نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
برندگان مسابقه بین المللی کارتون ما کرونا را شکست می دهیم
کد مطلب: 1004477 تعداد بازدید: 613 تاریخ انتشار: 1399/06/05 02:14
چاپ خبر
ارسال
برندگان مسابقه بین المللی کارتون ما کرونا را شکست می دهیم

تبریز تونز

برندگان مسابقه بین المللی کارتون  ما کرونا را شکست می دهیم

 

به نام خدا

 

هنر شیوه ای از بیان زیبایی  در درون احوالات و احساسات پاک انسانی ست. هنر از دیر باز در ایران زمین با حسن  و عشق و خلق نیکو عجین بوده و این پیوند با زیبایی قرن هاست که جزئی جدایی ناپذیر از تجربه زیستی مردمان این اقلیم پهناور است. امروزه توان فرهنگی یک ملت در ایجاد دوام و قوام ماهوی آن بر کسی پوشیده نیست. گرچه همه ملت های جهان از پشتوانه فرهنگی خود بهره می برند، اما خورشید تابان فرهنگ ایرانیان قرن هاست که با انسانیت و انسان دوستی اصیل خود، همواره مروج عشق و دوستی در جهان بوده و خواهد بود. ریشه های فرهنگ غنی و پرصلابت ایران زمین که با اندیشه اسلامی و تعالیم و تراوشات فرهنگی آن آبیاری می شود همواره تامین سلامت جسم و جان بشر را اولویت و رسالت خود پنداشته و گستره ای وسیع و لطیف از آموزه های انسانی را برای ایران عزیز به ارمغان آورده است. گذری بر مصائب تاریخ بشری، نشان می دهد که بسیاری از کژی ها و بد سگالی ها، ناشی از دوری انسان از اخلاق و فرهنگ و انسانیت است؛ و چنین است که هرکجا علم از اخلاق و فرهنگ تهی گردد، پای علم گلوی انسانیت را می فشارد و فتنه ای تازه رقم می خورد.

 

بی گمان؛ شیوع ویروس کرونا در جهان به انسان و جوامع انسانی ثابت کرد که راه شکست این ویروس منحوس نه قدرت سیاسی و قدرت اقتصادی است و نه تفکرات نژادپرستانه رایج در بعضی از فرهنگ های سیاست زده غربی، بلکه راه رهایی از آن تنها ارتقاء فرهنگی جامعه بویژه فرهنگ سلامت و اخلاق سلامت است و بی گمان برای توسعه ی فرهنگ انسانی یکی از راه های میانبر و اثر بخش، زبان صریح و جهان شمول هنر است.

 

جشنواره بین المللی کارتون "ما کرونا راشکست می دهیم" به عنوان بزرگ ترین رویداد هنری جهان با موضوع ویروس کرونا در بهبوهه ی مقابله جهانی با این ویروس توانست به خوبی در میان هنرمندان و مردمان وحشت زده جهان ایجاد ارتباط نماید و برقراری این ارتباط موجبات انبساط خاطر مردمان جهان و ترویج روحیه دستگیری از طریق مشاهده آثار فاخر خلق شده را فراهم نماید. حضور و مشارکت هنرمندان از ۸۸ کشور دنیا ثابت کرد که عبور از سختی ها در تمام عرصه ها تنها در وحدت و نوع دوستی ساکنان زمین خلاصه می شود.

 

شایسته است که از تلاش های تمامی دست اندرکاران این رویداد عظیم در مجموعه بزرگ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حوزه هنری و دیگر سازمان ها که این اتفاق بزرگ را همراهی کردند، سپاسگزاری نمایم.

 تبریز تونز

دکتر سعید نمکی

 

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی

 تبریز تونز

فراخوان مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور«ما کرونا را شکست می دهیم» تنها چند روز پس از شیوع آن در ایران اطلاع رسانی شد.

 

 این مسابقه، چند موضوع را دربر می گرفت؛ روحیه بخشی به مردم برای مبارزه با کرونا ، توجه و ادای دین نسبت به مدافعان سلامت یعنی پزشکان ، پرستاران و کادر درمانی، رعایت مسائل بهداشتی و بخش چهارم هم سیاسی بود.

 

 از همان روزهای اول، استقبال گسترده هنرمندان جهان بی سابقه بود، طوری که ظرف ۴۰روز بیش از چهار هزارو دویست اثر از۹۲۳ هنرمند از ۸۸ کشور جهان به دبیرخانه این مسابقه از طریق فضای مجازی رسید.

 

این یک آمار بی نظیر در سطح جهان است. حضور هنرمندان جهان در این اتفاق بشردوستانه، ستودنی است. این مسئله که ایران به عنوان اولین کشور برای بازنمایی مسئله جهانی شیوع ویروس کرونا در عرصه هنر ورود پیدا کرد نیز جای تأمل داشت.  نگاهی به آمار بازدید کننده ها نشان می دهد که  بیشترین شرکت کنندگان از ایران با ۴۳۶ هنرمند ، هنرمندان ترکیه با ۸۳ شرکت کننده، و در رتبه سوم هنرمندان چینی با ۷۴ هنرمند حضور موثری داشتند، در عین حال از آمریکای لاتین این مسابقه شاهد حضور پرتعداد هنرمندان برزیل، کلمبیا و مکزیک بود، و در اروپا حضورهنرمندان روسیه ، صربستان، اسپانیا، اوکراین و ایتالیا بسیار قابل توجه است، بنابر این با توجه به همین نکته یعنی مشارکت پر تعداد هنرمندان برخی از کشورهای جهان ، تیم داوری معرفی شد.

 

اری اوزبکِ ,کارتونیست و نویسنده از ترکیه به واسطه سابقه و نگاه موثر در عرصه کارتون به عنوان رئیس هیأت داوران انتخاب شد، لیویی وانگ رئیس مسابقه بین المللی کارتونUYACC از چین، نیکلاو ورونتسوف کارتونیست و تصویرساز از روسیه و مارسیو لیته کارتونیست و رئیس سایت برزیل کارتون از برزیل و اسپیرو رادولویچ کارتونیست و مسئول انجمن کارتونیست های اروپا در صربستان دیگر اعضای هیأت داوران خارجی این مسابقه را تشکیل می دادند.

 

از ایران نیز آقایان محمدحسین نیرومند، بهرام عظیمی و سیدمسعود شجاعی طباطبایی به همراه سلمان مهذبیه به نمایندگی از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی شیراز کار داوری را انجام دادند.

 

 جوایز اصلی این مسابقه به ترتیب زیر است:

 

به دلیل مشارکت ویژه هنرمندان ایرانی  به هفت نفر مبلغ دومیلیون تومان به همراه لوح یادمان و تقدیر نامه اهدا شد.

 تبریز تونز

نفر اول: علی رادمند برنده ۱۵۰۰ یورو به همراه تندیس و لوح تقدیر

 تبریز تونز

نفر دوم:کائو گومز از برزیل برنده ۱۰۰۰ یورو به همراه تندیس و لوح تقدیر

 تبریز تونز

نفر سوم : استفان پرویژن از بلژیک برنده ۵۰۰ یورو به همراه تندیس و لوح تقدیر

 

همچنین به دلیل مشارکت بالای هنرمندان ایرانی ۷ جایزه ویژه بدون ترتیب به هنرمندان زیر اختصاص یافت.

 

 

 تبریز تونز

جایزه ویژه : طراوت نیکی مبلغ دومیلیون تومان به همراه لوح یادمان و تقدیر نامه

 تبریز تونز

جایزه ویژه : سهیل محمدی برنده  مبلغ دومیلیون تومان به همراه لوح یادمان و تقدیر نامه

 تبریز تونز

جایزه ویژه : محمود آزادنیا برنده  مبلغ دومیلیون تومان به همراه لوح یادمان و تقدیر نامه

 تبریز تونز

جایزه ویژه : سجاد رافعی برنده  مبلغ دومیلیون تومان به همراه لوح یادمان و تقدیر نامه

 تبریز تونز

جایزه ویژه : منصوره دهقانی برنده  مبلغ دومیلیون تومان به همراه لوح یادمان و تقدیر نامه

 تبریز تونز

جایزه ویژه : علیرضا پاکدل برنده  مبلغ دومیلیون تومان به همراه لوح یادمان و تقدیر نامه

 تبریز تونز

جایزه ویژه : مهناز یزدانی برنده  مبلغ دومیلیون تومان به همراه لوح یادمان و تقدیر نامه

 تبریز تونز

جایزه ویژه : مجید امینی برنده  مبلغ دومیلیون تومان به همراه لوح یادمان و تقدیر نامه ( جایزه مردمی)

 تبریز تونز

جایزه ویژه : علی راسترو برنده  مبلغ دومیلیون تومان به همراه لوح یادمان و تقدیر نامه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط