نظرسنجی
≡ آیا به نظر شما کارتونیست ها در قبال جامعه وظیفه خود را انجام داده اند ؟





روز جهانی کارتونیست ها
چهل کارتون آبداردر یک کتاب
کد مطلب: 1004623 تعداد بازدید: 825 تاریخ انتشار: 1399/09/30 00:04
چاپ خبر
ارسال
چهل کارتون آبداردر یک کتاب

تبریز تون

 

چهل کارتون آبداردر یک کتاب

 

ایسنا/-صفهان مدیر خانه کاریکاتور اصفهان از چاپ کتابی با نام «چهل کارتون آبدار» با موضوع مدیریت و بهینه‌سازی مصرف آب و با آثاری از سی هنرمند کارتونیست، نویسنده، روزنامه‌نگار، طنزپرداز و طراح گرافیک خبر داد.

 

پیام پورفلاح به ایسنا گفت: کتاب «چهل کارتون آبدار» به همت روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و با همکاری خانه کاریکاتور اصفهان تولیدشده که دربردارنده‌ چهل اثر کارتون با موضوع «مدیریت و بهینه‌سازی مصرف آب» به همراه کاریکلماتور و طنز نوشته‌های کوتاه است.

 

وی ادامه داد: این کتاب، توسط حدود سی هنرمند کارتونیست، نویسنده، روزنامه‌نگار، طنزپرداز و طراح گرافیک با نام‌های هانیه سادات اخوت، عاطفه اسدی، علی اسدی، حامد اشرف زارعی، جمال‌الدین اعتباریان، محمد پوررشیدی، محمد حمزه‌ای، مجتبی حیدرپناه، محمدعلی خوشکام، راضیه درزی، منصوره دهقانی، محمد راعی، سمانه روح الهی، زهرا زرین‌پور، سحر فتاح، سمانه کریمی، عالیه مظاهری، آیت نادری، مطهره ناسخیان، حسین نقیب، نگین نقیه و مهناز یزدانی با نظارت کارشناسان آبفا در مدت بیش از یک سال خلق‌شده است.

 

مدیر خانه کاریکاتور اصفهان خاطرنشان کرد: در فرآیند تولید این آثار، جلسات، کارگاه‌ها و بازدیدهایی برگزار شد تا هنرمندان به‌عنوان مخاطبان و مشترکان ویژه، با موضوعات مهم این حوزه آشنا شوند تا بتوانند با آگاهی بیشتر و عمیق‌تر به خلق اثر بپردازند.

 

وی با بیان اینکه همراهی طنز نوشته‌های کوتاه در کنار هر اثر کارتون، نقش به‌ سزایی در فهم بهتر و روان‌تر آثار ایفا می‌کند، یادآور شد: عموماً برای تولید آثار هنری به‌منظور فرهنگ‌سازی، از بیانی شعاری و اغلب تکراری استفاده و یا بدون در نظر گرفتن مؤلفه‌های حرفه‌ای و هنری، محصولاتی تهیه می‌شود که متأسفانه تأثیرگذاری چندانی هم به دنبال ندارد، اما این مجموعه سعی دارد تا با نگاهی متفاوت و نو مخاطب را متوجه اهمیت و چگونگی اصلاح الگوی مصرف آب کند.

 

مدیر خانه کاریکاتور اصفهان توضیح داد: در این کتاب مفاهیم با زبانی طنزآلود و درعین‌حال به دور از شعار و کلیشه‌های مرسوم به مخاطب ارائه می‌شود. به دلیل استفاده از نمادهای تصویری در این آثار، قابلیت انتشار آن علاوه بر سطح ملی، در سطوح بین‌المللی نیز وجود دارد و از این نظر در بُعد رسانه‌ای دامنه‌ بسیار گسترده‌ای را پوشش می‌دهد. امکان برگزاری نمایشگاه در گالری‌های هنری و نمایشگاه‌های محیطی و میدانی از دیگر قابلیت‌هایی است که این مجموعه در اختیار ما می‌گذارد تا طیف متنوعی از مخاطبان را شامل شود.

 

پور فلاح در پایان خبر داد که جلد دوم این مجموعه نیز در دست تولید است و به‌زودی منتشر خواهد شد.

 

 

انتشار یافته: 0 | بررسی نشده: 0 | غیرقابل انتشار: 0
نظری برای خبر فوق ارسال/منتشر نشده است.
پس از ارسال، نظر شما در صورت تائید مدیر سایت بلافاصله منتشر خواهد گردید اما ایمیلتان همیشه مخفی باقی خواهد ماند.

نام:   کد عدم هرزه نگاری
» کد تائید:  
ایمیل:  
نظر شما:  
تبلیغات
آخرین مطالب
لینک های مرتبط