نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
افتتاح نمایشگاه سراسری کارتون و کاریکاتور فجر در سنندج
کد مطلب: 1004255 تعداد بازدید: 959 تاریخ انتشار: 1398/11/20 14:36
چاپ خبر
ارسال
افتتاح نمایشگاه سراسری کارتون و کاریکاتور فجر در سنندج

تبریز تونز

افتتاح نمایشگاه سراسری کارتون و کاریکاتور فجر در سنندج

سومین نمایشگاه سراسری کارتون و کاریکاتور فجر کردستان با دربرگیری آثاری از هنرمندان استان های مختلف کشور و نمایشگاه خوشنویسی ویژه اربعین سپهبد شهید سلیمانی در پردیس سینمایی بهمن سنندج افتتاح شد.

 

به گزارش تبریز تون به نقل از نوای آبیدر،امشب و با حضور جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس در امور بسیج و جمعی از هنرمندان شاخص حوزه هنرهای تجسمی استان کردستان مراسم افتتاح سومین جشنواره سراسری کارتون و کاریکاتور فجر در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد.

 

 

محمدپناه جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در امور بسیج در این مراسم با خرسندی از استقبال گسترده هنرمندان استان های مختلف کشور از جشنواره سراسری فجر کردستان گفت: زبان هنر رساترین زبان برای بیان مفاهیم و ارزش هاست.

 

 

وی افزود: خلق اینچنین آثار فاخر هنری در حوزه مبانی ارزشی و اعتقادی نشان از ظرفیت و توانمندی بالای رشته های مختلف هنری در کشور به منظور نشر مبانی ارزشی بوده و خرسندیم که کردستان محور این حرکت فرهنگی و هنری است.

 

 

محمدپناه اظهار کرد: از اقدامات اینچنینی در حوزه فرهنگ و هنر باید به بهترین نحو حمایت شود و امیدواریم هر سال شاهد برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد در استان باشیم.

 

وی همچنین به جایگاه والای هنر خوشنویسی در فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشنویسان کردستانی با جایگاه ویژه ای که در سطح کشوری دارند همواره برای کردستانی ها افتخار آفرین بوده اند و در برهه های زمانی مختلف برای خلق آثار ارزشی و هویت بخش پیش قدم بوده اند.

 

 

علی عباس داودنیا رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در مجموع 234 اثر از هنرمندان شاخص عرصه کارتون و کاریکاتور از استان های مختلف کشور به دبیرخانه سومین جشنواره کارتون و کاریکاتور فجر کردستان ارسال شد که پس از بازبینی آثار 31 اثر به بخش نمایشگاه راه پیدا کرد.

 

 

وی افزود: داوری آثار این دوره توسط سیامک غلامی, محمدسامان صولی و خبات ساعدی انجام شد و نفرات برتر روز 21 بهمن ماه معرفی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

 

 

داودنیا اظهار کرد: علاوه بر این 31 اثر در این نمایشگاه شاهد به نمایش درآمدن 30 اثر خوشنویسی با محوریت سپهبد شهید سلیمانی برگرفته از آثار منتخب خوشنویسان برجسته استان هستیم.

 

 

وی اعلام کرد: این دو نمایشگاه تا 25 بهمن دایر خواهند بود و علاقه مندان می توانند صبح و بعدازظهر از آثار به نمایش گذاشته شده دیدن نمایند.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط