نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
عظیمی: مردم از استیکرهای ایرانی استفاده کنند
کد مطلب: 1004591 تعداد بازدید: 545 تاریخ انتشار: 1399/09/09 00:02
چاپ خبر
ارسال
بهرام عظیمی هنرمند عرصه کارتون و کاریکاتور معتقد است که استیکرها برخلاف ایموجی‌ها ماهیتی ملی دارند

تبریز تون

عظیمی: مردم از استیکرهای ایرانی استفاده کنند

 

بهرام عظیمی هنرمند عرصه کارتون و کاریکاتور معتقد است که استیکرها برخلاف ایموجی‌ها ماهیتی ملی دارند و مردم می‌توانند از اقسام ایرانی آنها استفاده کنند.

 

به گزارش تبریز تون به نقل از  خبرگزاری تسنیم، بهرام عظیمی هنرمند عرصه کارتون و کاریکاتور و عضو هیأت داوران دومین جایزه سال «استیکر» درباره کارایی و خروجی برگزاری این رویداد هنری گفت: خروجی طراحی استیکر در این جایزه متعلق به مردم است؛ چراکه تقریباً همه مردم ما با موبایل، استیکر و ایموجی سر و کار دارند و این روزها خیلی از افراد به جای نوشتن از استیکرها استفاده می‌کنند و حسشان را از طریق استیکرها بیان می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر استیکرها مبتنی بر شخصیت‌ها و کاراکترهای خارجی طراحی شده‌اند و ما هم از همان استیکرها استفاده می‌کنیم، بیان کرد: ایموجی‌ها شکل‌های بین‌المللی‌اند که ملیت و منطقه جغرافیایی ندارند، اما استیکرها این‌گونه نیستند و می‌توانند ملیت را هم نشان دهند؛ پس خیلی خوب است که مردم ما از استیکرهایی استفاده کنند که ایرانی است.

 

این هنرمند با اشاره به خروجی سال اول این جایزه که سال گذشته برگزار شد، توضیح داد: بسیاری از استیکرهای ایرانی به‌ویژه آنهایی که سال قبل طراحی شد، هویتی ملی دارند و بر اساس شخصیت‌های ملی، تاریخی، فرهنگی و ورزشی ما طراحی شده‌اند.

 

خالق شخصیت سیا ساکتی درباره اصولی که موجب خلق شخصیت‌های ماندگار از سوی گرافیست‌ها، طراحان و انیماتورها می‌شود، گفت: شخصیت زمانی ماندگار می‌شود که مردم آن را در مدیوم‌هایی مثل تلویزیون، سینما و فضای مجازی ببینند و به یکدیگر منتقل کنند. مردم باید حضور شخصیت خلق‌شده را حس کنند، شخصیت خلق‌شده باید چیزی به اطلاعاتشان اضافه یا به آنها گوشزد کند و بیاموزد؛ بنابراین خلق یک شخصیت ماندگار بستگی به این دارد که درباره چه چیزی شخصیت خلق شود و پس از آن شخصیت مورد نظر چقدر خوب خلق شود و مرحله بعدی که مهم‌ترین مرحله است اینکه این شخصیت چگونه به مردم شناسانده می‌شود؛ اینکه مردم از چه طریقی با این شخصیت آشنا می‌شوند، چه پیامی را به مردم منتقل می‌کند و چقدر به مردم نزدیک است، موضوع بسیار مهمی است.

 

وی افزود: من به عنوان گرافیست، نقاش، انیماتور و یا تصویرگر کاری را خلق می‌کنم که عده معدودی از مردم آن را می‌بینند؛ مثلاً کاریکاتوری می‌کشم که در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود و در نهایت هزار تا 2 هزار نفر آن را می‌بینند و هر چقدر هم این آثار خوب باشد، تاریخ مصرفی دارد اما استیکر ماندگارتر است و به شناخته شدن و شهرت طراح کمک می‌کند و اتفاق بزرگی است که می‌تواند در سطح ملی رخ دهد.

 

این انیماتور اظهار کرد: استیکر را همه مردم می‌بینند؛ کافی است هر کسی یک موبایل در دستش باشد تا با هنر جوانی که استیکری را طراحی کرده آشنا شود.

 

وی درباره دوره دوم جشن سال «استیکر» تصریح کرد: در دومین دوره این جشنواره می‌توان از تمام تجربه‌ای که در جشنواره اول بوده است استفاده و نقاط ضعف را برطرف کرد و از آنجا که خوشبختانه همان تیم سال گذشته جشنواره دوم را هم برگزار می‌کند، مطمئنم جشنواره خیلی بهتر و باشکوه‌تر برگزار خواهد شد. البته کرونا به تمام جشنواره‌ها لطمه‌های زیادی وارد کرده اما با وجود اینکه خیلی از کارها از راه دور در حال پیگیری و اجرا است، مطمئنم برگزارکنندگان جشنواره از عهده این شرایط هم برخواهند آمد و امسال جشنواره‌ای برگزار می‌شود که خیلی پخته‌تر، جذاب‌تر و هدفمندتر است.

 

دومین جایزه سال «استیکر» به دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی از مهرماه 1399 آغاز شده و تا  23 دی‌ماه سال جاری، همزمان با روز جهانی استیکر که اختتامیه این مراسم برگزار می‌شود ادامه خواهد داشت.

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط