نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
اختتامیه نمایشگاه گروهی کاریکاتور محیط پاک با سبز قامتان نارنجی پوش
کد مطلب: 1004260 تعداد بازدید: 736 تاریخ انتشار: 1398/11/26 04:34
چاپ خبر
ارسال
اختتامیه نمایشگاه گروهی کاریکاتور محیط پاک با سبز قامتان نارنجی پوش

تبریز تونز

اختتامیه نمایشگاه گروهی کاریکاتور محیط پاک با سبز قامتان نارنجی پوش

 

با حضور نیروهای زحمت کش پاکبان و همچنین جناب آقای شمشیر بیگی معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و آقای افشین آزادی ریاست حوزه هنری کرمانشاه به همراه پرسنل و همچنین هنرمندان کارتونیست و خالقان آثار نمایشگاه روز پنجشنبه ساعت 10 صبح در نگارستان حوزه هنری برگزار گردید. این نمایشگاه با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و خانه کاریکاتور حوزه هنری برگزار گردیده است.

 

در ابتدا آقای فخرالدین دوست محمد مسول خانه کاریکاتور ضمن خوش امد گویی به مهمانان اشاره کردند: این نمایشگاه و سایر نمایشگاه قبلی خانه کاریکاتور که با عناوینی مثل: احترام به سالمندان، احترام به قانون، صنایع دستی، احتکار و اختلاس با هدف بستر سازی مناسب برای ساماندهی به معضلات و مشکلاتی است که امروز در جامعه ما به شدت آسیب زده است. نمایشگاه اخیر نیز که حاصل زحمت دوستان خانه کاریکاتور کرمانشاه می باشد با هدف دیده شدن تلاش ها و زحمات شبانه روزی نیروی پاکبان  و بهاء دادن به لباس انهاست. همانطوری که یک دکتر یا مهندس و... به شغل و لباسش افتخار میکند ، پاکبان ها هم با غرور به خود و شغلشان افتخار کنند.

 

همچنین آقای شمشیر بیگی معاونت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری کرمانشاه ضمن قدردانی از همکاری و تعاملات پیوسته و همیشگی حوزه هنری اشاره کردند که: سیستم اداری و هنرمندان وابسته به حوزه هنری دائما و تمام قد در کنار ما بودند و دلسوز فرهنگ شهر بودند. هفته یا ماهی نیست که ما چند برنامه مشترک نداشته باشیم در راستای فرهنگ سازی و بحث دیوار نگاره های شهر را داریم پیش می بریم با همکاری حوزه هنری. از همینجا از تمامی هنرمندان تجسمی دعوت میکنم در فراخوان دیوار نگاره های شهری شرکت کنند. که شهر ما و دیوار های ان نیازمند نگاه زیبا شماست.شما میتونید با نگاه درست تر و زیباتر با مردم و مهمانان این شهر صحبت کنید.انشالله قرار است 5 تا از این آثار انتخاب شود و دوستان کارتونیست به شکل دیوار نگاره در منطقه 1 کار شود.

 

همچنین جناب آقای افشین آزادی ریاست حوزه هنری کرمانشاه ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری چنین نمایشگاه تاثیر گذاری

 

اشاره نمودند: در فضای هنری دنیا و همچنین کشور ما که بحث هنر برای هنر مطرح میشود و هنری که منقطع از دنیای پیرامون است انسانهای بزرگ یا هنرمندان بزرگی پیدا می شوند که نسبت به دنیای اطرافشان احساس دین و رسالت میکنند و بی تفاوت نیستند. یکی از اتفاق های مهمی که در حال افتادن است ، زحماتی است که شهرداری ها می شکند. پاکیزه نگه داشتن محیط شهر حاصل زحمت گروه های هست که گاها ما زحمات انها را نمیبینیم. نمونه این جمعیت، عزیزانی هستند که امروز افتخار می کنیم میزبان انها یا شاید مهمان انها هستیم.اتفاقی که می افته حاصل ارتباط هنرمند و محیط پیرامون است تابلوهای زیبای می باشد که خودم هر تابلوی را چند بار نگاه کردم و هر باز برای بنده تازگی داشته است.ولی کافی نیست این حرکتها. من بارها پیشنهاد دادم به دوستان کارتونیست که میشه از ظرفیت اتوبوس های داخل شهر برای کشیدن همین آثار هم بهره برد.

 

چون جامعه اماری زیادی به لحاظ کمی این آثاری که محدود به گالری ها شده را رصد نمیکنند. همدلی و شادی مردم مهم است اینکه تعداد این کارها چقدر باشه مهم نیست.

 

وی اشاره کردند: بنده به نمایندگی از جامعه هنری و کسانی که دلشان برای این شکور و انقلاب می سوزد ، دست تکتک این عزیزان را میبوسم.

 

 در پایان مراسم نیز از 16 نفر از نیروهای پاکبان با اهداء لوح سپاس و هدیه نقدی، شاخه گل و بسته فرهنگی ( پکیج فیلم ) قدردانی گردید. همچنین از 5 نفر از هنرمندان برگزیده نمایشگاه آقایان محمد رسول گودینی، برهان ولدبیگی و خانم ها مهتاب پایمرد، صبا محمودی و لیلاء رمضانی قدردانی گردید.

منبع : مجله کارتون

تبریز تونز

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط