نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
مرگ مبهم کاریکاتوریست ایرانی در سوییس
کد مطلب: 1004364 تعداد بازدید: 947 تاریخ انتشار: 1399/03/02 02:59
چاپ خبر
ارسال
مرگ مبهم کاریکاتوریست ایرانی در سوییس

تبریز تونز

 

مرگ مبهم کاریکاتوریست ایرانی در سوییس

 

بهنام بهرامی کاریکاتوریست جوان ساکن سوییس که سال گذشته در اتفاقی مشکوک ناپدید شد از جمله هنرمندانی بود که چندی در مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست آثارش حضور داشت.

آقای سیدمسعود شجاعی طباطبایی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، درباره این ماجرای مبهم ، افزود: این هنرمند در شهر ژنو یک نمایشگاه برپا کرد اما عده‌ای از منافقین ، وی را رصد کردند و با شعارهایی مانند «مرگ بر بسیجی» سبب برهم خوردن این نمایشگاه شدند.

وی گفت: مدتی بعد پلیس سوئیس، این هنرمند ایرانی را دستگیر و او را بابت کاریکاتور هولوکاست مواخذه کرد و بابت همین موضوع تذکر جدی گرفت، همان زمان وقتی از اداره پلیس بیرون می‌آید عده‌ای به او حمله می‌کنند و لپ تاپ و کیفش را می‌دزدند.

آقای شجاعی طباطبایی همچنین درباره حواشی نمایشگاه نقاشی این هنرمند در سوییس گفت : بهنام بهرامی پس از این اتفاق، شرایط ناامنی را تجربه کرد و در نهایت آبان ماه سال ۹۸ تصمیم به بازگشت به ایران را می‌گیرد و به خانواده‌اش نیز این موضوع را اعلام می‌کند اما در بحبوحه‌ای که اینترنت در ایران قطع بود، تلفن وی نیز خاموش بود.

وی افزود: اوایل آذرماه پلیس سوئیس جسد او را کشف می‌کند، نکته اینجاست که ۱۰ روز پیش، گواهی فوت این هنرمند به دست خانواده‌اش در ایران رسیده و در گواهی فوت علت مرگ «نامعلوم» ذکر شده است که از این منظر اتفاقی مشکوک است و به اعتقاد من این هنرمند به شهادت رسیده است.

دبیر جشنواره کارتون و کاریکاتوری هولوکاست با اشاره به اینکه دولت سوئیس اجازه خروج پیکر شهید بهرامی را نداده و او را در ژنو به خاک سپرده است، گفت : نمایندگان کنسولگری ایران در ژنو اعلام کردند، دولت سوئیس از ارائه هرگونه اطلاعات درباره مرگ و مکان وقوع مرگ این هنرمند ایرانی سرباز زده‌اند و حتی لوازم شخصی ایشان را نیز تحویل نداده‌اند و چرایی این موضوع برای ما نیز مبهم است.

آقای شجاعی طباطبایی گفت : کاریکاتوری که از ایشان در نمایشگاه هولوکاست به نمایش درآمد، در رسانه‌های خارجی و به ویژه رسانه‌های صهیونیستی بسیار بازتاب داشت.

وی با تاکید بر اینکه پیگیر پیگیر مرگ مشکوک دوست هنرمند خود خواهیم بود، از وزارت امور خارجه درخواست کرد: نسبت به شهادت بهنام بهرامی پیگیر باشند، اتفاقاً نسبت به مرگ ناگهانی این هنرمند جوان که اهل مشهد نیز بود، هنرمندان مشهدی و دوستانش در این شهر واکنش‌هایی داشتند و امیدوارم این واکنش‌ها نتیجه‌ای داشته باشد.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط