نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
معرفی برگزیدگان دومین مسابقه کاریکاتور ترامپیسم
کد مطلب: 1004213 تعداد بازدید: 771 تاریخ انتشار: 1398/10/21 13:36
چاپ خبر
ارسال
در پایان، کتاب آثار منتخب جشنواره رونمایی و نمایشگاه آثار برگزیده افتتاح شد.

تبریز تونز

معرفی برگزیدگان دومین مسابقه کاریکاتور ترامپیسم

 

مراسم اختتامیه دومین مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» برگزار شد و جایزه اول هر بخش به هنرمندانی از مکزیک و برزیل رسید.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان دومین مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» با حضور سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های انقلاب اسلامی، علی‌اصغر جعفری رئیس سازمان هنری و امور سینمایی و رئیس مسابقه، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و دبیر مسابقه، هنرمندان کاریکاتوریست و اصحاب رسانه در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

 

جعفری در این مراسم گفت: پس از روی کار آمدن ترامپ و تصمیم‌های غلط و خبیثانه او، تلاش کردیم با بهره‌گیری از کارتون و ظرفیت هنرمندان کارتونیست در سراسر دنیا از چهره اصلی آمریکا نقاب برداریم. به همین منظور مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» را راه‌اندازی کردیم که اکنون آیین پایانی دومین دوره آن برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: دور نخست مسابقه «ترامپیسم» در سال ۹۶ با حضور ۱۶۱۴ اثر از ۵۵۰ هنرمند از ۷۵ کشور برگزار شد که کتاب منتخب آثار هم چاپ شد. در این دوره با توجه به رو شدن شخصیت ترامپ، شاهد حضور بیشتر هنرمندان بودیم و از ۷۹ کشور جهان (۱۸۶۴ اثر از ۶۲۵ هنرمند) اثر دریافت کردیم.

 

شجاعی طباطبایی هم در ادامه درباره عنوان مسابقه ترامپیسم گفت: واژه ترامپیسم برگرفته از نازیسم و به دلیل نژادپرستی رئیس‌جمهور آمریکاست. بیشترین کاریکاتورها از کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین بود که نشان می‌داد جبهه مقاومت در همه جا محبوب است و طرفدار دارد.

 

در ادامه، برگزیدگان این رویداد معرفی شدند و لوح تقدیر، مدال، جایزه نقدی و سردیس سردار سلیمانی را دریافت کردند.

 

در بخش کارتون؛ آنجل بولیگان از مکزیک نفر اول، محمود آزادنیا نفر دوم و رود دیگو لیار از برزیل نفر سوم شد. سجاد رافعی، مهناز یزدانی، محمود نظری، عارف و علی پاک نهاد هم تقدیر شدند.

 

در بخش کاریکاتور؛ مقام اول به دال سی اوهاما از برزیل، مقام دوم به موسیو آواشینز از برزیل و مقام سوم به آرش فروغی از ایران اختصاص یافت. سعید شمس، همایون بهرامی، حدیث مرادزاده، علیرضا ذاکری و علیرضا پاکدل هم تقدیر شدند.

 

در پایان، کتاب آثار منتخب جشنواره رونمایی و نمایشگاه آثار برگزیده افتتاح  شد.

تبریز تونز

تبریز تونز

 

بخش کارتون

تبریز تونز

تبریز تونز

تبریز تونز

 

 

 

بخش کاریکاتور

تبریز تونز

تبریز تونز

تبریز تونز

 

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط