نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
روایت ۴۵ کارتونیست بین‌المللی از شعار -نمی‌توانم نفس بکش+ کاتالوگ
کد مطلب: 1004388 تعداد بازدید: 948 تاریخ انتشار: 1399/03/23 00:52
چاپ خبر
ارسال
روایت ۴۵ کارتونیست بین‌المللی از شعار -نمی‌توانم نفس بکش-

تبریز تونز

روایت ۴۵ کارتونیست بین‌المللی از شعار -نمی‌توانم نفس بکش-

 

نمایشگاه کارتون «نمی‌توانم نفس بکشم» به دبیری سیدمسعود شجاعی طباطبایی و با نمایش ۷۲ اثر از ۴۵ هنرمند ایرانی و خارجی چهارشنبه ۲۱ خردادماه در گالری عالی حوزه هنری افتتاح شد.

 

به گزارش تبریزتون به نقل از  سایت ایران کارتون به نقل از خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه نمایشگاه کارتون «نمی‌توانم نفس بکشم» صبح چهارشنبه ۲۱ خردادماه با حضور محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر این نمایشگاه، مجتبی رحماندوست، محمدرضا سنگری، مازیار بیژنی و جمعی از مدیران حوزه هنری و هنرمندان کاریکاتوریست در گالری عالی حوزه هنری برگزار شد.

 

سیدمسعود شجاعی طباطبایی درباره این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: نمایشگاه کارتون «نمی‌توانم نفس بکشم» حاصل یک حرکت جهادی بود و تلاش شبانه‌روزی دوستان در برگزاری آن ستودنی بود. با رایزنی‌های صورت گرفته، ۷۲ اثر از ۴۵ هنرمند از ۲۷ کشور جهان برای نمایش انتخاب شدند. کتاب آثار این نمایشگاه نیز چاپ شده است و از هفته آینده در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

 تبریز تونز

وی تاکید کرد: در ابتدا قرار بود این نمایشگاه را به صورت ملی و سراسری در کشور برپا کنیم اما با توجه به اینکه هفته حقوق بشر نزدیک است و اتفاقی بود که در تمام جهان به بحث نژادپرستی توجه و اعتراض شده است، تصمیم گرفتیم فراخوان این رویداد را به صورت بین‌المللی منتشر کنیم.

 

 

 

شجاعی طباطبایی بیان کرد: بحث زیرپا گذاشتن حقوق بشر در آمریکا که از حقوق بشر دم می‌زنند، مدام اتفاق می‌افتد و در عمل در کشور خودشان، ناقض حقوق بشر هستند. از هر ۱۰ آمریکایی که به کرونا مبتلا شدند ۷ نفرشان رنگین پوست هستند و این مساله، نشان‌دهنده ظلم و تبعیضی است که به آنها روا داشته می‌شود و بعد از آن، با اتفاق تلخی که از سوی پلیس رقم خورد، دمل‌های چرکی بیرون می‌زند، همچنان که برخی از کاریکاتوریست‌های عرب، عنوان این جریان را «بهار آمریکایی» می‌نامند.

 

وی گفت: قرار بود عنوان نمایشگاه در ابتدای کار «افول آمریکا» باشد اما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جورج فلوید و تأکیدات ایشان درباره پرداختن به شعار «نمی‌توانم نفس بکشم»، ما نیز عنوان را به این موضوع تغییر دادیم.

 

به گزارش مهر، در مراسم افتتاح نمایشگاه کارتون «نمی‌توانم نفس بکشم»، کتاب آثار این نمایشگاه نیز توسط محسن مؤمنی شریف و مجتبی رحماندوست رونمایی شد.

 

 فایل الکترونیکی کتاب این نمایشگاه را با کیفیت قابل چاپ ، می توان از اینجا دانلودکرد

 

 

 

تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط