریکایی در این جایزه داده نشد و رژیم صهیونسیتی تلاش کرد صدای این هنرمندان به گوش دنیا نرسد.

 

جعفری استقبال از دوره قبل این جشنواره را اثربخش دانست و خاطرنشان کرد: در دوره دوم جایزه ترامپبسم و با اعلام فراخوان، با وجود خشمی که از رفتار‌های ترامپ شکل گرفت بود و نشان داده شدن چهره ترامپ و حکومت و دولت آمریکا با خروج از برجام و معاهدات بین‌المللی، حمایت آن‌ها از رژیم سعودی و دیگر رفتار‌های خشن، غیرمنطقی و سخیف آن‌ها استقبال گسترده‌تر شد.

 

وی ترور شهید سلیمانی به دستور ترامپ را نمونه‌ای از رفتار وحشیانه آمریکا نسبت به ملت ایران دانست و افزود: ترامپ نشان داد یک جنایتکار وقیح است. او یکی از شخصیت‌های برجسته ایران که داعش را از سوریه و عراق اخراج کرد، به شهادت رساند. سلیمانی فردی بود که عمر خود را صرف عدالت، کمک به مستضعفین و مبارزه با تروریست کرده بود و ترامپ با وقاحت اعلام کرد ما او را به شهادت رساندیم. این نشان دهنده رفتار‌های همیشگی آن‌هاست. خیلی از بزرگان انقلاب ما به دست منافقین به شهادت رسیدند که مورد حمایت آن‌ها بودند؛ داعش و تروریست‌ها نیز همگی با حمایت آمریکایی‌ها به وجود آمده بودند.

 

رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس تاکید کرد: رفتار دولت آمریکا در به‌شهادت رساندن سپهبد سلیمانی نشان می‌دهد جمهوری اسلامی راه درستی را پیش گرفته و مقابله ما به آمریکا، مقابله درستی است. بعد از شهادت سلیمانی تنفر از آمریکا و گرایش به جمهوری اسلامی بیشتر شده است. این شهادت با لطمه‌ای سنگینی که داشت، وحدت جهان اسلام را بهمراه داشت و دستاورد‌های حاج قاسم سلیمانی را کامل کرد؛ با شهادت سلیمانی افول آمریکا سرعت بیشتری پیدا می‌کند.

 

حضور هنرمندان ۷۹ کشور جهان با هزار و ۶۸۴ اثر

 

جعفری از حضور هنرمندان ۷۹ کشور جهان با هزار و ۶۸۴ اثر در این جایزه اشاره کرد و گفت: استقبال هنرمندان جهان از این جایزه نشان می‌دهد منطق انقلاب اسلامی از تأثیرگذاری و عمق مطلوبی برخوردار بوده است. بعد از شهادت سلیمانی تعداد زیادی هنرمندان جهان با ارسال پیام‌هایی ابراز تنفر خود را از آمریکا ابراز کردند و بزرگان حوزه کاریکاتور و کارتون جهان در این مسابقه شرکت کردند که افتخار بزرگی است.

 

وی از اهدا تندیس ویژه سردار سلیمانی به برگزیدگان مسابقه ترامپیسم خبرداد و درخصوص زمان و مکان برگزاری مراسم اختتامیه این جایزه اظهار داشت: شنبه ۲۱ دی مراسم اختتامیه دومین مسابقه ترامپبسم در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد. معتقدیم ترامپیسم بازسازی نازیسم است و این جریان یک تروریست دولتی است و ما در این جایزه آیینه‌ای برای نشان دادن چهره واقعی آمریکا و دولت آن‌ها خواهیم بود. جایزه ترامپیسم اولین پاسخ‌های دندان‌شکن به ترامپ، است که چهره واقعی دولت آمریکا را با کار هنری نشان می‌دهد.

 

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: بخش مهمی از آثار رسیده به این مسابقه آثاری است که به فساد و مشکلات اخلاقی و مباحث خلاف اخلاق ترامپ می‌پرداخت که ما به دلیل مسائل شرعی برای بررسی و شرکت دادن آن‌ها در مسابقه معذوریت داشتیم و تنها به جنبه‌های عمومی و قابل تحمل ترامپ پرداختیم.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام: کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:
ایمیل:
نظر شما:
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط